Gå til innhold

hunde og hestebæsj - dobbeltmoral?

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

Det er en tanke som har slått meg;

Har du hund, er det best at du tar med deg drittposer (eller var det drittsekker? :klø:) til hunden din. Gjør du ikke det, og Onkel Politi ser deg, vil du sannsynligvis få en advarsel, og kanskje en bot også. Selvsagt, fordi hundedritt i gata er ikke noe særlig.

Men de samme reglene gjelder ikke for det ridende politi. Hestene slipper fra seg digre kaker, som blir liggende på bakken en god stund. Du ser mange av dem i Karl Johannsgt. Telte 3 stk. på vei hjem fra jobb i dag.

Dobbeltmoral, ja?

Videoannonse
Annonse
Gjest Moonshadow
Skrevet

De er jo politi.. Regler gjelder jo ikke for de.. De er jo hevet over norsk lov :roll:

Skrevet

Det har jeg ikke tenkt på, men du har jo helt rett. Alle politihester burde blitt utstyrt med sidespeil så politimannen kan følge med om det skjer noe "der bak". Synes jeg ser de stiger ned og plukker opp bæsjen med hestepose. :ler:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

.......men gjelder ikke det for alle? Har aldri sett en "vanlig" mann/dame plukke opp hestebæsj. Den driter jo utrolig mye for å si det rett ut, så det hadde vel kanskje blitt vanskelig. Men nå har jeg jo knapt bort tatt i en hest da...

Gjest GreenSky
Skrevet
.......men gjelder ikke det for alle? Har aldri sett en "vanlig" mann/dame plukke opp hestebæsj. Den driter jo utrolig mye for å si det rett ut' date=' så det hadde vel kanskje blitt vanskelig. Men nå har jeg jo knapt bort tatt i en hest da...[/quote']

Det er bare politiet som har hester i KarlJohansgt, da, ikke vanlige folk, lissom. Og det er jo flust av søppelbøtter i gata, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de ikke kunne gjøre det.

Skrevet

Jeg er enig med deg greensky, det er dobbeltmoral. syns de skal følge sine egne regler. men de er vel så "høye på hesten sin" at de ikke går ned og plukker opp avfallet :ler:

Skrevet

Er i prinsippet enige i at de burde ha plukket opp hestebæsjen. Men synes egentlig at hundebæsj er 100 ganger værre enn hestebæsj.

*holder for nesa*

Skrevet

Helt enig med deg der, men her i byen hvor jeg bor er det mange privat-personer med hester som bruker turstiene rundt om kring, og de plukker heller ikke opp "ruene" etter seg.

Veldig hyggelig å måtte ta omveier for å unngå ekskrementene :evil:

Sånne ting provoserer meg....

Skrevet

Jeg har tenkt på det samme, Greensky.. VELDIG irriterende. Som om det ikke er trangt nok i karl johan allerede:P

Gjest GreenSky
Skrevet

Ja, ikke sant. Så trangt som det er nå, er det til og med vanskelig å gå omveier for å unngå å tråkke på hestebæsjen.

Skrevet

tilbake til emnde ditt greeny, Det fins faktisk sånne poser til å ha på hesten.. slik at hesten bæsjer og tisser rett i den posen...

Gjest GreenSky
Skrevet
tilbake til emnde ditt greeny' date=' Det fins faktisk sånne poser til å ha på hesten.. slik at hesten bæsjer og tisser rett i den posen...[/quote'] Hvorfor bruker de ikke de posene da? :klø:
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Ja, kanskje det. Men likevel, det kan da ikke kreve så mange ressursene å hekte på en pose?

Neida, var bar en liten ironisk kommentar skjønner du da vettu ;)

Skrevet
Det er en tanke som har slått meg;

Har du hund, er det best at du tar med deg drittposer (eller var det drittsekker? :klø:) til hunden din. Gjør du ikke det, og Onkel Politi ser deg, vil du sannsynligvis få en advarsel, og kanskje en bot også. Selvsagt, fordi hundedritt i gata er ikke noe særlig.

Men de samme reglene gjelder ikke for det ridende politi. Hestene slipper fra seg digre kaker, som blir liggende på bakken en god stund. Du ser mange av dem i Karl Johannsgt. Telte 3 stk. på vei hjem fra jobb i dag.

Dobbeltmoral, ja?

:hoho: Som om jeg skulle ha skrevet det selv....

Men dette gjelder hestemøkk generelt, ikke bare polititet. Her på " landet" hvor jeg bor er det masse skriveri i avisene om mennesker som ikke plukker opp hundemøkk. Men ingen, INGEN nevner hestemøkk!! :-?

Helt utrolig.

Gjest GreenSky
Skrevet

Neida, var bar en liten ironisk kommentar skjønner du da vettu ;)

:plystre: *later som om jeg er blond*

Gjest GreenSky
Skrevet
Men ingen, INGEN nevner hestemøkk!! :-?

Helt utrolig.

Nei, nettopp. Kanskje vi skulle tipse avisen? :P

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det er bare politiet som har hester i KarlJohansgt, da, ikke vanlige folk, lissom. Og det er jo flust av søppelbøtter i gata, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de ikke kunne gjøre det.

Kanskje de gjør det? Kanskje det forklarer hvorfor søplebøttene alltid er fulle? :ler: Og da er det jo ikke noe vits i å plukke opp, for det er jo ikke plass i søpla uansett...

Gjest GreenSky
Skrevet

Mulig, mulig. Føler ikke for å grave i bøttene for å sjekke, akkurat. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...