Gå til innhold

ADD, smådeppa eller bare lat?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer veldig på om jeg "sliter" med noe, eller om jeg bare er lat. Jeg er så forvirra og aner ikke hva jeg kan gjøre for å bedre det her, så håper noen vil ta seg tid til å lese og kanskje komme med noen råd.

- når jeg leser skole (spesielt) går ting rett inn og rett ut. eller, det går egentlig ikke inn. kan sitte og lese samme side 10 ganger uten å få med meg noe. holder nå på å ta opp igjen et fag jeg strøyk på i fjor, og absolutt ingenting sitter, selv om jeg prøver. vil jo ikke akkuratt styrke en gang til. sånn er det hver gang i forelesninger også, jeg prøver å følge med, sitter og er konsentrert, men husker ingenting når timen er ferdig.

- leser jeg derimot noe jeg syns er veldig interessant/spennende sitter det som regel, selv om jeg kanskje må lese det flere ganger.

- jeg detter veldig fort ut, dette kan jeg gjøre uansett hva jeg leser. tankene er plutselig et helt annet sted og jeg havner litt i min egen verden og får ikke med meg det som skjer rundt.

- jeg blir veldig fort sliten, stressa og bekymra når det gjelder ting jeg må lære meg / kunne. f.eks nå når jeg har begynt i ny jobb gruer jeg meg hver dag fordi jeg føler jeg burde lære ting fortere enn jeg gjør og huske mer enn jeg gjør. ting går litt treigt med meg, tror jeg.

- jeg er veldig dårlig på å fullføre ting.

sikkert mer som kan nevnes, men det jeg kommer på her og nå. virker det som jeg kan ha et konsentrasjonsproblem eller at jeg rett og slett bare er lat?

hvis sistnevnte er tilfelle - hvorfor går ting aldri inn i hodet mitt selv om jeg prøver da? det er det som gjør meg så forvirra.. bah

Anonymous poster hash: fb557...a9c
Videoannonse
Annonse
Gjest sophia21
Skrevet

Har samme problem, og akkurat samme bekymring - er jeg bare lat? Men som deg husker jeg lite :( må legge til en annen mulighet på lista di - stoffskifteproblemer.

Skrevet

Gå til innkjøp av en studieteknikk bok, en sånn bok har hjulpet meg mye. Jeg har liksom ikke visst hvordan jeg skulle lære meg det som står i boka før jeg kjøpte den! Og for energien så anbefaler jeg kosttilskudd, det hjelper! Helst naturlig - kanskje spirulina(har alle vitaminer og mineraler som man trenger)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...