Gå til innhold

Alkohol.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hvorfor??? Hvorfor liker hun det ikke? Hvorfor fører det til krangling? hvorfor irriterer hun seg? Dette er jo ikke grunner, men følelser.... Forandrer han personlighet? Hever han stemmen? Ramler han rundt? Jeg ser fremdeles ikke HVORFOR dette irriterer TS, bare AT det irriterer. Det hadde vært litt lettere med noe å ta tak i, solk som det med kjøring og henting det skjønner jeg er irriterende.

Dette.

Alt er jo "familieproblemer" når den ene ikke liker det og den andre vil krangle. Kunne sagt det samme om at faren min spiser mer biff enn fisk.

Anonymous poster hash: bb347...12e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor??? Hvorfor liker hun det ikke? Hvorfor fører det til krangling? hvorfor irriterer hun seg? Dette er jo ikke grunner, men følelser.... Forandrer han personlighet? Hever han stemmen? Ramler han rundt? Jeg ser fremdeles ikke HVORFOR dette irriterer TS, bare AT det irriterer. Det hadde vært litt lettere med noe å ta tak i, solk som det med kjøring og henting det skjønner jeg er irriterende.

Nå bare kverulerer du. Du ansvarliggjør ts her, mens det er mannen som bør ansvarliggjøres.

Ts skal da ikke være nødt til å svare på hvorfor.

Hun skal kun svare på hva det gjør med henne.

  • Hva gjør det med henne at ikke familien kan ha en fin ferie sammen? At hun ikke kan tilby barna sine en ferie de kan se tilbake på med glede.
  • Hva gjør det med henne når hun vet at barna må finne på unnskyldninger for hvorfor ikke pappa kan kjøre?
  • Hva gjør det med henne at hun er fratatt gleden av å kose seg med et glass vin pga hans drikking?
  • Hva gjør det med henne når hun nå tror at det er hun som er årsaken til drikkingen hans?

Anonymous poster hash: 454ca...eef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bare kverulerer du. Du ansvarliggjør ts her, mens det er mannen som bør ansvarliggjøres. Ts skal da ikke være nødt til å svare på hvorfor.Hun skal kun svare på hva det gjør med henne.

  • Hva gjør det med henne at ikke familien kan ha en fin ferie sammen? At hun ikke kan tilby barna sine en ferie de kan se tilbake på med glede.
  • Hva gjør det med henne når hun vet at barna må finne på unnskyldninger for hvorfor ikke pappa kan kjøre?
  • Hva gjør det med henne at hun er fratatt gleden av å kose seg med et glass vin pga hans drikking?
  • Hva gjør det med henne når hun nå tror at det er hun som er årsaken til drikkingen hans?
Anonymous poster hash: 454ca...eef

Men da må jeg si som AB ...12e over her hvordan er alkoholen en direkte faktor her? Hun kan ikke tilby sine barn gode ferieminner???? hvordan har hans alkoholrus direkte påvirket dette? TS blir frustrert, lei seg sint, ja vel men hvorfor det? Hva ved sin manns drikking er det som setter igang disse reaksjonene? Hvorfor plager det henne bortsett fra at hun ikke liker at han drikker? Jeg skjønner godt mannen til TS hvis hun ikke kan si noe mer spesifikt. Hvorfor er hun fratatt gleden ved et glass vin? jeg ser det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må jeg si som AB ...12e over her hvordan er alkoholen en direkte faktor her? Hun kan ikke tilby sine barn gode ferieminner???? hvordan har hans alkoholrus direkte påvirket dette? TS blir frustrert, lei seg sint, ja vel men hvorfor det? Hva ved sin manns drikking er det som setter igang disse reaksjonene? Hvorfor plager det henne bortsett fra at hun ikke liker at han drikker? Jeg skjønner godt mannen til TS hvis hun ikke kan si noe mer spesifikt. Hvorfor er hun fratatt gleden ved et glass vin? jeg ser det ikke...

Det er tydelig at du liker å overanalysere, men tror nok ikke ts er ute etter å bli overanalysert. Hva er vel hensikten med det.

Hun vil vite om hun er urimelig, om hun har unormale tanker og reaksjoner i forhold til å leve med en alkoholiker, og det har hun ikke.

Anonymous poster hash: 454ca...eef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han isolerer seg ikke, nei ikke synleg beruset, barna er over 20. Drikker ikke på dagtid. Jobber som vanleg folk og har aldri hatt problem med det.



Anonymous poster hash: f271d...5ca
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at du liker å overanalysere, men tror nok ikke ts er ute etter å bli overanalysert. Hva er vel hensikten med det.

Hun vil vite om hun er urimelig, om hun har unormale tanker og reaksjoner i forhold til å leve med en alkoholiker, og det har hun ikke.

Anonymous poster hash: 454ca...eef

Det er jo diskuterbart hvorvidt hun bor med en alkoholiker eller ikke. Jeg ville ikke tolket det dit. Ei heller kan jeg se at hun har noen god grunn til å reagere slik hun gjør, så ja jeg syntes hun er urimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Jeg synest at det er ett problem da han ikke kan bidra i bringe og hentesituasjoner av ungdommer på kveld og natt. Stille som sjåfør i helgene om morgenene når noen av ungdommenen skal på stevne ol, det er ikke lett å kløyve seg i to for å kjøre alle. So jo det er ett problem, og jo mer jeg irriterer meg jo større blir problemet for meg.. Attpåtil so stinker man hele formiddagen etter en halv flaske..

Anonymous poster hash: f271d...5ca

Det stiller seg jo litt annerledes da alkoholen kommer først ift det du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han isolerer seg ikke, nei ikke synleg beruset, barna er over 20. Drikker ikke på dagtid. Jobber som vanleg folk og har aldri hatt problem med det.

Anonymous poster hash: f271d...5ca

Selv om barna er over 20 år, så ville du blitt overrasket over hvordan drikkingen hans har preget og fortsatt preger dem.

Ellers aner jeg at du er veldig kort i svaret ditt. Så enten er du i tenkeboksen eller så synes du kanskje at det var overveldende og se at du lever med en alkoholiker, men kanskje ikke er helt klar for å se virkeligheten enda.

Det er jo diskuterbart hvorvidt hun bor med en alkoholiker eller ikke. Jeg ville ikke tolket det dit. Ei heller kan jeg se at hun har noen god grunn til å reagere slik hun gjør, så ja jeg syntes hun er urimelig.

Enten er man alkoholiker, eller så er man det ikke. Denne mannen er alkoholiker. Og du må gjerne mene at hun er urimelig, men hun lever midt oppi dette hele tiden. Klart hun har lov til å reagere.

Det stiller seg jo litt annerledes da alkoholen kommer først ift det du nevner.

Han velger alkoholen framfor familien, altså kona og ungene. Det er veldig vanlig at en alkoholiker gjør det. Vanlig og vondt for familien. Det hjelper ikke at ungene er voksne og har flyttet hjemmefra. Savnet, tapet og bekymringene følger med de.

Anonymous poster hash: 454ca...eef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er alkoholisme eller ei er vanskelig p svare på. Du sier han ikke ser beruset ut, kanskje fordi han drikker såpass ofte at han er blitt "immun". Tenker mer at etter 12-14 år under samme tak, må det være mye som irriterer. Og har du latt han holde på i 12-14 år, er det nok lite å gjøre med nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er alkoholisme eller ei er vanskelig p svare på. Du sier han ikke ser beruset ut, kanskje fordi han drikker såpass ofte at han er blitt "immun". Tenker mer at etter 12-14 år under samme tak, må det være mye som irriterer. Og har du latt han holde på i 12-14 år, er det nok lite å gjøre med nå..

Håpet er ikke ute - selv om det har gått lang tid. Ts må bare sette hardt mot hardt og be han velge henne og familien eller alkoholen.

Jeg tror også hele familien, og ikke minst han vil ha godt av et opphold på et behandlingopplegg med oppfølging av terapeuter, lege, komme igang med AA møter under trygge rammer og ikke minst familieuke.

Selv om han til en viss grad vil se hva alkoholismen har gjort med han, vil han virkelig få se hva det har gjort med familien hans under familieuken.

Anonymous poster hash: 454ca...eef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om barna er over 20 år, så ville du blitt overrasket over hvordan drikkingen hans har preget og fortsatt preger dem. Ellers aner jeg at du er veldig kort i svaret ditt. Så enten er du i tenkeboksen eller så synes du kanskje at det var overveldende og se at du lever med en alkoholiker, men kanskje ikke er helt klar for å se virkeligheten enda. Enten er man alkoholiker, eller så er man det ikke. Denne mannen er alkoholiker. Og du må gjerne mene at hun er urimelig, men hun lever midt oppi dette hele tiden. Klart hun har lov til å reagere. Han velger alkoholen framfor familien, altså kona og ungene. Det er veldig vanlig at en alkoholiker gjør det. Vanlig og vondt for familien. Det hjelper ikke at ungene er voksne og har flyttet hjemmefra. Savnet, tapet og bekymringene følger med de. Anonymous poster hash: 454ca...eef

Du har da ikke noe grunnlag for å slå fast om denne mannen er alkoholiker eller ikke. Du kan mene og syntes, men du er ingen fasit. Jeg mener at han ikke er en alkoholiker, men det rr også bare en mening, du kommer langt med litt ydmykhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Kjære TS.

I min verden er det urovekkende at han ikke lar være å drikke når du spør jam om det. I min verden er det også urovekkende at du ikke kan dra på ferie uten å være bekymret for din manns drikkemønster. Jeg vil gjerne tipse deg om denne organisasjonen http://al-anon.org/norway/al-anon-i-norge/ som kanskje kan være til hjelp for både deg og barna dine. Som noen har nevnt over her, skal du ikke se bortifra at barna dine har blitt mer påvirket enn de gir uttrykk for.

Alkoholisme kommer i mange former og fasonger. Du er ikke alene om å ha opplevd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare lufte meg og samtidig høre hva andre mener.

Har i mange år ønsket å skrive for å høre andres meninger men aldri turt. Jeg har vært gift i over 20 år.

Min mann har hver dag i ca 12-14 år drukke 1 pils hver kveld itilleg til 1/2 flaske wiskey fredags kvelden og 1/2 flaske wiskey lørdags kvelden, uten noen unntak, kvoten må inn. Jeg blir så lei og selfølgelig kjefter ang dette, jeg kjenner det ødelegger så mye mellom oss pga dette. Det er so irriterende. De gangene (som er ofte) jeg tar opp dette so får jeg bare til svar at "jamen jeg sitter no berre å koser meg" grr jeg kjenner jeg koker når han ikke innser at dette er ett problem. Ferier blir det ofte mer. Han er ikke synleg beruset, men i min verden so er dette alkolisme når man må nyte alkohol hver dag. Jeg drikker/smaker ikke alkohol, mye pga hans inntak.

Er det jeg som er problemet her? Er dette normalt inntak? Jeg kjenner jeg ikke makter dette mer.. Få litt tips/råd og eventuelt kritikk om det er jeg som er problemet.

Hilsen en irritert og frustrert frue.

Anonymous poster hash: f271d...5ca

Haha. Dette er ikke spesielt mye. Ro deg ned, nonnetryne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære TS.

I min verden er det urovekkende at han ikke lar være å drikke når du spør jam om det. I min verden er det også urovekkende at du ikke kan dra på ferie uten å være bekymret for din manns drikkemønster. Jeg vil gjerne tipse deg om denne organisasjonen http://al-anon.org/norway/al-anon-i-norge/ som kanskje kan være til hjelp for både deg og barna dine. Som noen har nevnt over her, skal du ikke se bortifra at barna dine har blitt mer påvirket enn de gir uttrykk for.

Alkoholisme kommer i mange former og fasonger. Du er ikke alene om å ha opplevd det.

Det kan jeg også skrive under på. En alkoholiker/ rusmisbruker finner man i alle samfunnslag.

Haha. Dette er ikke spesielt mye. Ro deg ned, nonnetryne.

Å på hvilken måte mener du at denne kommentaren var til hjelp eller nytte for ts?

Forøvrig så synes jeg ts selv har bidratt minimalt i tråden sin. Kom vi for nær sannheten, eller mener du plutselig at mannen din ikke er så ille likevel?

Anonymous poster hash: 454ca...eef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...