Harlekin Skrevet 16. oktober 2014 #21 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg trodde 6-åringer fortsatt skulle ha hjelp til å pusse tennene så det skal bli grundig nok. Klarer vanligvis 6-åringer å pusse godt nok selv uten voksen hjelp/sjekk? Hvordan seigt var håndkleet? Seigt av vann? Jeg synes det høres ut som du overdriver litt, TS, og du har kanskje høye standarder til rent huset skal være? Men det er forståelig når det ikke er ditt barn og du ikke har hatt årevis med barneskitt rundt deg Selvsagt skal barn lære å vaske etter seg, men de trenger nok hjelp, og spesielt hvis denne faren/moren ikke har være bevisste på å lære henne å tørke etter seg, da er det kanskje ikke så rart 6-åringen ikke er så flink til å shine ting. 2
Jade Skrevet 16. oktober 2014 #22 Skrevet 16. oktober 2014 6-åringen får hjelp av faren. Han er der altså mens jenten griser ut halve badet.
Chloe- Skrevet 16. oktober 2014 #23 Skrevet 16. oktober 2014 Jo, faktisk. Det var så ille. Hun er en skikkelig gris når det kommer til tannpuss og håndvask. Tannkrem-spytt og såpe overalt. For et par uker siden måtte hun bytte nattkjole fordi hun hadde tørket hendene sine på den... FØR hun hadde skylt av såpen!Anonymous poster hash: 9cd60...99e Er vel ikke så krise med litt såpe på nattkjolen? 1
Jade Skrevet 16. oktober 2014 #24 Skrevet 16. oktober 2014 Enig med Cloe-. Såpeflekker gjør da ingenting? Med mindre hun var så dyvåt at hun ville fryse.
Harlekin Skrevet 16. oktober 2014 #25 Skrevet 16. oktober 2014 (endret) 6-åringen får hjelp av faren. Han er der altså mens jenten griser ut halve badet. Ja, nå så jeg det. Men da er det åpenbart hvor problemet ligger, og det er ikke hos jenta ... TS: Jeg synes du er lite hyggelig når du beskriver din stedatter som en "skikkelig gris". Det er ikke hennes skyld at hun ikke lærer dette, det er din mann som må ta dette ansvaret. Kan forresten ikke du ta kveldsstellet av og til og hjelpe til i opplæringen? Endret 16. oktober 2014 av Harlekin 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #26 Skrevet 16. oktober 2014 Er vel ikke så krise med litt såpe på nattkjolen? He he.. Hun pumpet ut såpe på tørre hender, gnidde det rundt på hendene sine, så tørket hun hendene på nattkjolen. Så det var altså ikke litt såpe...Anonymous poster hash: 9cd60...99e
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #27 Skrevet 16. oktober 2014 Ja, nå så jeg det. Men da er det åpenbart hvor problemet ligger, og det er ikke hos jenta ... TS: Jeg synes du er lite hyggelig når du beskriver din stedatter som en "skikkelig gris". Det er ikke hennes skyld at hun ikke lærer dette, det er din mann som må ta dette ansvaret. Kan forresten ikke du ta kveldsstellet av og til og hjelpe til i opplæringen? Hun er en skikkelig gris, men jeg mener det nok ikke så bokstavelig som du tydeligvis ønsker at det skal være. På samme måte som man kan si at et hus er en Svinesti. Jeg forventer ikke for mye av henne. Jeg forventer at far skal hjelpe meg med å holde huset rent. Hun hjelper meg mye med vasking og fisking her hjemme.Anonymous poster hash: 9cd60...99e
Harlekin Skrevet 16. oktober 2014 #28 Skrevet 16. oktober 2014 (endret) Hun er en skikkelig gris, men jeg mener det nok ikke så bokstavelig som du tydeligvis ønsker at det skal være. På samme måte som man kan si at et hus er en Svinesti. Jeg forventer ikke for mye av henne. Jeg forventer at far skal hjelpe meg med å holde huset rent. Hun hjelper meg mye med vasking og fisking her hjemme.Anonymous poster hash: 9cd60...99e Jeg ønsker ikke noe som helst. Jeg konstaterer bare at det ikke er hyggelig å kalle stedatteren sin på 6 år en gris. Selv om du ikke mener det bokstavelig (åpenbart ), så tenk litt over hvilke signaler du sender. Et hus er noe annet enn et menneske, det blir ikke såret. Skjønte ikke helt det siste du skrev. Hvem hjelper deg med vasking og fisking (fiksing?) hjemme, far eller datter? Hvorfor ikke slutte med å forvente noe av datteren til du og far har kommet mer på banen mht. personlig hygiene og generell ryddighet? Endret 16. oktober 2014 av Harlekin 1
oslojente1980 Skrevet 16. oktober 2014 #29 Skrevet 16. oktober 2014 Barn er barn sier jeg. Har selv et barn og min samboer har 2 som bor hos oss annenhver uke. Her blir også vasken stygg fort. Sånn er det bare.
Kittykat Skrevet 16. oktober 2014 #30 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg hadde også blitt litt småirritert hvis jeg hadde vært deg. En løsning hadde kanskje vært at jenten hadde vært med deg å vaske det på nytt, eventuelt tørket opp tannkremen og spyttet etter seg. Det er faktisk normal folkeskikk og en 6-åring forstår iallefall såpass synes jeg. At man rydder opp etter seg selv. Iallefall hvis man har lært dette fra foreldrene. Jeg har 3 barn selv og hvis de roter til badet/kjøkkenet/stuen o.l. når jeg har ryddet og vasket, og slenger tingene sine fra seg her og der, da må de rydde opp etter seg. Noe annet kommer ikke på tale. De er i alderen 10-14 år, så noen år eldre enn din stedatter. Uansett så synes jeg at 6-åringen kan være med å bidra når det gjelder rydding etter seg selv. Litt rot må man regne med når det er barn i hus, men man kan også lære barnet opp til å rydde sine ting. I denne situasjonen hadde jeg ikke brydd meg om barnefaren, men heller foreslått for jenten om hun kunne tørket opp etter seg på badet, mens jeg tok resten. Blir merkelig hvis barnefar blir sur for det.....
Harlekin Skrevet 17. oktober 2014 #31 Skrevet 17. oktober 2014 Jeg hadde også blitt litt småirritert hvis jeg hadde vært deg. En løsning hadde kanskje vært at jenten hadde vært med deg å vaske det på nytt, eventuelt tørket opp tannkremen og spyttet etter seg. Det er faktisk normal folkeskikk og en 6-åring forstår iallefall såpass synes jeg. At man rydder opp etter seg selv. Iallefall hvis man har lært dette fra foreldrene. Jeg har 3 barn selv og hvis de roter til badet/kjøkkenet/stuen o.l. når jeg har ryddet og vasket, og slenger tingene sine fra seg her og der, da må de rydde opp etter seg. Noe annet kommer ikke på tale. De er i alderen 10-14 år, så noen år eldre enn din stedatter. Uansett så synes jeg at 6-åringen kan være med å bidra når det gjelder rydding etter seg selv. Litt rot må man regne med når det er barn i hus, men man kan også lære barnet opp til å rydde sine ting. I denne situasjonen hadde jeg ikke brydd meg om barnefaren, men heller foreslått for jenten om hun kunne tørket opp etter seg på badet, mens jeg tok resten. Blir merkelig hvis barnefar blir sur for det..... Men det er jo ganske åpenbart at barnet ikke har lært dette, i hvert fall ikke fra sin far, som faktisk var på badet når det skjedde. Jeg synes ikke man kan bli sur eller irritert på et såpass lite barn som har åpenbare mangler i oppdragelsen din. TS burde heller ta ansvar selv, sammen med barnefaren, om å lære barnet dette uten å bli sur/irritert på henne.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #32 Skrevet 17. oktober 2014 TS, du må ALDRI finne på å kritisere ett barn på KG. Ikke engang om barnet kveler kattungen din. Her inne er alle barn perfekte og er du stemor er det ALLTID din feil at ungen oppfører seg sånn. Anonymous poster hash: baf71...555
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå