Gå til innhold

Dumpe Fuckfriend?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv seg jeg verdien i mennesker og det å ha en kjæreste, jeg mener i utgangspunktet at sex med den man elsker er det beste og det mest riktige.

Sitatet "your naked body should only belong to those who fall in love with your naked soul" er et som jeg føler er veldig riktig.

Anonymous poster hash: c9c94...69f

Hvis du faktisk mener dette ser jeg ikke hvorfor du har en FF?

Anonymous poster hash: e8559...66b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du faktisk mener dette ser jeg ikke hvorfor du har en FF?

Anonymous poster hash: e8559...66b

Nei det er jo nettopp derfor jeg skriver her inne, fordi jeg er veldig usikker på om jeg bør ha et sånt forhold. Samtidig som jeg som singel synes det er godt å ha den nærheten med noen, mens jeg venter på at noe seriøst skal dukke opp. Som så mange andre er jeg vel redd for å bli ensom!

TS

Anonymous poster hash: c9c94...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS, hvordan får han deg til å føle deg, summa summarum? Ikke bare der og da, ikke bare når han sier fine ting, men totalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS, hvordan får han deg til å føle deg, summa summarum? Ikke bare der og da, ikke bare når han sier fine ting, men totalt?

Dette som er så vanskelig, fordi det skifter hele tiden. Kan gå en hel dag å tenke jeg at jeg må avslutte det, bestemme meg for at det er det rette, så går det et par timer også har jeg ombestemt meg og tenker at er det så big deal, kan jeg ikke bare nyte det og overse at han er litt sexfiksert!

På mange måter så veier det fine han gjør opp for det, f.eks at vi ikke har snakka sammen en dag så får jeg en god natt-melding, da blir tanken med en gang "åh, det var jo søtt, han tenkte på meg, dette er jo ikke så dumt å fortsette".

Han veksler jo veldig mellom å være på grensen til å virke forelska, til å brått bli en sexfiksert player...I det ene øyeblikket forteller han meg at han liker meg bedre enn han burde gjøre, og i det neste så er jeg bare en hvem som helst (sagt litt indirekte) han kan tømme seg i. Vanskelig å forstå seg på!

Synd han ikke er klar over hvordan det påvirker meg, for det ville vært kjipt for han å miste meg som FF, det vet jeg!

TS

Anonymous poster hash: c9c94...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette som er så vanskelig, fordi det skifter hele tiden. Kan gå en hel dag å tenke jeg at jeg må avslutte det, bestemme meg for at det er det rette, så går det et par timer også har jeg ombestemt meg og tenker at er det så big deal, kan jeg ikke bare nyte det og overse at han er litt sexfiksert!

På mange måter så veier det fine han gjør opp for det, f.eks at vi ikke har snakka sammen en dag så får jeg en god natt-melding, da blir tanken med en gang "åh, det var jo søtt, han tenkte på meg, dette er jo ikke så dumt å fortsette".

Han veksler jo veldig mellom å være på grensen til å virke forelska, til å brått bli en sexfiksert player...I det ene øyeblikket forteller han meg at han liker meg bedre enn han burde gjøre, og i det neste så er jeg bare en hvem som helst (sagt litt indirekte) han kan tømme seg i. Vanskelig å forstå seg på!

Synd han ikke er klar over hvordan det påvirker meg, for det ville vært kjipt for han å miste meg som FF, det vet jeg!

TS

Anonymous poster hash: c9c94...69f

TS, dropp ham! Jeg snakker av erfaring. Det er fryktelig slitsomt å være i en nær relasjon med et menneske som skaper ambivalens og turbulens i følelseslivet ditt. Årsaken til at du er i en sånn relasjon nå, er at du går på kompromiss med dine verdier. Du må avslutte forholdet med ham, og leve i pakt med dine verdier; som er at du ønsker en trofast kjæreste. En stund må du tåle å være ensom, men tro meg, den rene følelsen av ensomhet er 1000 ganger bedre enn turbulensen du har nå. Det du lærer i den ensomme perioden er deg selv å kjenne, du lærer å trives med kun ditt eget selskap. Så, når du kjenner deg selv og er trygg nok til å vise den du er overfor andre, vil du kunne slippe inn i livet ditt de som samsvarer med dine verdier, og du vil klare å lukke ute de som ikke gjør det.

Det du skal gjøre, er ikke å fokusere på mannen, men hva slags følelser han skaper i DEG. Skaper han vekselvis uro og kvalme vs heftig sex og koselige samtaler? Hiv han på hauue og rævva ut. Du skal ikke behøve å date lenge før du klarer å se an mannen ift hva slags handlingsmønster han har, og hva slags følelser han skaper ideg.

Skaper han heftig sex og koselige samtaler og en trygghet på at det er deg han vil ha? Hele tiden? Da er han en keeper. De mennene fins, som skaper de rene følelsene i deg, og når du møter han vil du skjønne at de mennene som skapte rot i deg bare var waste av tid. Men de var der fordi du du hadde sluppet dem inn i livet ditt, antakeligvis fordi du selv ikke var trygg nok i deg selv på hva du vil ha.

Anonymous poster hash: b124d...e43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, dropp ham! Jeg snakker av erfaring. Det er fryktelig slitsomt å være i en nær relasjon med et menneske som skaper ambivalens og turbulens i følelseslivet ditt. Årsaken til at du er i en sånn relasjon nå, er at du går på kompromiss med dine verdier. Du må avslutte forholdet med ham, og leve i pakt med dine verdier; som er at du ønsker en trofast kjæreste. En stund må du tåle å være ensom, men tro meg, den rene følelsen av ensomhet er 1000 ganger bedre enn turbulensen du har nå. Det du lærer i den ensomme perioden er deg selv å kjenne, du lærer å trives med kun ditt eget selskap. Så, når du kjenner deg selv og er trygg nok til å vise den du er overfor andre, vil du kunne slippe inn i livet ditt de som samsvarer med dine verdier, og du vil klare å lukke ute de som ikke gjør det.

Det du skal gjøre, er ikke å fokusere på mannen, men hva slags følelser han skaper i DEG. Skaper han vekselvis uro og kvalme vs heftig sex og koselige samtaler? Hiv han på hauue og rævva ut. Du skal ikke behøve å date lenge før du klarer å se an mannen ift hva slags handlingsmønster han har, og hva slags følelser han skaper ideg.

Skaper han heftig sex og koselige samtaler og en trygghet på at det er deg han vil ha? Hele tiden? Da er han en keeper. De mennene fins, som skaper de rene følelsene i deg, og når du møter han vil du skjønne at de mennene som skapte rot i deg bare var waste av tid. Men de var der fordi du du hadde sluppet dem inn i livet ditt, antakeligvis fordi du selv ikke var trygg nok i deg selv på hva du vil ha.

Anonymous poster hash: b124d...e43

Utrolig bra svar, kjenner meg helt igjen i det du skriver her. Takk!

Han opptar alt for mye av tankene mine om dagen, på en negativ og ambivalent måte. Er ikke bra å leve sånn, jeg ønsker jo stabilitet og kun gode tanker og følelser rundt en relasjon.

Det blir rett og slett et kaos i hodet mitt som jeg ikke orker å leve med.

Blir nok til at jeg dumper han i løpet av kort tid, vet ikke helt hva jeg skal si da! Har aldri dumpa noen før, men tror jeg skal ta litt utgangspunkt i dette svaret, om han ønsker en tydelig begrunnelse :)

TS

Anonymous poster hash: c9c94...69f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg har en FF som jeg har hatt litt av og på i et par år. Vi snakker sammen omtrent daglig, lange samtaler, noe som er koselig.Samt at vi møtes en gang i uka! Problemet mitt er at han bare til tider gjør meg litt småkvalmt med ting han sier, det går på hans moral og menneskesyn, synet på kjærlighet og følelser.

I det ene øyeblikket er han søt og sier fine ting som at han liker meg veldig godt og er glad i meg osv. Det neste øyeblikket går han over til å si at han bare er ute etter ligg, at han er løs og gjerne feier over hva som helst, at om noen ser oss ute sammen så er jeg bare kveldens ligg. Er ikke så koselig for meg at han forteller hvor lite kresen han er f.eks. Han antar også at jeg er like løs som han, at jeg er en jente som ligger rundt (noe jeg ikke er)

Jeg VET jo at det er sånn et FF forhold fungerer, at det er en type relasjon hvor man bruker hverandre for sex.

Jeg merker bare at jeg blir trist av å ha kontakt med et menneske som bare ser jenter som en kropp man kan tømme seg i, at han ikke har evnen til å se at mennesker har en personlighet og, at det å binde seg til noen og å ha kjærlighet i livet sitt er det verste som kan skje.

Selv seg jeg verdien i mennesker og det å ha en kjæreste, jeg mener i utgangspunktet at sex med den man elsker er det beste og det mest riktige.

Sitatet "your naked body should only belong to those who fall in love with your naked soul" er et som jeg føler er veldig riktig.

Jeg er derfor veldig ambivalent i forhold til han, en del av meg liker han og trives med han, vi har gode samtaler og han er veldig omsorgsfull på sin måte når vi først er sammen. Jeg blir nesten litt irritert, for han sier noe som neste gir meg litt håp om at han på bunnen har litt bedre moral og verdier, så brått sier han noe som gjør meg kvalm igjen.

Tingen er også det at jeg har han litt som en rebound etter eksen min, det å ha nærhet med han og kunne fokusere litt på det gjør at jeg ikke sørger så mye over eksen og jeg er redd for å kutte ut FF og måtte føle meg alene og savne eksen...

Den ene dagen så tenker jeg at dette gidder jeg ikke mer, men så kommer det noe fint og da tenker jeg at jeg bare skal nyte det positive med denne relasjonen og ignorere det negative.

Det er vanskelig å vite om jeg skal dumpe han eller ikke, han har sider som jeg virkelig hater med mennesker, det synet. Samtidig så er det noe med han som er koselig og bra og...

Noen som har noen råd?

Anonymous poster hash: c9c94...69f

Har ikke lest hele innlegget, men er det mulig å tenne på en slik fyr da som har en så dårlig oppførsel og mangel på empati. Kom deg unna. Du fortjener vel bedre? Alle kvinner fortjener bedre enn det der - en mann som fornedrer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med sånne relasjoner som TS sin er at de er ambivalente; noen ganger er mannen helt topp, andre ganger ikke til å utstå. Det er jo aldri kun dårlig oppførsel og fornedring og mangel på empati, det klarer man stort sett å komme seg unna. Men på grunn av de koselige periodene er det vanskelig å se at relasjonen faktisk er nedbrytende, og man blir fanget i en loop av koselighet - avvisning- koselighet- avvisning, hvor man hele tiden håper på at det skal bli bedre og tryggere etter hvert.

Den harde lærdommen er at det blir det ikke. Bryt opp, gå videre, og TS, NYT følelsen av å være selvstendig og at du står opp for dine verdier. Det gir en fantastisk følelse å ha makt over sitt eget følelsesliv.

Snart møter du han som gir deg det du vil ha :)



Anonymous poster hash: b124d...e43
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jo nettopp derfor jeg skriver her inne, fordi jeg er veldig usikker på om jeg bør ha et sånt forhold. Samtidig som jeg som singel synes det er godt å ha den nærheten med noen, mens jeg venter på at noe seriøst skal dukke opp. Som så mange andre er jeg vel redd for å bli ensom!

TS

Anonymous poster hash: c9c94...69f

Men kjære deg, man skal da ikke la andre pisse på en bare fordi en ikke vil være alene? Det gjør noe med selvrespekten din hvis du synes det er greit å ligge med en som behandler deg dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med sånne relasjoner som TS sin er at de er ambivalente; noen ganger er mannen helt topp, andre ganger ikke til å utstå. Det er jo aldri kun dårlig oppførsel og fornedring og mangel på empati, det klarer man stort sett å komme seg unna. Men på grunn av de koselige periodene er det vanskelig å se at relasjonen faktisk er nedbrytende, og man blir fanget i en loop av koselighet - avvisning- koselighet- avvisning, hvor man hele tiden håper på at det skal bli bedre og tryggere etter hvert.

Den harde lærdommen er at det blir det ikke. Bryt opp, gå videre, og TS, NYT følelsen av å være selvstendig og at du står opp for dine verdier. Det gir en fantastisk følelse å ha makt over sitt eget følelsesliv.

Snart møter du han som gir deg det du vil ha :)

Anonymous poster hash: b124d...e43

Jeg tenker at det må gi en sosial utrygghet i forhold til andre. Når den andre personen er så lunefull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra svar, kjenner meg helt igjen i det du skriver her. Takk!

Han opptar alt for mye av tankene mine om dagen, på en negativ og ambivalent måte. Er ikke bra å leve sånn, jeg ønsker jo stabilitet og kun gode tanker og følelser rundt en relasjon.

Det blir rett og slett et kaos i hodet mitt som jeg ikke orker å leve med.

Blir nok til at jeg dumper han i løpet av kort tid, vet ikke helt hva jeg skal si da! Har aldri dumpa noen før, men tror jeg skal ta litt utgangspunkt i dette svaret, om han ønsker en tydelig begrunnelse :)

TS

Anonymous poster hash: c9c94...69f

Det er en veldig god ting å identifisere hva det er du klart og tydelig ønsker deg: stabilitet og gode tanker og følelser omkring han som er deg nærmest. Fokuser på disse følelsene, skap dem i deg selv først, ha det godt med deg selv. Kanskje gjør det vondt og er ensomt en periode, men hold ut med deg selv heller enn å finne en fyr som igjen gjør at du må kompromisse med det du egentlig vil ha (det er mange karer der ute som vil at du skal gjøre nettopp det). Jeg lover at ensomheten vil letne og gå over i en deilig følelse av kontroll over eget liv. Du blir trygg, selvstendig, og får en herlig følelse av mestring. Da ser du at du selv velger livet ditt, mannen som får innpass, og følelsene du har knyttet til ham.

Anonymous poster hash: b124d...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...