Gå til innhold

Babygave til venninne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei venninne av meg skal bli mor for første gang, og jeg lurer på hva jeg skal kjøpe igave. Hun vil ikke ha babyshower, men vil gi henne babygave alikevel. Problemet er at hun har fått så mye klær, så hun ønsker seg ikke det. Alt av utstyr har de også, samt at de har fått masse leker. Hun har termin om 2 uker, så må nesten få kjøpt en gave. Noen tips? Budsjett ca. 250.



Anonymous poster hash: 9cf75...e8d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En spilledåse med noe behagelig lyd til baby :)



Anonymous poster hash: 7daac...504
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en liten kurv hvor du legger ting som det går mye av, våtservietter, babyshampoo, noen kluter, q-tips ol? Og kanskje en søt body og bamse på toppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du strikke?

Jeg fikk et hjemmestrikka babypledd, og det var noe av det beste jeg fikk. Hadde vinterbaby, så pleddet ble brukt hver dag.

To uker høres kanskje litt knapt ut mtp tid, men et babypledd med tykt garn og tykke pinner tar ikke så lang tid.

Dette pleddet har jeg strikket utallige ganger i barselgaver, kjempelett og går fort:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=15&lang=no

Edit;

Jeg er ikke noe strikkemester selv, men dette fikk jeg til på første forsøk uten høyt blodtrykk og med behov for å kaste strikketøyet i veggen. Eller ta krisehjelpstelefon til bestemor.

Endret av skruf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.coverbrands.no/merker/burt-s-bees/baby-bee-getting-started-kit

Fikk dette av en venninne. Helt supert med reiseutgaver å ha med i veska! Og de lukter godt og er milde mot babyhuden. Jeg kjøpte store utgaver til å hahjemme for jeg likte de så godt :)

Anonymous poster hash: 5f5b8...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bleiekake!!!

Finnes masse oppskrifter på nett.

Ikke dyrt, og veldig kjekt å få.

Den kan jo dekoreres med smokker, papirlommetørkler, smokkholder og masse fint, avhengig av hva man finner og har råd til.

Og gjerne med en søt liten bamse på toppen. (H&M sine er søte, myke og kan vaskes i vaskemaskin.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Kjøp en liten kurv hvor du legger ting som det går mye av, våtservietter, babyshampoo, noen kluter, q-tips ol? Og kanskje en søt body og bamse på toppen :)

Jeg forstår at du mente dette godt mot trådstarter, men dette er ting man får gratis fra de fleste apotek. Så dette har de sannsynligvis nok av om du ser bort fra en søt body og en bamse. Bare husk å kjøpe klær i ull eller fleece om du kjøper klær som babyen skal bruke nå de første månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med gulpekluter,smekker osv? Matskjeer,tutkopp eller smokker?

Eventuelt en pakke til mor med kvinneblader, noe god dusjsåpe eller andre ting som kan få henne til å føle seg vel. Gavekort på trilleturer med den lille så mor får slappe av?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...