Gå til innhold

Dere med tre barn eller fler..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler dere at dere får gitt nok oppmerksomhet til alle? Jeg går nesten konstant med en klump i magen får jeg føler at babyen ikke får så mye oppmerksomhet som de to andre fikk da de var små. Men hun får jo masse fra de to eldre søsknene sine da....

Også må eldstemann ofte vente for han er størst, og det syns jeg også er litt trist. Hun i mellom på 18 mnd tar liksom det hun trenger uansett😜

Anonymous poster hash: a7087...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tre barn og har opplevd og opplever det fremdeles ganske likt som deg. Men slik føler de fleste som har to barn også. Ja til og med de med bare ett barn føler at poden ikke får nok oppfølging, får ikke nok erfaring med andre barn osv osv. Jeg tror dette er en foreldre greie, eller kanskje en mammagreie ;)

Men jeg har en følelse av at denne "dårlige samvittigheten" egentlig bare betyr at vi er så fryktelig glad i barna våre, og at vi vil det beste. De fleste barn kan være veldig krevende i perioder, og noen tar mer oppmerksomhet enn andre.

Jeg husker mamma fortalte meg at hun hadde dårlig samvittighet ovenfor meg når jeg var liten fordi min storesøster var et ganske så krevende og oppmerksohetssykt barn. Men jeg hadde ikke det behovet for å bli sett og hørt hele tiden som søsteren min, og følte ikke at dette var urettferdig. Jeg var overbevist om at mamma og pappa elsket meg, og de var der for meg hvis jeg trengte de :)

Jeg er sikker på at du er en super mamma, den perioden du er inne i nå er veldig krevende, og den dårlige samvittigheten ville du nok dessverre hatt nesten uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...