AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #1 Skrevet 14. oktober 2014 Hver dag, i lille Norge, blir over 80 rammet av kreft, 40 av hjerneslag, 35 av hjerteinfarkt osv. Sykdommer som endrer livet for alltid. Tenk på det når du lar deg plage av små, trivielle hverdagsirritasjoner. Anonymous poster hash: 027c3...37e 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 De små, trivielle hverdagsirritasjonene, som du kaller dem, er jo like viktige som de store plagene. Forskjellen er at de små forblir en konstant påminnelse om noe som ikke alltid fungerer knirkefritt i hverdagen, mens de store er så voldsomme, og kommer så brått på, at når man endelig har fått overvunnet dem, så blir de små irritasjonene ikke så irriterende lengre. Da ser man alt i perspektiv. Men jeg tror ikke alltid at man trenger å gå igjennom en sykdom for å få perspektiv på livet sitt. Folk som reiser mye og ofte, elsker gjerne frihetsfølelsen sin ekstra mye når de kommer tilbake til lille Norge. Spesielt etter å ha reist rundt omkring i land slik som Tyrkia, Egypt og til og med Dubai. Jeg behøver ikke å reise til utlandet for å føle takknemlighet for at jeg bor i et fritt og trygt land. Og nei, det er jo ikke akkurat sånn at jeg alltid kjenner på denne følelsen av hvor trygt jeg virkelig har det, men nå og da så leser jeg jo om mennesker som har det mye verre enn lille, ubetydelige meg, og da kan jeg tenke på det. Eller kjenne det inni meg. Da kan jeg finne på å bruke litt tid på å se meg omkring i stuen her jeg sitter, og kjenne hvor glad jeg er for at jeg har det så godt som jeg har det, selv om jeg ikke tjener over en halv millioner kroner i året før eller etter skatt. Ikke at penger betyr så mye lengre når man har overvunnet en sykdom, feks. Men nå tok jeg bare et eksempel, da:) Anonymous poster hash: db93e...395
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå