Chumi Skrevet 15. oktober 2014 #1 Skrevet 15. oktober 2014 Alle har sine opp og nedturen, og nå er jeg tydeligvis litt på nedturen og det begynner å "spise opp" livskvaliteten min såpass at jeg tenkte å høre om andres erfaringer. Jeg har gradvis, men i løpet av en relativt kort periode mistet selvtilliten min helt! Jeg driver med idrett og trener mye, og det verste er tankene jeg har rundt hvor elendig jeg presterer på trening og hvordan kroppen min ser ut. Det er lenge siden jeg har avsluttet trening uten å være lei meg over hvor dårlig jeg er, og jeg kan ikke passere et speil uten å bli lei meg. I utgangspunktet vet jeg at kroppen min ser ok ut, og at jeg ihvertfall ikke blir bedre i idrett av å fortelle meg selv hvor elendig jeg er. Klarer virkelig ikke å snu disse negative tankene.... Noen som har noen råd eller teknikker?
Denlilleprinsessen Skrevet 16. oktober 2014 #2 Skrevet 16. oktober 2014 Det var en periode jeg var ganske nede. Følte at jeg så ut som en elefant i undertøy og at alt bare var feil. Gikk ikke ut på byen før følte meg så fæl. Men så var etter en periode fant jeg ut av at, ingen kommer til å like meg eller syntes jeg noe pen, hvis ikke jeg syntes det selv. Jeg begynte å skrive på speilet mitt og ikke minst begynte jeg å skrive dagbok!! Det hjalp meg utrolig mye. Jeg pleier også og gå litt etter ordtaket " take me as iam or watch me as i go" tro det eller ei, men hvis du sier det til deg selv noen gang hverdag, så styrker du selvtiliten din. Mye av grunnen til at man har drålig selvtilit er det at man konkurrerer eller ser får mye opp til alle andre! Se heller opp til deg selv og lær deg å kjenne deg selv mer!! Veit ikke om det jeg har sagt svarer på det du lurer på. Men håper det hjelper litt. Lykke til :-)
Chumi Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2014 Tusen takk:) Det var gode råd, og fint å vite at det finnes vei opp igjen! Takk takk M
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå