AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #1 Skrevet 13. oktober 2014 Det begynte for to uker siden, hvor jeg pådro meg en halsbetennelse el. etter å ha vært på besøk hos noen som hadde det veldig kaldt. Deretter var det hovne mandler og tørrhoste, og tørrhosten holder på enda.. Dagen starter med å hoste opp lungene mine, og i tillegg har jeg denne uken vært veldig tungpustet. Sist jeg opplevde lignende, var i den forrige leiligheten min, som derimot inneholdt sopp og fuktskader, i tillegg til at jeg røyket. Men der har jeg flytta fra og merket stor forskjell på pusten når jeg kom i ny leilighet. I tillegg slutte jeg å røyke helt for ca. 4 måneder siden. Kan jeg likevel ha fått KOLS over natta? Sikkert ikke.. Har hatt kraftig astma som liten og, men da ble jeg jo tungpusta i aktivitet, mens nå våkner jeg jo tungpusta. Hva kan dette skyldes? Utrolig slitsomt.. Føler meg som ei gammel dame når jeg våkner, selv om jeg bare er 26 år..Anonymous poster hash: 51c8d...a3c
Bellux Skrevet 13. oktober 2014 #2 Skrevet 13. oktober 2014 KOLS er kronisk obstruktiv lungesykdom som utvikler seg gradevis. Har du feber? Vondt i brystet? Slim ved hoste, isåfall hvordan farge har slimet? Piping i brystet?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #3 Skrevet 13. oktober 2014 KOLS er kronisk obstruktiv lungesykdom som utvikler seg gradevis. Har du feber? Vondt i brystet? Slim ved hoste, isåfall hvordan farge har slimet? Piping i brystet? Det er sikkert ikke KOLS.. Jeg røyka veldig lite før også, så jeg tror ikke det er det. Men det er jo veldig rart en halsbetennelse, som går over til kraftig slimhoste, skal vare i flere uker? TsAnonymous poster hash: 51c8d...a3c
Bellux Skrevet 13. oktober 2014 #4 Skrevet 13. oktober 2014 Det er sikkert ikke KOLS.. Jeg røyka veldig lite før også, så jeg tror ikke det er det. Men det er jo veldig rart en halsbetennelse, som går over til kraftig slimhoste, skal vare i flere uker? TsAnonymous poster hash: 51c8d...a3c Så du har slimhoste nå? Det er ofte man får vondt i halsen ved sykdom fordi det er lymfeknuter på halsen, og de blir noen ganger ømme. Lymfeknutene er en del av immunsystemet vårt og starter immunrekasjoner mot fremmedstoffer som bakterier og virus. Hvis du har slimhoste er det ikke unormalt å føle tungpusthet og tetthet. Hvordan farge er det på slimet?
ashera Skrevet 13. oktober 2014 #5 Skrevet 13. oktober 2014 Siden du har hatt astma før kan det være infeksjonsutløst astma. Gå til legen og få resept på astmamedisin.
Gjest chisandra Skrevet 13. oktober 2014 #6 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg tenker også infeksjonsutløst astma.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #7 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg er fortsatt syk.. Tett i nesa, surklete hoste som en dame på 60 år med KOLS, og tungpustet. De siste dagene har jeg vært kvalm også, fordi jeg synes jeg lukter røyk rundt meg. Jeg hadde på meg ett skjerf noen dager etter å ha vært på besøk hos noen som røyket, og det var akkurat som at røyklukta satt fast i det. Også lurer jeg på om jeg kan være allergisk mot en tøymykner, som jeg har brukt lenge? Noe må det være i denne leiligheten så gjør meg så tungpustet.. Har fortsatt ikke vett til å gå til legen. Hun vil sikkert bare be meg gå å kjøpe hostesaft å si at "det går over".. TSAnonymous poster hash: 51c8d...a3c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #8 Skrevet 18. oktober 2014 Kols har du nok ikke fått. Men astma er det mer sannsynlig at du sliter med. Få henvisning til lungespesialist fra fastlegen din slik at du kan få en full lunge undersøkelse. Du har vel ikke tatt med deg noe av innbo, møbler, klær osv fra den gamle leiligheten din og til den nye? Da har du tatt med deg muggsoppen og.Anonymous poster hash: d6493...ac6 1
Gjest Lille-pus Skrevet 18. oktober 2014 #9 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg vånet opp slik du beskriver i fjor etter sommerferien. Hadde hentet kattene dagen i forveien, og min første tanke var at jeg hadde blitt allergisk for katt. Klarte nesten ikke gå opp treppene til 4 etasje på jobb uten at jeg holdt på å svime av av mangel på oksygen. Legetime. Virusinfeksjon. Fikk skrevet ut en inhalator med astma/kols medisin og beskjed om å bruke den 2-3 ganger om dagen. Husker ikke hvor lang tid det tok før viruset var borte, men ca 14 dager mener jeg å huske. Så en legetime er veldig lurt. Du kan jo ha fått deg en slik virusinfeksjon du også? 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #10 Skrevet 18. oktober 2014 Kols har du nok ikke fått. Men astma er det mer sannsynlig at du sliter med. Få henvisning til lungespesialist fra fastlegen din slik at du kan få en full lunge undersøkelse. Du har vel ikke tatt med deg noe av innbo, møbler, klær osv fra den gamle leiligheten din og til den nye? Da har du tatt med deg muggsoppen og.Anonymous poster hash: d6493...ac6 Jeg hadde mugg på soverommet, og har fortsatt sengen, men alle trekk på den har blitt vasket..Anonymous poster hash: 51c8d...a3c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #11 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg hadde mugg på soverommet, og har fortsatt sengen, men alle trekk på den har blitt vasket..Anonymous poster hash: 51c8d...a3c Da er det helt klart senga som gjør deg syk. Mugg kan ikke vaskes bort eller fjernes på annen måte fra porøse materialer. Mugg stopper heller ikke på soverommet, du har hatt det i hele boligen og i alt innboet ditt. Du får kontakte en seriøs advokat og få erstattet tingene dine fra huseier som ikke har flernet fukt som har ført til mugg.Anonymous poster hash: d6493...ac6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #12 Skrevet 18. oktober 2014 Høres ut som meg hvis jeg blir utsatt for parfyme. Skyllemidler er blant de verste. Jeg anbefaler å kutte alt som er parfymert og se om ikke du blir bedre. Stemmer nok andre sier her, legen gir deg astma. Men er det slik at det er parfyme du reagerer på så hjelper ikke verken diagnosen eller inhalatoren . Overnatter jeg i en seng der det har blitt brukt skyllemiddel så hovner mandlene dagen etter, dagen etter der igjen har jeg feber. Masse hoste med og uten slim hele veien. Anonymous poster hash: d8625...20e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #13 Skrevet 18. oktober 2014 Da er det helt klart senga som gjør deg syk. Mugg kan ikke vaskes bort eller fjernes på annen måte fra porøse materialer. Mugg stopper heller ikke på soverommet, du har hatt det i hele boligen og i alt innboet ditt. Du får kontakte en seriøs advokat og få erstattet tingene dine fra huseier som ikke har flernet fukt som har ført til mugg.Anonymous poster hash: d6493...ac6 Før jeg kaster senga ut av vinduet, er det greit å presisere at mugget var på listene på vinduet på soverommet. Så altså ikkr i hele leiligheten osv. Hvis det har noe å si Får vel ta en legetur på mandag, men lønner seg som oftest å ha noen teorier selv før man kommer, ellers blir man sendt ut derfra uten at man ble noe klokere.. Ang. at det kan være astma: Jeg er ute å går (i bakker) hver dag og blir ikke noe ekstra andpusten eller sliten av å gå.. Det er altså bare hjemme. TSAnonymous poster hash: 51c8d...a3c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #14 Skrevet 18. oktober 2014 Før jeg kaster senga ut av vinduet, er det greit å presisere at mugget var på listene på vinduet på soverommet. Så altså ikkr i hele leiligheten osv. Hvis det har noe å si Får vel ta en legetur på mandag, men lønner seg som oftest å ha noen teorier selv før man kommer, ellers blir man sendt ut derfra uten at man ble noe klokere.. Ang. at det kan være astma: Jeg er ute å går (i bakker) hver dag og blir ikke noe ekstra andpusten eller sliten av å gå.. Det er altså bare hjemme. TSAnonymous poster hash: 51c8d...a3c Kanskje mer fornuftig å få noen til å undersøke huset? Om der er mugg et sted så spres muggsoppfrøene i hele rommet og boligen. Muggsoppfrø, det heter egentlig sporer men for å gjøre dette litt mer forståelig har jeg kalt dem frø, spres med luftstrøm på samme måte som f.eks. det hvite på en avblomstret løvetann. Anonymous poster hash: d6493...ac6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #15 Skrevet 18. oktober 2014 Kanskje mer fornuftig å få noen til å undersøke huset? Om der er mugg et sted så spres muggsoppfrøene i hele rommet og boligen. Muggsoppfrø, det heter egentlig sporer men for å gjøre dette litt mer forståelig har jeg kalt dem frø, spres med luftstrøm på samme måte som f.eks. det hvite på en avblomstret løvetann. Anonymous poster hash: d6493...ac6 Men nå er det 8-9 mnd siden jeg flyttet fra den leiligheten med mugg, burde jeg ikke ha merket noe før?Anonymous poster hash: 51c8d...a3c
masekopp Skrevet 18. oktober 2014 #16 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg hadde det samme for litt siden. Fikk slimløsende hostesaft og en slimløsende astmamedisin. Det hjalp 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #17 Skrevet 18. oktober 2014 TS, kom deg til legen. Jeg var også ekstremt tungpustet for noen år siden å da måtte jeg ha kortisontabeletter (som man pleier å gi for kols) og innhalator. Til info så har jeg hverken astma eller kols til vanlig men jeg hadde fått en gjenstridig virusinfeksjon. Anonymous poster hash: 97412...d9d 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #18 Skrevet 18. oktober 2014 Men nå er det 8-9 mnd siden jeg flyttet fra den leiligheten med mugg, burde jeg ikke ha merket noe før?Anonymous poster hash: 51c8d...a3c Det er ikke muggen fra forrige leilighet. Kom deg til lege før du i evitenhet ender opp med å brenne alle møblene dine. Anonymous poster hash: 97412...d9d 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #19 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg har hatt det samme i hele sommer. Til slutt fant de ut at jeg reagerer kraftig på pollen (tok lang tid å finne det ut, har aldri vært allergisk før, og eneste symptom er tungpust/slap/dårlig form/helt utslått, ALDRI rennende nese/kløe/nysing). Etter et par uker med div allergiprep, er jeg nå helt frisk igjen. Så gå til legen - håper det ordner seg:) Anonymous poster hash: 71528...b31
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå