AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #1 Skrevet 13. oktober 2014 Sterilisering er jo ganske dyrt for oss kvinner. Men er det mulighet for å få dette dekket? Mitt grunnlag ville vært at min psykiske sykdom som jeg er årsak til at jeg snart er 100% ufør, ble utløst av svangerskap(noe som er rimelig vanlig), og forverret i neste. Jeg tåler dårlig prevensjon med hormoner, jeg har allerede sterke blødninger og smerter så kobberspiral er derfor ikke aktuelt. Nytt svangerskap vil mest sannsynlig forverre min sykdom og mange med sykdommen blir frarådet å få flere barn pga at det ofte forverrer tilstanden... Er det grunnlag til å få dekket sterilisering? Anonymous poster hash: b5561...071
Gjest Chloe87 Skrevet 13. oktober 2014 #2 Skrevet 13. oktober 2014 Det vil jeg tro. Ifølge ei på jobben til mamma (helsevesenet) så kan jeg få det dekt. Jeg har angst og hatt spiseforstyrrelser. Da burde jo hvertfall du kunne få det utifra hva du skriver. Ta en prat med legen din.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #3 Skrevet 13. oktober 2014 Takk for svar. Da skal jeg ta det opp på neste legetime, har utsatt det lenge nok. Anonymous poster hash: b5561...071
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #4 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg fikk det dekket, det holdt med at jeg tåler hormonprevensjon veldig dårlig og har fått de barna jeg vil ha. Var lang ventetid, da. Tror jeg sto på liste i et års tid, men så plutselig skjedde alt fort. Anonymous poster hash: 67a03...dea
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #5 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg fikk det dekket, det holdt med at jeg tåler hormonprevensjon veldig dårlig og har fått de barna jeg vil ha. Var lang ventetid, da. Tror jeg sto på liste i et års tid, men så plutselig skjedde alt fort. Anonymous poster hash: 67a03...dea Godt å høre... Med lang ventetid så er det hvertfall ikke noe poeng for meg å drøye enda lenger.... da er det like godt å ta det opp med legen ved første mulighet og så forhåpentligvis bare vente på time. Anonymous poster hash: b5561...071
Caelyn Skrevet 14. oktober 2014 #6 Skrevet 14. oktober 2014 Ja, jeg fikk det. Legen søkte bare om sterilisering uten egenandel. Begrunnet det med helsemessige årsaker og at jeg ikke tåler annen prevensjon særlig. Jeg fikk time raskt. Måtte betale en liten vanlig egenandel (som gikk på frikortet) og noe for materialer, selve 6000-ett eller annet måtte jeg ikke betale for selve steriliseringen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå