AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #1 Skrevet 15. oktober 2014 Hei. Jeg har gått på p-pillene Loette siden januar. Har ikke opplevd dette før, så begynner å lure på om jeg kanskje har en spontanabort.. Forrige torsdag så fikk jeg blødninger.. da var det fortsatt 9 dager til forventet mens. Jeg pleier å få den ganske nøyaktig, samme dag med kanskje noen timers mellomrom. Jeg har blødd siden torsdag morgen, og blør fortsatt. Vanligvis har jeg bare mensen i 3-4 dager, og det pleier å minke i løpet av perioden. Men nå så er det mye kraftigere enn vanlig, men ikke like mye menssmerer (kjenner såvidt litt menssmerter). Det er litt varierende, de første dagene blødde jeg mye, så roa det seg, så blødde jeg mye igjen, så roa det seg osv.. nå nettopp når jeg var i dusjen så blødde jeg nokså mye. (Like mye som jeg vanligvis gjør dag 1 av mensen) og noen ganger i løpet av denne uka har jeg opplevd litt blodklumper.. Er på den siste pilla i dag, før sukkerpillene. Har fortsatt å ta de til tross for blødningen.. Men det kan da ikke være mensen når jeg har tatt alle pillene, og nesten var 2 uker før tiden?? og i tillegg har vart såpass lenge. Men har jo tatt alle pillene, så er jo veldig liten sjangse for at jeg er/har vært gravid? Blør enda.. Er det noen som vet hva dette kan være? Er det normalt på p-piller? Er det noe annet det kan være? Mvh. jente 20 år. Anonymous poster hash: 85b3f...eb4
Ferny Skrevet 15. oktober 2014 #2 Skrevet 15. oktober 2014 Muligheten for å bli gravid om du husker alle pillene er jo i utgangspunktet minimal. Men har du hatt oppkast/løs mage, så kan det svekke effekten. Ellers er det jo noen som begynner å blø på de pillene, også utenom mensen. Så kan hende de bare ikke er "sterke" nok for deg, eller sånn. Tenker i hvert fall at det er mer sannsynlig med blødningsforstyrrelser enn en spontanabort. Men ta en graviditetstest, så får du svaret. Gravid-hormoner er i blodet lenge etter en abort, så da vet du i hvert fall om du bør bytte til et annet merke i så fall.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #3 Skrevet 15. oktober 2014 Klamydia og mycoplasma kan gi småblødninger...Anonymous poster hash: 87f4f...624
Tibbie Skrevet 15. oktober 2014 #4 Skrevet 15. oktober 2014 Ja, ta en graviditetestest. Selv om fosteret er dødt, vil det slå ut positivt. Er det positivt, bør du ringe til gynekologisk poliklinikk ved sykehuset. Det er sikkert ikke noe alvorlig, men når noe uvanlig skjer, kan det være lurt å undersøke litt Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #5 Skrevet 15. oktober 2014 Dette er ganske vanlig på p-pillene Loette, pga. de inneholder litt mindre hormoner. Anonymous poster hash: d3c4d...72c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå