AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #1 Skrevet 13. oktober 2014 Hei! Kjæresten min har funnet ut at han har klamydia! Vi har vært kjærester halvannet år(har hatt sex lenger), så jeg har MINST hatt det i halvannet år! Men han sier at han ikke har hatt sex med noen andre før det, så det jeg egentlig frykter er at jeg fikk det fra en jeg hadde sex med for over fire år siden! Kjæreste min har fått tabbelletter til meg også, men jeg tror jeg uansett vil sjekke meg i forhold til om jeg er blitt steril eller noe, men jeg er så redd! Hvor stor er sjansen for at jeg er blitt steril, eller har økt sjans for graviditet uten for livmor eller andre varige men dersom jeg har hatt det i fire år? Hvordan foregår sjekken hos lege? For jeg føler egentlig ikkje jeg "trenger" å ta en klamydiatest, da det er ganske åpenbart at jeg har det! Men jeg tenker i forhold til at han sjekker om jeg er blitt steril o.l?Anonymous poster hash: ffe53...63a Anonymous poster hash: e2795...c4a
Prestekragen Skrevet 13. oktober 2014 #2 Skrevet 13. oktober 2014 Ta deg en tur til legen, og sjekk. Han/hun kan også mye bedre svare på alle spørsmålene dine. Sist gang jeg skulle sjekke meg for UVI, tok legen også test av klamydia fordi de har veldig like symptomer. Man "skraper" bare en sånn lang q-tips rundt inni skjeden i 30 sek, putter den i beholderen, også sender de den avsted. Er ikke verre enn det! Du gjør alt selv.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #3 Skrevet 13. oktober 2014 Ja, Ta deg en tur til legen, og sjekk. Han/hun kan også mye bedre svare på alle spørsmålene dine. Sist gang jeg skulle sjekke meg for UVI, tok legen også test av klamydia fordi de har veldig like symptomer. Man "skraper" bare en sånn lang q-tips rundt inni skjeden i 30 sek, putter den i beholderen, også sender de den avsted. Er ikke verre enn det! Du gjør alt selv. Ja jeg må nok ta meg en tur til legen! Men får man svar på hvor hard man er "angrepet" bare ved en slik q-tips-sjekk? Har faktisk vært veldig plaget med UVI i det siste, men har tatt tranebærtabbeletter, noen som har fungert, så har egentlig tenkt at det bare har vært det..Anonymous poster hash: e2795...c4a
Prestekragen Skrevet 13. oktober 2014 #4 Skrevet 13. oktober 2014 Ja, Ja jeg må nok ta meg en tur til legen! Men får man svar på hvor hard man er "angrepet" bare ved en slik q-tips-sjekk? Har faktisk vært veldig plaget med UVI i det siste, men har tatt tranebærtabbeletter, noen som har fungert, så har egentlig tenkt at det bare har vært det..Anonymous poster hash: e2795...c4a Det vet jeg ikke, kan hende legen må ta noen andre sjekker eller at du må ha en gynekologisk undersøkelse. Det KAN jo være klamydiasymptomer, selvom du tror det var UVI, men det kan egentlig ingen andre enn legen svare på. Jo fortere du drar og sjekker alt sammen, jo bedre
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #5 Skrevet 13. oktober 2014 Ja, Ja jeg må nok ta meg en tur til legen! Men får man svar på hvor hard man er "angrepet" bare ved en slik q-tips-sjekk? Har faktisk vært veldig plaget med UVI i det siste, men har tatt tranebærtabbeletter, noen som har fungert, så har egentlig tenkt at det bare har vært det..Anonymous poster hash: e2795...c4a Tror du må til en gynekolog som har et ultralydapparat. Eventuelt en MR. En q-tips kan ikke gi noe svar på om egglederne er tette.Anonymous poster hash: 7390b...859
Buddhahode Skrevet 13. oktober 2014 #6 Skrevet 13. oktober 2014 Det er vanlig at en klamydiainfeksjon forsvinner av seg selv etter to år, så det er noe som skurrer her. Men hva vet jeg, er ikke lege :-)
Gjest StarBar Skrevet 13. oktober 2014 #7 Skrevet 13. oktober 2014 (endret) . Endret 8. mai 2015 av StarBar 2
Ferny Skrevet 13. oktober 2014 #8 Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Ja, jeg har også lest dette. Men er det ikke mulig å bli smittet av hverandre? At dersom den ene partneren har det, smitter den andre, for så å bli smittet tilbake? Det er sikkert mulig. Men om hun fikk det for fire år siden, og de ble sammen for halvannet år siden, så har hun i så fall hatt det i 2 og et halvt år før de ble sammen. Og jeg trodde det forsvant av seg selv etter 1-2 år. Sånn sett må hun ha fått det av kjæresten. Får nesten håpe det - vil tro sjansene for å bli steril er langt større om man går med det i åresvis. Ja, kjipt om han har vært utro - men enda kjipere å bli steril. Tror faktisk jeg nesten hadde håpet på det første. Og hvorfor fant han akkurat ut at han hadde klamydia? Fått symptomer?? Jeg tenker i hvert fall om trådstarter er smittekilden, så kan det ha tatt lang tid før han utviklet symptomer. Men ganske ILLE at hun ikke testet seg før hun ble sammen med kjæresten sin. Dårlig gjort, selv om det får størst konsekvenser for jenter. :-/ Endret 13. oktober 2014 av Ferny
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #9 Skrevet 13. oktober 2014 Det er sikkert mulig. Men om hun fikk det for fire år siden, og de ble sammen for halvannet år siden, så har hun i så fall hatt det i 2 og et halvt år før de ble sammen. Og jeg trodde det forsvant av seg selv etter 1-2 år. Sånn sett må hun ha fått det av kjæresten. Får nesten håpe det - vil tro sjansene for å bli steril er langt større om man går med det i åresvis. Ja, kjipt om han har vært utro - men enda kjipere å bli steril. Og hvorfor fant han akkurat ut at han hadde klamydia? Hvis han nylig har blitt smittet, så er det neppe av trådstarter, da hadde han blitt smittet (og fått symtomer) for lenge siden vel...?? Jeg har lest at det vanligvis går over etter to år, men jeg har også lest om ganske mangen som har hatt det i flere år? Og ja, jeg har tenkt tanken på at han har vært utro, og jeg kan vel egentlig aldri være sikker, men jeg tror ikke han har vært det. Det er vanskelig å forklare, men ut i fra historien vår så ser jeg på det som svært lite sansynlig at han ikke skulle fortalt det om han har vært utro. Og han fant det ut fordi de hadde fått tilbud på skolen, eller noe, og han hadde tenkt "hvorfor ikke?".Anonymous poster hash: e2795...c4a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #10 Skrevet 13. oktober 2014 Husker jeg tok en sånn test for noen år tilbake, da spurte jeg min lege hvor lang tid det ville ta før man kunne bli steril, hun svare ihvertfall meg og sa det tok 7 år.Anonymous poster hash: b7e08...b53
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #11 Skrevet 13. oktober 2014 Ja, jeg har også lest dette. Men er det ikke mulig å bli smittet av hverandre? At dersom den ene partneren har det, smitter den andre, for så å bli smittet tilbake? Det stemmer, det kan bli ping pong smitte, der den ene smitter den andre, den ene blir bra av seg selv, blir re-smittet av den andre, osv. Han behøver ikke å ha vært utro.Anonymous poster hash: 7390b...859
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #12 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg ble smittet av eksen, som igjen smittet meg, så vi smittet hverandre hele tiden. Tok ca et halvt år før vi var frie for klammis. Anonymous poster hash: 38e8f...37a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #13 Skrevet 13. oktober 2014 Husker jeg tok en sånn test for noen år tilbake, da spurte jeg min lege hvor lang tid det ville ta før man kunne bli steril, hun svare ihvertfall meg og sa det tok 7 år.Anonymous poster hash: b7e08...b53 Så det er en slags "fasitt" at man ikke blir steril før man har hatt det i syv år? Så da er det altså slik at det ikke nødvendigvis går over etter ett til to år?Anonymous poster hash: e2795...c4a 1
Ferny Skrevet 13. oktober 2014 #14 Skrevet 13. oktober 2014 Husker jeg tok en sånn test for noen år tilbake, da spurte jeg min lege hvor lang tid det ville ta før man kunne bli steril, hun svare ihvertfall meg og sa det tok 7 år.Anonymous poster hash: b7e08...b53 Haha. Det må ha vært en kvakksalver du snakket med.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #15 Skrevet 13. oktober 2014 Det virket ikke sånn på det svaret jeg fikk nei.Anonymous poster hash: b7e08...b53
Ferny Skrevet 13. oktober 2014 #16 Skrevet 13. oktober 2014 Så det er en slags "fasitt" at man ikke blir steril før man har hatt det i syv år? Så da er det altså slik at det ikke nødvendigvis går over etter ett til to år?Anonymous poster hash: e2795...c4a Man kan høre mye rart på dette forumet. Det med syv år er bare tull. Man er kvitt klamydia etter et par år (maks), og da sier det seg selv at man kan bli steril lenge før den tid.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #17 Skrevet 13. oktober 2014 Haha. Det må ha vært en kvakksalver du snakket med. Nei, var en lege. På et legekontor.Anonymous poster hash: b7e08...b53
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #18 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg ble smittet av eksen, som igjen smittet meg, så vi smittet hverandre hele tiden. Tok ca et halvt år før vi var frie for klammis. Anonymous poster hash: 38e8f...37a Hvorfor tok det så lang tid før dere ble kvitt det? Fulgte dere ikke "instruksjonen" om å ikke ha sex en uke etter at man har tatt antibiotika?Anonymous poster hash: e2795...c4a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #19 Skrevet 13. oktober 2014 Man kan høre mye rart på dette forumet. Det med syv år er bare tull. Man er kvitt klamydia etter et par år (maks), og da sier det seg selv at man kan bli steril lenge før den tid. Er du også lege?Anonymous poster hash: b7e08...b53
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #20 Skrevet 13. oktober 2014 Hvorfor tok det så lang tid før dere ble kvitt det? Fulgte dere ikke "instruksjonen" om å ikke ha sex en uke etter at man har tatt antibiotika?Anonymous poster hash: e2795...c4a Jo, vi venta en uke. Til og med to uker, før vi ikke brukte kondom lenger. Vi følte oss friske. Så da kjørte vi på. Men var sikkert litt spor igjen av klamydia. Anonymous poster hash: 38e8f...37a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå