Gå til innhold

Hvordan spore IP-adresser?


Peluche

Anbefalte innlegg

Hvordan finner man ut hvor en IP-adresse kommer fra? Finnes det sider eller programmer som kan hjelpe en med dette? Trenger ikke vite fra hvem, bare hvorfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bruke programvare som tracer IP-adressen til hvilket land den kommer fra.

Ev. kan du bruke tracert i kommandolinjen. Da vil du få en viss anelse om hvor IP kommer fra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

www.ripe.net forteller deg hvem som er "eier" av ip adressen. Som oftest ISP/leverandøren da.

Da spørs det hva du ønsker videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sam Spade er eit utmerka verktøy for å finna ut denslags - både som nettsider og program til Windows. www.samspade.org - om eg ikkje hugsar feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går til denne siden, kan du få se hvordan du kan trace en IP-adresse:

http://visualroute.visualware.com/

Du registrerer deg gratis, det går raskt. Etterpå kan du legge inn en ip-adresse i tekstfeltet og trykke enter, og så ser du hvor denne IP-adressen går til. Eller du kan trykke på den IP-adressen som står på knappen ved siden av tekstfeltet, for å trace den IP-adressen som du sitter på akkurat nå.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går til denne siden, kan du få se hvordan du kan trace en IP-adresse:

http://visualroute.visualware.com/

Du registrerer deg gratis, det går raskt. Etterpå kan du legge inn en ip-adresse i tekstfeltet og trykke enter, og så ser du hvor denne IP-adressen går til. Eller du kan trykke på den IP-adressen som står på knappen ved siden av tekstfeltet, for å trace den IP-adressen som du sitter på akkurat nå.

Catzy

Ifølge den sitter jeg et eller annet sted mellom en liten by i USA og Amsterdam..???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Catzy: Jeg lastet ned VisualRoute og la inn en IP-adresse som er brukt i gjesteboken min. Jeg fikk da denne beskjeden:

[iP-adresse] was found in 28 hops.

Hva betyr det? det stod noe om (som jeg ikke greide å kopiere hit) at det var så mange ganger data var blitt forwarded på ruten mellom min og dens maskin eller noe sånt? Er det noe virusopplegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Catzy: Jeg lastet ned VisualRoute og la inn en IP-adresse som er brukt i gjesteboken min. Jeg fikk da denne beskjeden:

[iP-adresse] was found in 28 hops.

Det betyr at den er gått gjennom 28 noder på veien. Altså routet 28 ganger, hvis det sier deg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken internett-tilbyder har du? Det kan være sånn at et firma i Norge er en del av et internasjonalt nettverk. Da kan du fort ende opp med at tracen kutter ut i spesielt Nederland.

Hops'ene er som Rattlesnake sier antall koblinger som gjøres for å sende og motta signaler.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at den er gått gjennom 28 noder på veien. Altså routet 28 ganger, hvis det sier deg noe.

ABSOLUTT ingenting :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABSOLUTT ingenting :oops:

Men det kan me gjera noko med :)

Internett er mange datamaskiner kopla i saman, mange nettverk kopla saman faktisk. Og sidan me ikkje har direktelinjer til kvar einaste ein (det hadde blitt litt vel mange) så må me på vegen frå A til B ta turen innom spesielle datamaskiner (router/node) for å bli dirigert vidare i kvart 'vegkryss'.

I originalen her var du innom 27 slike nodar før du kom fram (til den 28. datamaskina)

Ein eller annan stad på nettet er det ein stilig film som forklarar korleis alt funkar. Skal sjå om eg finn igjen adressa.

(Pause)

Gjekk raskt å finna. Warriors of the Net er filmen du lengtar etter å sjå nett no ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan?

Den henger med alle e-poster. Man må bare bruke en klient som viser den, for å se den. ;)

Men veldig ofte får du ikke adressen fra dem som SENDER, hvis dem f.eks. bruker hotmail osv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...