AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #1 Skrevet 15. oktober 2014 Samboeren min er far til en jente som er hos oss 50%. Jeg har verken et bra eller et dårlig forhold til denne jenta, fordi vi rett og slett ikke tilbringer nok tid sammen. I dag brukte jeg hele dagen på å vaske og rydde huset. Badet var speilblankt og strøkent. To timer etter at de kom hjem, hadde datteren spyttet tannpasta ut over hele vasken, på begge sider av vasken og det rant spytt og tannpasta nedover skapene og ned på gulvet. Håndsåpen sto i en dam av seg selv, håndkledet var seigt og flekkete, og speilet var sprutet på. Det var ikke gjort noe forsøk på å rydde/vaske etter seg. Jeg gikk inn til samboeren og sa at jeg skulle ønske han eller datteren kunne prøve å ta litt hensyn til at jeg ønsker å holde det rent lenger enn noen timer av gangen, og rydde opp etter seg. Han presterer da å bli fly forbanna fordi jeg setter krav når jeg ikke bidrar nok med barneoppdragelsen, og i tillegg forventer at datteren hans skal vaske. Hun er jo bare 6 år. Er jeg helt feil skrudd sammen her, eller er samboeren en forbanna dust?Anonymous poster hash: 9cd60...99e 1
skruf Skrevet 15. oktober 2014 #2 Skrevet 15. oktober 2014 Hun er bare 6 år, synes ikke du kan forlange at hun skal vaske badet etter seg. Når det er sagt så er det håpløst å ha et strøkent bad til enhver tid med småunger i hus. Med tenåringer i hus også forsåvidt..... 15
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #3 Skrevet 15. oktober 2014 Å, jeg glemte å skrive at far alltid er med på badet når datteren tar kveldsstellet, så han visste at det var strøkent før hun griser det ned igjen. TSAnonymous poster hash: 9cd60...99e 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #4 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg tror ikke helt på at badet var så grisete som du skal ha det til. Men hvis det faktisk var så ille, og du sa fra på en grei måte, så er det typen din som er dust her.Anonymous poster hash: 82d1c...1cf 8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #5 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg mener ikke at hun skal stå og vaske badet etter seg, men at far skal lære henne å ikke grise på jævlig. Og det man ikke kan unngå, kan far vaske etter henne. Han forventer tydeligvis at badet skal se ut som et helvete fram til jeg vasker det på nytt igjen.Anonymous poster hash: 9cd60...99e 3
Trollbarn Skrevet 15. oktober 2014 #6 Skrevet 15. oktober 2014 Kan kanskje ikke forvente at en seksåring verken skal la være å søle eller ta ansvar for å vaske etter seg, men det synes jeg man kan av en voksen mann. Så synes samboeren din kunne tørket litt opp og byttet håndkle etterpå, gjerne sammen med dattera slik at hun blir bevisst på at det faktisk ikke er magiske feer som rydder og vasker. 2
Gjest Vampen Skrevet 15. oktober 2014 #7 Skrevet 15. oktober 2014 Du har en 6 åring som tilbringer 50% av tiden sin i samme hus som deg, og du ser henne ikke nok til at dere har et forhold? Ja, her er det badet som er et problem. 27
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #8 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg tror ikke helt på at badet var så grisete som du skal ha det til. Men hvis det faktisk var så ille, og du sa fra på en grei måte, så er det typen din som er dust her.Anonymous poster hash: 82d1c...1cf Jo, faktisk. Det var så ille. Hun er en skikkelig gris når det kommer til tannpuss og håndvask. Tannkrem-spytt og såpe overalt. For et par uker siden måtte hun bytte nattkjole fordi hun hadde tørket hendene sine på den... FØR hun hadde skylt av såpen!Anonymous poster hash: 9cd60...99e 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #9 Skrevet 15. oktober 2014 Å, jeg glemte å skrive at far alltid er med på badet når datteren tar kveldsstellet, så han visste at det var strøkent før hun griser det ned igjen. TSAnonymous poster hash: 9cd60...99e Ja, far bør ta ansvar for å holde orden. Du kan ikke forvente blankpolert bad men ja han bør tørke over. Er jo ekkelt med tannkremspytt over alt. Men hva med å prøve å engasjere deg mer for datteren hans. Dere har henne så mye att du bør ta en del ansvar. Ha bakedag, gå på shopping bare dere to, ta kveldsstell en gang i blant osv. Muligens sa han det for att han skulle ønske du viste litt mer interesse for henneAnonymous poster hash: a7017...ff3 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #10 Skrevet 15. oktober 2014 Du har en 6 åring som tilbringer 50% av tiden sin i samme hus som deg, og du ser henne ikke nok til at dere har et forhold? Ja, her er det badet som er et problem. Vi har et forhold, men har jeg ikke blandet meg for mye inn i selve barneoppdragelsen. Altså, jeg følger hans måte å gjøre ting på, og har hittil ikke bidratt med egne ideer om hvordan vi kan gjøre ting. Hennes mor og far har en litt annerledes måte å oppdra datteren på enn hva jeg er vant til, så jeg gjør som de gjør istedenfor å blande inn egne ting. Anonymous poster hash: 9cd60...99e
Frisørdama Skrevet 15. oktober 2014 #11 Skrevet 15. oktober 2014 En 6 åring klarer fint å pusse tenner og vaske hender uten å grise særlig mye, og hvis det stemmer at faren bare lar henne styre sånn er det han du må ta, hun trenger kanskje litt veiledning. .. 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #12 Skrevet 15. oktober 2014 Ja, far bør ta ansvar for å holde orden. Du kan ikke forvente blankpolert bad men ja han bør tørke over. Er jo ekkelt med tannkremspytt over alt. Men hva med å prøve å engasjere deg mer for datteren hans. Dere har henne så mye att du bør ta en del ansvar. Ha bakedag, gå på shopping bare dere to, ta kveldsstell en gang i blant osv. Muligens sa han det for att han skulle ønske du viste litt mer interesse for henneAnonymous poster hash: a7017...ff3 Jeg har visst forklart meg dårlig. Jeg deltar på mye, men far er alltid med. Jeg følger foreldrenes måte å oppdra henne på, istedenfor å komme med egne innspill. Hun er ofte med på matlaging og maling (som jeg driver mye med), men vi har fortsatt ikke noe nært forhold. Jeg er bare meg, og hun er bare hos oss annenhver uke. Anonymous poster hash: 9cd60...99e
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #13 Skrevet 15. oktober 2014 En 6 åring klarer fint å pusse tenner og vaske hender uten å grise særlig mye, og hvis det stemmer at faren bare lar henne styre sånn er det han du må ta, hun trenger kanskje litt veiledning. .. Det er det jeg også trodde, men far mener tydeligvis at hun bare er en bitteliten sak som ikke har utviklet hjerne enda. Ut ifra hans syn på seksåringer, syns jeg det er utrolig at de ikke fortsatt ligger i barnevognen! Anonymous poster hash: 9cd60...99e 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #14 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg har visst forklart meg dårlig. Jeg deltar på mye, men far er alltid med. Jeg følger foreldrenes måte å oppdra henne på, istedenfor å komme med egne innspill. Hun er ofte med på matlaging og maling (som jeg driver mye med), men vi har fortsatt ikke noe nært forhold. Jeg er bare meg, og hun er bare hos oss annenhver uke. Anonymous poster hash: 9cd60...99e Bare annenhver uke? Det er jo halve "livet" hennes. Merkelig att du ikke føler dere har ett nært forhold da.Anonymous poster hash: a7017...ff3 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #15 Skrevet 15. oktober 2014 Vent til du får barn selv, en dag. Da ser du helt qnnerledes på dette. Hvorfor kan du ikke bruke tid sammen med dette barnet? Anonymous poster hash: d7df6...c25 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #16 Skrevet 15. oktober 2014 Hun er bare 6 år, synes ikke du kan forlange at hun skal vaske badet etter seg. Når det er sagt så er det håpløst å ha et strøkent bad til enhver tid med småunger i hus. Med tenåringer i hus også forsåvidt..... Jeg er enig med deg i det siste du skriver. Men ærlig talt, min 3-åring lærer da at hun skal tørke opp etter seg om hun søler, så jeg ser ingen grunn til at en 6-åring er for liten til å høre at dersom hun griser så fælt så får hun tørke opp etter seg også.. Anonymous poster hash: dd5f1...bfd
Jade Skrevet 15. oktober 2014 #17 Skrevet 15. oktober 2014 Mine barn på 3 og 5 griser ikke noe særlig. Og er gamle nok til å forstå om jeg forklarer at de må spytte nedi vasken, og passe på at det ikke kommer gris utenfor osv. De skjønner også at de ikke skal tørke seg på klærne, og at det ikke er noe koselig med gris på skap og speil. Mannen min er også gammel nok til å skjønne dette 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #18 Skrevet 16. oktober 2014 Det er en grunn til at denne mannen er noen annens ex for å si det sånn... Jenta er ikke problemet. Og det skjærer litt i hjertet mitt hvordan du omtaler henne. Som en annen her sier, bare vent til du selv får barn. Du tar opp at du syns mannen din kan holde det litt renere på badet, også kjefter han på deg? Hvorfor i allverden gidder du å være med han? Anonymous poster hash: fc6fc...dc4 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #19 Skrevet 16. oktober 2014 Bare annenhver uke? Det er jo halve "livet" hennes. Merkelig att du ikke føler dere har ett nært forhold da.Anonymous poster hash: a7017...ff3 Jeg er enig i dette. Min stedatter er hos oss bare annenhver helg (og det er ikke kjæresten min som ønsker så lite samvær, bare for å ha det sagt) og jeg klarer likevel å skape et nært forhold til henne. Og det uten at jeg trenger å "blande" meg i oppdragelsen, det er ikke det som skaper relasjonen. Anonymous poster hash: ccd02...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #20 Skrevet 16. oktober 2014 Vent til du får barn selv, en dag. Da ser du helt qnnerledes på dette. Hvorfor kan du ikke bruke tid sammen med dette barnet? Anonymous poster hash: d7df6...c25 Jeg har barn selv. 100%. En på 7 og en på 4. De rydder opp etter seg begge to, eller sier ifra til meg hvis de trenger hjelp. Blir selvfølgelig ikke strøkent, men det forventer jeg ikke av noen andre enn meg selv.Anonymous poster hash: 9cd60...99e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå