Martha Stewart Skrevet 15. juli 2004 #1 Skrevet 15. juli 2004 Vi skal kun ha nærmeste familien og forlovere til middag og senere en vennefest. Spesielt jeg har stor slekt og vi ville vært nødt til å ha et veldig stort bryllup for å kunne invitere hele slekten + alle vennene våre. Hadde vi hatt mye penger eller foreldre som sponset bryllupet, kunne vi kanskje gjort det. Samtidig føler vi at et lite bryllup er mer vår stil. Og i valget mellom slekt og venner, velger vi sistnevnte til å dele dette livets høydepunkt med. Slekten min har jeg godt forhold til, men ser dem omtrent aldri... Og skulle jeg invitert slekt, ville jeg aldri klart å velge bort noen. Hva gjør dere? Er det noen som føler at foreldre har innflytelse på hvem som skal inviteres i bryllupet?
Cajsa Skrevet 15. juli 2004 #2 Skrevet 15. juli 2004 Vi blir ca 100 gjester i bryllupet. Foreldrene våre har endel de skulle ha sagt, i og med at de skal betale en god del av bryllupet. Hadde en LANG diskusjon om vi skulle be kusiner og fettere eller ikke. Vi ville ikke, men foreldrene våre ville. Det endte med at vi fikk "viljen vår" (skulle bare mangle - VÅRT bryllup), så det stopper på tanter og onkler på gjestelisten. Synes dette er helt greit, selv om vi ikke har så mye kontakt. Det jeg egentlig prøvde å si er at jeg synes foreldre burde ha en stemme og ha innflytelse, men ikke overstyre viktige valg. Det er tross alt brudeparets dag, uansett om foreldre betaler aldri så mye! Håper dette ga svar på noe du lurte på...
ringblomst Skrevet 15. juli 2004 #3 Skrevet 15. juli 2004 Vi prioriterer familien, men har også invitert nære venner. Alle andre venner er altså ikke invitert.
Martha Stewart Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2004 Det er jammen ikke lett å vite hva en skal gjøre nei. Jeg har vært i - eller i det minste vært invitert i - alle mine gifte søskenbarns brylluper. Derfor ville jeg følt meg forpliktet til å invitere dem hvis vi skulle hatt noe som helst slekt i vårt bryllup. For oss er det enklere at ingen i slekten kommer - så behandler vi ihvertfall alle likt sånn sett... Er på en måte glad for at ikke vi ikke betaler bryllupet selv jeg - så har ikke forledrene "stemmerett"...
Cajsa Skrevet 15. juli 2004 #5 Skrevet 15. juli 2004 ......Og vi har de vennene vi ønsker å ha der på gjestelisten. Rundt 30 av de 100, tror jeg. Synes det er viktig, selv om bryllup i er noen vennefest..
Gjest Tabby Skrevet 15. juli 2004 #6 Skrevet 15. juli 2004 Vi skal ha hans foreldre, min pappa med samboer, våre søstre med sine partnere, bestemødre, forlovere og våre barn til maten, så ber vi en god del venner og slekt til festen etterpå. Vi velger å gjøre det slik siden min mor ikke vil ha kontakt med meg og vil ikke gjøre det så altfor tydelig den dagen. Tror det blir vondt nok å tenke på henne den dagen, om ikke det skal bli slik at alle legger merke til det og kommenterer det til meg.
Bokalven Skrevet 15. juli 2004 #7 Skrevet 15. juli 2004 Kun to av mine søsken barn har giftet seg, og jeg var kun invitert til ett av dem. (Helt greit, syntes jeg). Selv ville jeg nok prioritere venner fremfor familie (ville nok ikke hatt fjærnere familie enn søsken/foreldre/besteforeldre).
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 15. juli 2004 #8 Skrevet 15. juli 2004 Hm. Vanskelig spørsmål. Jeg tror at når (hvis) jeg en gang gifter meg, så vil jeg invitere dem jeg har LYST til å invitere. Det innebærer at jeg ikke nødvendigvis kommer til å invitere hele slekta, selv om den ikke er stor. Hvis Bjørnemannen og jeg inviterer hele slekta på begge sider, og alle nære venner, blir vi vel kanskje en 20-30 stk, tenker jeg... så noe stort problem vil det neppe bli.
Martha Stewart Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #9 Skrevet 15. juli 2004 Oops - flere skrivefeil i innlegget lenger oppe - det skulle være: Er på en måte glad for at vi betaler bryllupet selv jeg - så har ikke foreldrene "stemmerett"... (Selv om det selvsagt hadde vært fint å få spandert gildet!
Gjest Harmony Skrevet 15. juli 2004 #10 Skrevet 15. juli 2004 Vi skulle i utgangspunktet bare ha et bittelite bryllup med nærmeste familie og våre nærmeste venner. Plutselig hadde vi 60 stk på gjestelisten. Og hadde ikke lyst til å kutte ute noen av dem. Så vi inviterte hele gjengen vi. Men til middagen kun foreldre, søsken og forlovere. Av alle de inviterte kom ca 30 stk. Så det ble et lite bryllup allikevel. Jeg hadde også lyst til å bare invitere familien først, og så ha vennefest senere. Men det ville ikke mannen min... Etter min mening burde man invitere dem man "ikke kunne vært foruten" på bryllupsdagen. De menneskene man virkelig vil skal være der liksom... Er det noen i slekten man ikke har noe særlig kontakt med, så er det vel ingen vits i å invitere dem?
ringblomst Skrevet 15. juli 2004 #11 Skrevet 15. juli 2004 Selvfølgelig inviterer man dem man ønsker og har lyst til å invitere. Jeg synes det skal bli veldig hyggelig å hilse på slekten til min kjære, så derfor hadde vi blant annet lyst til å invitere også hans kusiner og fettere, da det er flere jeg aldri har truffet.
Gjest Embla s Skrevet 15. juli 2004 #12 Skrevet 15. juli 2004 Vi inviterte nær familie, dvs søsken med følge og barn, foreldre, besteforeldre (og en gammel-tante) og alle onkler og tanter. Vi har mange søskenbarn, men vi inviterte bare noen av mine, dvs de jeg har hatt mye kontakt med opp gjennom. Utenom dette inviterte vi 6 vennepar og en singel. Da prioriterte vi de vi vennene vi har felles og som begge omgås og som sto oss nærmest. Jeg syns bryllupp er en kjempefin og passende anledning til at de repektive slektene treffes og blir kjent, men orket allikevel ikke invitere slektninger som jeg føler jeg ikke kjenner. For meg ville det blitt unaturlig.
Martha Stewart Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #13 Skrevet 15. juli 2004 Vi velger å gjøre det slik siden min mor ikke vil ha kontakt med meg og vil ikke gjøre det så altfor tydelig den dagen. Tror det blir vondt nok å tenke på henne den dagen' date=' om ikke det skal bli slik at alle legger merke til det og kommenterer det til meg.[/quote'] Uff, så trist... :-( Skjønner godt at du vil ta oppmerksomheten vekk fra at hun ikke er der... Må være vond situasjon ja.
Bokalven Skrevet 15. juli 2004 #14 Skrevet 15. juli 2004 Vi velger å gjøre det slik siden min mor ikke vil ha kontakt med meg og vil ikke gjøre det så altfor tydelig den dagen. Tror det blir vondt nok å tenke på henne den dagen' date=' om ikke det skal bli slik at alle legger merke til det og kommenterer det til meg.[/quote'] :trøste:
Jeanine Skrevet 15. juli 2004 #15 Skrevet 15. juli 2004 Vi inviterte i første omgang nærmeste familie og alle tanter og onkler, og de nærmeste vennene våre. Da fikk vi en gjesteliste på rundt 80 personer. Hadde det vært opp til oss så hadde vi utelukket mange gamle tanter og onkler og heller invitert flere venner, men foreldrene våre sponser en del og da måtte vi føye oss litt for dem også. Men nå har det seg slik at mange gamle tanter og onkler har takket nei, og dermed har vi invitert resten av vennegjengen også og på den måten har alle vi ønsket å invitere blitt invitert uten at det koster oss mer enn hva vi hadde tenkt!
Gjest Tabby Skrevet 15. juli 2004 #16 Skrevet 15. juli 2004 The Bride og Lunacia, takk for omtanken. Det er ikke en helt god situasjon nei, og det er ikke mer enn halvannen uke siden jeg fikk vite dette, på min datters 6 årsdag, av lillesøsteren min, så det er litt sårt å tenke på enda ja. Vel egentlig visste jeg jo at hun ikke ville komme i bryllupet siden min pappa kommer, hun tåler ikke ansiktet på ham eller noen annen av den siden etter at de ble skilt for over 15 år siden så det var jeg jo klar over. Men at de ikke ville ha noe med meg å gjøre pga slikt tull blir for dumt, og at lillesøsteren min skal blande seg inn i noe slikt blir også for dumt, hun har ikke noe med det å gjøre. Det eneste positive som har kommet ut av det er at jeg er mer enn 100 % sikker på at min kjære er den rette for meg, det har han bevist tilgangs etter dette. Men nå var det ikke meningen å kuppe denne tråden da. Ville bare si hvorfor vi ikke ber alle til maten Liten skrivefeil ble rettet opp
Jeanine Skrevet 15. juli 2004 #17 Skrevet 15. juli 2004 Dette høres virkelig ikke bra ut! Håper alikevel at du får din drømmedag!! :trøste:
Gjest Tabby Skrevet 15. juli 2004 #18 Skrevet 15. juli 2004 Takk Jeanine. Dagen blir nok litt rar, og derfor ønsker jeg ikke å dra mer oppmerksomhet til det faktum at hun og familien der ikke deltar. Min familie og min kjæres nærmeste familie vet jo hvordan ting ligger an, men jeg tenker på venner og mer perifer familie/slekt, ønsker ikke spørsmål om hvorfor hun ikke er der den dagen.
Gjest Madam Felle Skrevet 15. juli 2004 #19 Skrevet 15. juli 2004 Vi inviterer de vi har kontakt med av familie, og ellers blir det venner. Derfor blir det flere venner enn familiemedlemmer. Ingen av oss ønsker å feire dagen vår, med folk vi ellers bare treffer i bryllup og begravelser.
Jeanine Skrevet 15. juli 2004 #20 Skrevet 15. juli 2004 Takk Jeanine. Dagen blir nok litt rar' date=' og derfor ønsker jeg ikke å dra mer oppmerksomhet til det faktum at hun og familien der ikke deltar. Min familie og min kjæres nærmeste familie vet jo hvordan ting ligger an, men jeg tenker på venner og mer perifer familie/slekt, ønsker ikke spørsmål om hvorfor hun ikke er der den dagen.[/quote'] Håper folk har vet nok til å ikke spørre. Tror ikke jeg hadde spurt bruden om den slags heller, og dessuten så er det begrenset hvor mye tid en får til å snakke med alle og enhver på en sånn dag! De kommer nok til å kose seg med det som skjer der og da og kanskje de ikke en gang tenker over at noen i familien din mangler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå