Gå til innhold

Ønsker barn mer enn noe annet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg mistet min menstruasjon i fire måneder uten at legen og gynekologen visste hvorfor. Så bestemte jeg meg for å slutte på p-pillene, og heldigvis (kan være tilfeldig) kom menstruasjonen tilbake etter to uker etter pilleslutt.

Siden har jeg ikke brukt noe prevensjon (sluttet i juni).

Jeg har fremdeles ikke blitt gravid. Vi har jevnlig samleie, men fire måneder har vi fremdeles ikke lykkes.

Han er 27 år og jeg er 24. Så vi er unge, lever et normalt liv. Leser at det er 20 % sjanse hver måned for å bli gravid om man har jevnlig samleie og hvertfall rundt eggløsning. (Har lastet ned eggløsningskalkulator: P Tracker)

Jeg bør vel ta kontakt med legen om vi ikke har lykkes innen juni 2015?

Håper på råd og tips fra dere!

Beste forumet i Norge :)



Anonymous poster hash: e1ae4...00e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du ikke har blitt gravid innen juni 2015 (ett år med aktiv prøving) har du rett på å bli utredet. I og med at du er så ung har du stor sjanse for å få det til med hjelp av noe slag, enten medisinering eller ivf-behandling. Var i alle fall det min gynekolog sa til meg da jeg var inne til utredning, da jeg var 26 eller 27.. Det er ikke sikkert de finner noe (som hos meg) eller det kan være et problem som er greit å fikse. Eller dere kan plutselig få det til neste PP! :) Håper det går deres vei snart!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke har blitt gravid innen juni 2015 (ett år med aktiv prøving) har du rett på å bli utredet. I og med at du er så ung har du stor sjanse for å få det til med hjelp av noe slag, enten medisinering eller ivf-behandling. Var i alle fall det min gynekolog sa til meg da jeg var inne til utredning, da jeg var 26 eller 27.. Det er ikke sikkert de finner noe (som hos meg) eller det kan være et problem som er greit å fikse. Eller dere kan plutselig få det til neste PP! :) Håper det går deres vei snart!

Hei.

Takk for ditt svar!

Fikk dere ikke den gode nyheten innen 1 år? Men etter besøket hos gynekologen, gikk drømmen i oppfyllelse?

Etter at jeg fikk mensen igjen i juni, har jeg fått på dagen som kalenderen sier. Da sier dette at alt er normalt, og det sa gynekologen i august også.

*krysser fingrene*

Anonymous poster hash: e1ae4...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en lang vei, 4 år totalt med prøving. To IVF-forsøk senere fikk vi en liten tass i 2012, og nå er det bare 6 uker igjen til lillesøster kommer (også to IVF-forsøk). Har i mellomtiden hatt to mislykkede fryseforsøk og en SA. De fant ingen feil på verken meg eller mannen, men det er bare noe som tydeligvis ikke fungerer.. Uansett, det er verdt all ventingen og bekymringen, for lille er verdens mest fantastiske tass! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en lang vei, 4 år totalt med prøving. To IVF-forsøk senere fikk vi en liten tass i 2012, og nå er det bare 6 uker igjen til lillesøster kommer (også to IVF-forsøk). Har i mellomtiden hatt to mislykkede fryseforsøk og en SA. De fant ingen feil på verken meg eller mannen, men det er bare noe som tydeligvis ikke fungerer.. Uansett, det er verdt all ventingen og bekymringen, for lille er verdens mest fantastiske tass! :rodmer:

Så kjekt å høre på dine vegne! Ønsker deg masse lykke!

Anonymous poster hash: e1ae4...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere sex annenhver dag fra dagen etter mens og til neste mens? Jeg tok EL tester i 6 mnd, men ble ikke gravid de antatte fruktbare dagene. Den mnd jeg sluttet å teste og vi bare hadde sex annenhver dag hele perioden klaffet det med en gang.

Anonymous poster hash: 96730...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sex annenhver dag fra dagen etter mens og til neste mens? Jeg tok EL tester i 6 mnd, men ble ikke gravid de antatte fruktbare dagene. Den mnd jeg sluttet å teste og vi bare hadde sex annenhver dag hele perioden klaffet det med en gang.

Anonymous poster hash: 96730...fc3

Hei.

Har bare tatt test for eggløsning 2 ganger på fire måneder. Ellers har vi samleie 2-4 ganger i løpet av en uke uansett hvilken uke i forhold til EL. Synes derfor det er merkelig å ikke ha fått klaff :( Men mange sier at når man ikke stresser lenger, så kommer det.

Setter stor pris på andres erfaringer:)

Anonymous poster hash: e1ae4...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...