Gå til innhold

Cerazette og sexlyst.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med minipillen Cerazette og nedsatt sexlyst. Jeg er ei jente på 21 år som har brukt denne pillen i ca 2 år (microgynon før det).

Det siste året har jeg hatt mye dårligere sexlyst enn tidligere, før hadde jeg lyst hele tiden. Nå er det veldig sjeldent, kan bli med og ha lyst på sex om jeg og kjæresten kommer i gang, men kjenner meg ikke ordentlig kåt lenger. Får aldri den følelsen at jeg bare ha sex. Det hører med til historien at vi har vært sammen i over to år, den første tiden kunne vi ha sex flere ganger om dagen, gjerne på mitt iniativ. Nå er det helt annerledes. Jeg skjønner at mange kanskje tenker at jeg ikke er tiltrukket av kjæresten min lenger - men jeg har heller ikke lyst på andre. Svært sjeldent at jeg er tiltrukket av noen andre, det kunne jeg lett bli før. Kjæresten og samboeren min er en kjempekjekk, snill og morsom gutt. Har mest av alt lyst til å slutte på pillen og få satt inn kobberspiral uten hormoner, men hører mye negativt om dette også (har ikke fått barn).

Noen med erfaringer? Hva skjedde da du slutta på pillen? Vil så gjerne bli skikkelig kåt igjen og ha skikkelig lyst på sex med kjæresten min.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på cerazette i et år. Jeg gikk over fra microgynon til cerazette fordi jeg ønsket beskyttelse med mindre hormoner.

Det jeg opplevde var at kroppen flatet ut på en måte. Jeg opplevde at jeg ble likegyldig og var ALDRI lenger kåt. Etter å ha undersøkt på nettet fant jeg ut at mange hadde opplevd det samme.

Sluttet på cerazette og begynte på Microgynon. Føler meg ikke lenger flat i humøret og likegyldig. Og kan endelig oppleve å være kåt igjen :)

Anonymous poster hash: dd05d...468
  • Liker 1
Skrevet

Jeg gikk på cerazette i et år. Jeg gikk over fra microgynon til cerazette fordi jeg ønsket beskyttelse med mindre hormoner.

Det jeg opplevde var at kroppen flatet ut på en måte. Jeg opplevde at jeg ble likegyldig og var ALDRI lenger kåt. Etter å ha undersøkt på nettet fant jeg ut at mange hadde opplevd det samme.

Sluttet på cerazette og begynte på Microgynon. Føler meg ikke lenger flat i humøret og likegyldig. Og kan endelig oppleve å være kåt igjen :)

Anonymous poster hash: dd05d...468

Tusen takk for svar! Godt å høre at vi er flere. Grunnen min for å starte på Cerazette var nøyaktig den samme. Hadde jo ikke samme problemer med Microgynon så kanskje jeg også bør gå tilbake til det.

Skrevet

Startet først på Cerazette men gikk over til Microgynon nå for noen mnd siden. Jeg eide absolutt nada sexlyst, ble likegyldig og kunne ikke ha brydd meg mindre - Nå har jeg både sexlyst og alt er tilbake som normalen.

• Liker 1
Skrevet

Hadde veldig dårlig sexlyst på Cerazette. Ble noe ganske annet så fort jeg gikk over til Loette.

Anonymous poster hash: 06756...cfb
  • Liker 1
Skrevet

Så bra (eller ikke bra da, men dere skjønner) at flere har opplevd det samme. Og at det har endret seg da dere sluttet på Cerazette. Er så redd for å ikke bli ordentlig kåt mer...

Skrevet

Enig med de andre, jeg opplevde å flate ut i både humør og sexlyst mens jeg gikk på Cerazette. Etter knappe to år innså jeg at jeg ikke var meg selv og at pillene var synderen, så da sluttet jeg. Gradvis ble jeg meg selv i gjen.

Litt forbaska siden jeg mistet mensen helt og ellers var storfornøyd med Cerazette.

Anonymous poster hash: 4a9ed...1c9
Skrevet

Gått på de i 5 år snart, ikke merket forskjell på enten sexlyst eller humør.

Alt på topp. :)

Skrevet

Jeg går på cerazette men har planer om å slutte snart. Men jeg hadde sexlyst mens jeg gikk på de :o

Gjest daisydaisy
Skrevet

Hadde ikke problemer med sexlyst på Cerazette, og fikk noen problemer da jeg sluttet på dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...