Gå til innhold

Oppfordring til selvmord

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som de fleste andre med depresjon og selvmordstanker\planer har jeg trodd at folk vil at jeg skal ta selvmord selv om jeg innerst inne visste at det bare var en annen del av meg som fortalte meg det, helt til jeg var på vei til å ende livet da jeg sender melding til kjæresten og sier farvel. Jeg hadde ikke forventet noe svar da han ikke har brydd seg om meg de siste dagene, men svaret jeg fikk var "Skjønner, ses i valhall hvis du er heldig. Takknemlig for at du vet hva det er<3 Takk for alt glemmer ikke de gode stundene vi hadde sammen<3"

Hva syns dere om dette? Dere kan jo tenke dere hvordan jeg har det..

Anonymous poster hash: 547d3...7c4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du på å ta selvmord? Isåfall ikke gjør det, har vært igjennom en stor depresjon selv og det blir faktisk bedre (varte i 4 år, var trøbbel med familien).

Anonymous poster hash: 12032...e43

Skrevet

Tenker du på å ta selvmord? Isåfall ikke gjør det, har vært igjennom en stor depresjon selv og det blir faktisk bedre (varte i 4 år, var trøbbel med familien).

Anonymous poster hash: 12032...e43

Ikke nå nei.

Skrevet

Han trodde vel du var overdramatisk og ikke ville gjennomføre. Uansett helt håpløst skrevet.

Anonymous poster hash: 3b8c0...e8e
  • Liker 3
Skrevet

Jeg syns det høres ut som at han trodde det var en dårlig spøk... Visste han at du hadde det vannskelig?

Anonymous poster hash: 9a9a2...2a4
Skrevet

Han har strengt tatt ikke oppfordret deg til noe som helst, han har kun støttet deg i det valget du selv har tatt. Ønsker du at noen skal prate deg vekk fra selvmordsplaner, så ring Mental Helses hjelpetelefon. De er trent til å takle slike situasjoner, det er ikke kjæresten din.

Nå har jo også folk forskjellige meninger hva selvmord angår. Kan hende han rett og slett har et annet syn på selvmord enn deg, og at han respekterer ditt ønske om å dø.

Google seppuku og jigaki, så ser du at selvmord i andre deler av verden kan anses som en ærefull avslutning på livet.

Anonymous poster hash: a377b...dfd
  • Liker 4
Skrevet

Er dette første gangen du har sagt til han at du skal begå selvmord? Det er ikke riktig måten han svarte deg, forstår at du tar den tungt. At du i det hele tatt sier til noen at "nå gjør jeg det" viser at du trenger hjelp, enten du mener det eller ikke. At han da ikke stiller opp viser at han ikke er noe å beholde som kjæreste.

Samtidig er det å legge dette over på et annet menneske en dårlig ting å gjøre. Om du trenger hjelp og føler deg langt nede må du be om hjelp!! Det er veldig vondt å få en melding av den typen. Om dette ikke er første gang du har gjort det til han, kan det være han svarer på den måten fordi han får nok. Ikke nok av deg, men av den byrden du legger over på han.

Anonymous poster hash: 91bcf...8cb
  • Liker 3
Skrevet

Det at du sendte kjæresten en SMS, synes jeg virker som et rop om hjelp, og det ropet om hjelp var kanskje realistisk. En som virkelig vil ta selvmord, sier ikke i fra til noen (har vært der selv...). Ønsker deg bedre dager.

Hvis du synes det er vanskelig å snakke med noen på telefon, har Kirkens SOS en anonym chatte-tjeneste 18.30-22.30 mandag - fredag.

Skrevet

Er dette første gangen du har sagt til han at du skal begå selvmord? Det er ikke riktig måten han svarte deg, forstår at du tar den tungt. At du i det hele tatt sier til noen at "nå gjør jeg det" viser at du trenger hjelp, enten du mener det eller ikke. At han da ikke stiller opp viser at han ikke er noe å beholde som kjæreste.

Samtidig er det å legge dette over på et annet menneske en dårlig ting å gjøre. Om du trenger hjelp og føler deg langt nede må du be om hjelp!! Det er veldig vondt å få en melding av den typen. Om dette ikke er første gang du har gjort det til han, kan det være han svarer på den måten fordi han får nok. Ikke nok av deg, men av den byrden du legger over på han.

Anonymous poster hash: 91bcf...8cb

Det er første gang. Det var ikke min plan å bli suicidal da jeg legges inn på en annen avdeling om 6 dager for å få hjelp. Det er første gang jeg har sendt han en sånn melding, men at det liksom er "greit" for han at jeg tar mitt eget liv var veldig merkelig. Jeg falt helt i sjokk og klarte ikke gjøre noenting..

Ts

Skrevet

Kjære TS

Selvmordstanker og diskusjoner rundt dette tillates ikke på Kvinneguiden. Her inne kan man ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe,eller hvilke svar du kommer til å få som er skadelig for deg. J eg oppfordrer deg til å ringe Mental Helse om du sliter med sånne tanker enda, telefonnummeret dit er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Du kan også bruke internettsida http://www.sidetmedord.no/Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av.

Tråden stenges.

Mvh Irrlys, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...