AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #21 Skrevet 14. oktober 2014 Utfra ts virker det som om de ikke vil at det skal legges ut bilder fra bryllupet i det hele tatt. Jeg kan forstå masse bildegalleri brudeparet, men generelle bilder fra vielse og fest må de bare akseptere. Og vokse opp i samme slengen.Anonymous poster hash: 0d5a6...e79 Men er det egentlig tillatt å legge ut bilder av folk uten deres samtykke i følge fb-reglementet? Jeg trodde sånt var ganske strengt? Jeg ser heller ikke problemet med at folk legger ut bilder av seg selv og ingen andre på nett, det er noe helt annet. Anonymous poster hash: bfb94...fd1 2
FruFiolett Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter #22 Skrevet 15. oktober 2014 Enig. Høres ut som ts overdramatiserer voldsomt. Har aldri sett noen lage et album fra andres bryllup el.l. Ser virkelig ikke problemet med at folk legger ut noen uskyldige bilder. Bridezilla-alert dersom ts skal kontrollere hva folk tar bilder av og legger ut.Anonymous poster hash: 0d5a6...e79 Syns bare det er koselig at andre legger ut noen uskyldige bilder Men nå er det sånn at det er flere på min gjesteliste som legger ut 30 bilder (nokså usensurert spør du meg) fra hvert eneste arrangement de er med på - og det var her jeg sto litt fast i hvordan jeg kunne prøve å forhindre dette. Ikke sikkert det går ann å forhindre da, og det kommer absolutt ikke til å ødelegge dagen på noen måte, men det kunne jo hende noen hadde noen gode erfaringer
FruFiolett Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter #23 Skrevet 15. oktober 2014 Utfra ts virker det som om de ikke vil at det skal legges ut bilder fra bryllupet i det hele tatt. Jeg kan forstå masse bildegalleri brudeparet, men generelle bilder fra vielse og fest må de bare akseptere. Og vokse opp i samme slengen. Det er garantert ingen som lager et eget album av andres bryllup.. Isåfall omgås man feil folk, for det er IKKE normalt. Men å legge ut noen bilder, let it go.Anonymous poster hash: 0d5a6...e79 Ganske morsomt at du kan si at det er "garantert ingen" som legger ut et eget album fra andres bryllup da jeg har sett det omtrent hver eneste helg hele sommeren på min facebookside. Kanskje jeg omgås feil folk - men jeg syns det er fine folk, så da er det ihvertfall ikke feil for meg! men å legge ut NOEN bilder - veldig hyggelig!
FruFiolett Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter #24 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg tolker det som at ts syns det er ok å dele bilder, men ikke altfor mange av brudeparets dag/av selve brudeparet? Når vi giftet oss, så ble det delt en del bilder underveis av feks middag, gjester osv. Men det var ingen som la ut bilder av oss før vi hadde gjort det. Det går på normal folkeskikk. Jeg har forøvrig aldri hørt om eller sett at noen lager et eget album av andres happening. Hvertfall ikke før i etterkant, slik at brudeparet først har kunne "vise frem dagen" selv. Her tenker jeg at dere må ta det litt som det kommer, og HVIS noen legger ut noe upassende dagen etter feks, så er det lov å sende de en liten melding om å fjerne det Vi har vært i en del bryllup, og det har aldri vært et issue hvertfall. Men, i dagens tider er det faktisk noe man ikke kan kontrollere. Man kan ikke bli helt Hollywood og ta fra gjestene mobilene heller Enig! Håper bare alle mine gjester har normal folkeskikk, haha Og grunnen til at jeg ser at det er issue er at jeg vet at noen av mine gjester har litt lite "nettvett" da de har vært i flere bryllup denne sommeren og jeg føler nesten jeg har vært der selv fordi de har delt alle detaljer fra dagen i et stort album på facebook...og skal absolutt ikke ta fra noen mobilene sine, på ingen måte!
annelise Skrevet 15. oktober 2014 #25 Skrevet 15. oktober 2014 Generelt alle bilder da dagen? Det blir for meg litt for sært.. En ting er av selve brudeparet, men om jeg vil legge ut et bilde av mannen min, vennegjengen eller lignende, ser jeg ikke problemet. Gjaldt såklart ikke alt. Men bilder av seremonien og brudeparet. Folk måtte fjerne ta selfier og slikt men ikke dele hele bryllupet og bilder av brudeparet ville de dele selv. Syntes det er helt greit jeg. Er en uting at noen må alltid være først å dele andres store begivenheter. 2
melatonin Skrevet 15. oktober 2014 #26 Skrevet 15. oktober 2014 Om noen la ut biler av maten, pynten eller hverandre hadde jeg gitt f i, men bilder av meg vil jeg ha kontroll på, sånn er mannen min og. Det er opp til hver enkelt hva de synes om å ha bilder ute på nett, synes ikke folk har rett til å kritisere noen forde de ikke ønsker det. Dessuten hvem andre enn meg og de gjestene vi ber bryr seg om bilder av mitt bryllup.. 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #27 Skrevet 15. oktober 2014 Ser ikke problemet. Og det er nettopp sånne som deg som ikke klarer å respektere andres ønsker, og vil gjøre det uavhengig av hva TS og mannen mener. Det har med respekt å gjøre. Ikke alle tenker som deg! Anonymous poster hash: dc546...6f5 3
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2014 #28 Skrevet 15. oktober 2014 Og det er nettopp sånne som deg som ikke klarer å respektere andres ønsker, og vil gjøre det uavhengig av hva TS og mannen mener. Det har med respekt å gjøre. Ikke alle tenker som deg! Anonymous poster hash: dc546...6f5 Slike som meg driver ikke og fotograferer så mye i bryllup overhodet.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #29 Skrevet 15. oktober 2014 Slike som meg driver ikke og fotograferer så mye i bryllup overhodet. nei for du gir intrykk av at du synes du er så mye bedre enn alle andre, og dine meninger er bedre, så kan ikke se for meg at du tar noe annet enn selfi. Anonymous poster hash: 50002...1e1 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #30 Skrevet 15. oktober 2014 Slike som meg driver ikke og fotograferer så mye i bryllup overhodet. hehehehe... nei, for du drikker i bryllup... Anonymous poster hash: 9269e...3a5
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2014 #31 Skrevet 15. oktober 2014 (endret) nei for du gir intrykk av at du synes du er så mye bedre enn alle andre, og dine meninger er bedre, så kan ikke se for meg at du tar noe annet enn selfi. Anonymous poster hash: 50002...1e1 Ja, ja. Bitter, much? hehehehe... nei, for du drikker i bryllup... Anonymous poster hash: 9269e...3a5 Ja, så jeg er opptatt med det og sjenker ikke fotografering av bruden en tanke. Endret 15. oktober 2014 av Gjest 1
Polly Ester Skrevet 15. oktober 2014 #32 Skrevet 15. oktober 2014 Ja, så jeg er opptatt med det og sjenker ikke fotografering av bruden en tanke. Bedre å skjenke seg selv enn å skjenke tanken til bruden...
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2014 #33 Skrevet 15. oktober 2014 Bedre å skjenke seg selv enn å skjenke tanken til bruden... Helt enig. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #34 Skrevet 15. oktober 2014 Ja, ja. Bitter, much? Ja, så jeg er opptatt med det og sjenker ikke fotografering av bruden en tanke. Synes du høres bitter ut jeg. Anonymous poster hash: 50002...1e1 2
FrixyGirl Skrevet 15. oktober 2014 #35 Skrevet 15. oktober 2014 Nå har ikke jeg lest alle kommentarer her og det kan hende at jeg svarer noe som allerede er svart før. En løsning på å ikke ha bildene flytende rundt over alt på sosiale medier kan for eksempel løses ved å lage en gruppe på Facebook der du inviterer de du vet skal i bryllupet ditt og be pent om at bilder blir postet der. Da vil du få tilgang til alle bildene og du kan selv velge å eventuelt poste de videre slik at andre kan se de. En annen måte er jo å be folk endre personinstillingene på bildene de poster slik at det bare er dere som er "tagget" i bildene som kan se dem. 1
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2014 #36 Skrevet 16. oktober 2014 Synes du høres bitter ut jeg. Anonymous poster hash: 50002...1e1 Ford jeg ikke bryr meg om å fotografere bruden?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #37 Skrevet 16. oktober 2014 Ford jeg ikke bryr meg om å fotografere bruden? Slutt å tulle til tråden nå Gjest. Anonymous poster hash: 50002...1e1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #38 Skrevet 16. oktober 2014 Alle bør selv bestemme om man ønsker å bli postet bilde av på nettet. Dette gjelder også gjestene, så jeg regner med at brudeparet ikke poster bilder av andre heller uten at de har godkjent bildet først. Jeg synes selvfølgelig at man kan poste bildet av seg selv og en veninne ved middagsbordet selvfølgelig. Men bilder av brudekaker, bilder, brudepar, blomsterpiker osv bør ikke postes av andre enn brudeparet (eller foreldre til blomsterpikerne)Anonymous poster hash: 6db7c...e13 2
melatonin Skrevet 16. oktober 2014 #39 Skrevet 16. oktober 2014 Alle bør selv bestemme om man ønsker å bli postet bilde av på nettet.Dette gjelder også gjestene, så jeg regner med at brudeparet ikke poster bilder av andre heller uten at de har godkjent bildet først. Jeg synes selvfølgelig at man kan poste bildet av seg selv og en veninne ved middagsbordet selvfølgelig. Men bilder av brudekaker, bilder, brudepar, blomsterpiker osv bør ikke postes av andre enn brudeparet (eller foreldre til blomsterpikerne)Anonymous poster hash: 6db7c...e13 Enig!
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2014 #40 Skrevet 16. oktober 2014 Slutt å tulle til tråden nå Gjest. Anonymous poster hash: 50002...1e1 Jeg tulle til tråden??? Det var det vel mer den der aggressive mennesket som under AB-brukeren beskyldte meg for å renne rundt med kameraet og skyte helt vilt i bryllup.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå