AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #1 Skrevet 12. oktober 2014 Ja, tittelen sier det meste.. For en mnd. siden hadde jeg et one night stand med en gammel sex partner. Etter det fikk jeg underlivsplager. Kløe og svie, og tykk utflod med sur lukt. Alt ropte " candida" og jeg kjøpte meg canesten 1% m vagitorie og krem. Dette funka ikke, så jeg dro til legen der det ble skrevet ut resept på doflucan 150mg. Dette burde gjort susen? Det ble faktisk verre. 10 dager senere dro jeg til legen igjen og fikk beskjed om å bytte prev.middel fra p-ring til p-piller. Legen ville ikke engang undersøke meg fordi det ikke var hensiktsmessig; " det er nok bare gjenværende symptomer uten at soppen faktisk er der, p-ringen holder fast på dette og irriterer huden". Jeg vet ikke.. Utfloden min er blitt litt tynnnere, men lukter som kardemomme, bokstavligtalt og underlivet mitt er mer hovent og sårt enn noen gang. Har også fått noen små blødninger fra skjeden og det er akkurat som om det flasser litt i tillegg ( kanskje skorpe?). Mannen jeg lå med har påvist herpes simplex, men det var ikke utbrudd under samle(veldig små sjanser for smitte da), og legen utelukket det helt. Fortsatt, hva kan det være? Sykt deprimerende å ikke skjønne hva som skjer nedentil på meg.. Tar imot alle forslag og erfaringer!Anonymous poster hash: 902c1...bbe
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #2 Skrevet 13. oktober 2014 Får for guds skyld håpe du brukte kondom!? Hvis ikke, KUDOS Anonymous poster hash: fc55c...97f 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #3 Skrevet 13. oktober 2014 Du må teste deg for kjønnssykdommer, alle som en. Noen fastleger tester kun for klamydia og glemmer mycoplasma genitalis og gonoré. Og så er det jo herpes (om du har sår/blemmer) og en del andre tilstander. Det er ganske sikkert en ubalanse eller kjønnssykdom. Hadde gått til et sted der de spesifikt tester for kjønnssykdommer eller en gynekolog.Anonymous poster hash: 4b7b2...13e
Chizue Skrevet 13. oktober 2014 #4 Skrevet 13. oktober 2014 Wow.. Hvilken fastlege er det du har? Brukte dere kondom? Om ikke, sa du da til fastlegen at du hadde sex uten kondom, og plagene kom etterpå? Bør være nok å si "Jeg ønsker å teste meg for kjønnsykdommer, gjerne full pakke!" Fastlegen har ikke noe han skulle ha sagt. OT: Blir som da jeg ville vite blodtypen min, og legen spurte hvorfor, det var ikke vits for meg å vite hva blodtypen min er...Da sa jeg "Jeg vil skaffe meg dogtag, jeg reiser en del utenlands, hva om jeg havner i en ulykke og mister masse blod? Er det ikke greit da å vite blodtypen sin?"
enavdem Skrevet 13. oktober 2014 #5 Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Får for guds skyld håpe du brukte kondom!? Hvis ikke, KUDOS Anonymous poster hash: fc55c...97f nei, kondom ble ikke brukt.. ganske sikkert på at vedkommende ikke hadde sykdommer på lager da jeg spurte. Dvs også si at jeg regner med at ærligheten var på sin plass. Endret 13. oktober 2014 av enavdem
enavdem Skrevet 13. oktober 2014 #6 Skrevet 13. oktober 2014 Du må teste deg for kjønnssykdommer, alle som en. Noen fastleger tester kun for klamydia og glemmer mycoplasma genitalis og gonoré. Og så er det jo herpes (om du har sår/blemmer) og en del andre tilstander. Det er ganske sikkert en ubalanse eller kjønnssykdom. Hadde gått til et sted der de spesifikt tester for kjønnssykdommer eller en gynekolog.Anonymous poster hash: 4b7b2...13e Det er akkurat det, ble sjekket for klamydia, gonore, sopp og .. øhm,ja, tror det var det... Spurte legen to ganger ang. det med herpes. Jeg har heller ikke hatt noen symptomer ( tydelige) på det, dvs. ingenting rundt skjedeåpningen eller kjønnslepper.. Men, for all del kan det jo være inne i kjeden, men ingen tegn til det heller da legen tittet på meg første gang.
enavdem Skrevet 13. oktober 2014 #7 Skrevet 13. oktober 2014 Wow.. Hvilken fastlege er det du har? Brukte dere kondom? Om ikke, sa du da til fastlegen at du hadde sex uten kondom, og plagene kom etterpå? Bør være nok å si "Jeg ønsker å teste meg for kjønnsykdommer, gjerne full pakke!" Fastlegen har ikke noe han skulle ha sagt. OT: Blir som da jeg ville vite blodtypen min, og legen spurte hvorfor, det var ikke vits for meg å vite hva blodtypen min er...Da sa jeg "Jeg vil skaffe meg dogtag, jeg reiser en del utenlands, hva om jeg havner i en ulykke og mister masse blod? Er det ikke greit da å vite blodtypen sin?" Dette var legen på det som heter Sex og samfunn i Oslo. Fastlegen min har jeg på grunerløkka, vurderer jo å kontakte han... Legen jeg har vært hos vet alt ganskje detaljert ( delvis pga. at jeg er litt hypokonder av natur). Fortalte at kondom ikke ble brukt og at plagene kom noen få dager senere...
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #8 Skrevet 13. oktober 2014 nei, kondom ble ikke brukt.. ganske sikkert på at vedkommende ikke hadde sykdommer på lager da jeg spurte. Dvs også si at jeg regner med at ærligheten var på sin plass. Aldri stol på noen som sier de er cleen, er min erfaring. Som oftest har de ikke testet seg (veldig få gjør det dessverre) og noen sier det bare pga. de tror at de ikke har noe eller for at de ikke vil gi vedkommende unødvendige bekymringer som f.eks. kan ende i at vedkommende ikke vil ha sex med personen, noen er så desperat. Anonymous poster hash: 3fa30...6c2 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #9 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg ville hørt på legen din ang. at p-ringen kan forverre det. Det du beskriver er akkurat slik jeg hadde det når jeg hadde sopp..flasset og var sår, og fikk skorpe. Samt utrolig kløe og veldig vondt (brennende).Anonymous poster hash: 3fa30...6c2
enavdem Skrevet 13. oktober 2014 #10 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg ville hørt på legen din ang. at p-ringen kan forverre det. Det du beskriver er akkurat slik jeg hadde det når jeg hadde sopp..flasset og var sår, og fikk skorpe. Samt utrolig kløe og veldig vondt (brennende).Anonymous poster hash: 3fa30...6c2 Hm.. fikk høre av legen at jeg skulle gå på p-pillene i 1 mnd ( også se om det er et alternativ for meg) , så jeg får se hvordan ting utvikler seg. Likevel synes jeg 1 mnd er ganske lenge..eller? Kanskje jeg kan kjøpe en canesten 1% å prøve på nytt nå som p-ringen er fjernet?? I første omgang var det jo ikke vellykket da jeg bare fikk forbigående lindring, men kanskje det er mer håp nå?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #11 Skrevet 13. oktober 2014 Æsj, vet du hva, jeg hadde liknende greier, og alle tre (!) legene jeg var hos mente det var sopp. Vel, jeg tok likevel prøver for alt, og her sitter jeg, med herpes... :/ Anonymous poster hash: 2e12d...c82
enavdem Skrevet 13. oktober 2014 #12 Skrevet 13. oktober 2014 Aldri stol på noen som sier de er cleen, er min erfaring. Som oftest har de ikke testet seg (veldig få gjør det dessverre) og noen sier det bare pga. de tror at de ikke har noe eller for at de ikke vil gi vedkommende unødvendige bekymringer som f.eks. kan ende i at vedkommende ikke vil ha sex med personen, noen er så desperat.Anonymous poster hash: 3fa30...6c2 veldig sant, bare trist om han er den typen... Samtidig så blir jeg ikke veldig overrasket om han har løyet. Snakket med han etter sex'n om viruset .. Vi snakket om det med å kunne gi blod nemmelig. Sa til han '' .. men du kan vel ikke gi blod, siden du har virus i kroppen?'' han virket helt forvirra, så sa jeg til han at han hadde nevnt for meg at han hadde fått påvist herpes simplex, han sa '' neei.. det har eg ikkje, vett eg har hatt noke, men nei, ikkje det..'' Ekstremt forvirrende, og da kjente jeg jo at jeg ble litt redd. Men har han herpes er det jo minimalt med sjanse for at jeg kunne få det... Har han gitt meg herpes simplex kommer jeg til å gå i bakken og føle at sex-livet mitt er frastjålet Samtidig tenker jeg '' hvem lyver om å ha herpes?'' , så jeg regner med at han har det latent i kroppen, om han innrømmer det eller ei... :/
enavdem Skrevet 13. oktober 2014 #13 Skrevet 13. oktober 2014 Æsj, vet du hva, jeg hadde liknende greier, og alle tre (!) legene jeg var hos mente det var sopp. Vel, jeg tok likevel prøver for alt, og her sitter jeg, med herpes... :/ Anonymous poster hash: 2e12d...c82 kjenner jeg blir uggen i kroppen, tenk om jeg er i samme situasjon... Føler herpes er så brutalt fordi ingen vil smitte noen med herpes, ingen vil ha herpes, men samtidig har man jo sexlyst og et behov for sex. Er en ekstremt vanskelig situasjon å stå i tenker jeg. Ja, kondom er en løsning, men man vil jo etterhvert kjenne på lysten til å ha sex uten kondom også, å faktisk virkelig kjenne på sex'en ...
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #14 Skrevet 13. oktober 2014 veldig sant, bare trist om han er den typen... Samtidig så blir jeg ikke veldig overrasket om han har løyet. Snakket med han etter sex'n om viruset .. Vi snakket om det med å kunne gi blod nemmelig. Sa til han '' .. men du kan vel ikke gi blod, siden du har virus i kroppen?'' han virket helt forvirra, så sa jeg til han at han hadde nevnt for meg at han hadde fått påvist herpes simplex, han sa '' neei.. det har eg ikkje, vett eg har hatt noke, men nei, ikkje det..'' Ekstremt forvirrende, og da kjente jeg jo at jeg ble litt redd. Men har han herpes er det jo minimalt med sjanse for at jeg kunne få det... Har han gitt meg herpes simplex kommer jeg til å gå i bakken og føle at sex-livet mitt er frastjålet Samtidig tenker jeg '' hvem lyver om å ha herpes?'' , så jeg regner med at han har det latent i kroppen, om han innrømmer det eller ei... :/ Off da Sånt er veldig kjipt. Skjønner heller ikke hvordan en kan lyge om noe sånt. Det er best å være ærlig, i hvertfall når dette er noe som angår to stykker. Enkelte har ikke så mye i topplokket.. Derfor er det lurt med kondom siden en vet aldri hva folk går rundt med. Håper du ikke har noe og at det ordner seg. Anonymous poster hash: 3fa30...6c2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #15 Skrevet 13. oktober 2014 Siden han snakket så mye om virus i blodet, hadde jeg testet meg mot hepatitt B og C, hiv og herpes (man kan ta blodprøve for å ajekke formherpes også). Herpes kan av og til smitte selv om partner ikke har synlige utbrudd. Men om man har det på munnen 80 % har jo det), så vil det jo også slå ut på blodprøven. Ellers diverse bakterietester. Folk er ikke alltid ærlige, og noen ganger er de bare kunnskapsløse. Kanskje han ikke vet hva han eventuelt har av smitte. Noen fortrenger ganske sterkt. God bedring.det meste kan kureres, unntatt herpes og en del tilfeller hepatitt og selvsagt hiv (men det hadde han sikkert ikke).Anonymous poster hash: 4b7b2...13e
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #16 Skrevet 13. oktober 2014 kjenner jeg blir uggen i kroppen, tenk om jeg er i samme situasjon... Føler herpes er så brutalt fordi ingen vil smitte noen med herpes, ingen vil ha herpes, men samtidig har man jo sexlyst og et behov for sex. Er en ekstremt vanskelig situasjon å stå i tenker jeg. Ja, kondom er en løsning, men man vil jo etterhvert kjenne på lysten til å ha sex uten kondom også, å faktisk virkelig kjenne på sex'en ... Legen min ringte, og beroliget meg veldig. Det er veldig normalt, så mange som 40-50% har det, og det kan til og med smitte uten at man er klar over an man har det. Det er ikke en farlig sykdom, og det er mulig å holde i sjakk dersom man har behov for det. Det er ingen informasjonsplikt, slik som ved klamydia, så man er ikke lovpålagt å si noen ting (men man kan heller ikke smitte "med vilje" som når man er klar over det, ved utbrudd, så da må man si ifra/bruke kondom, selv om jeg ikke tror man vil ha sex når man har utbrudd da). Med andre ord; livet er ikke over. Det var ihvertfall det legen min sa Anonymous poster hash: 2e12d...c82
enavdem Skrevet 13. oktober 2014 #17 Skrevet 13. oktober 2014 Legen min ringte, og beroliget meg veldig. Det er veldig normalt, så mange som 40-50% har det, og det kan til og med smitte uten at man er klar over an man har det. Det er ikke en farlig sykdom, og det er mulig å holde i sjakk dersom man har behov for det. Det er ingen informasjonsplikt, slik som ved klamydia, så man er ikke lovpålagt å si noen ting (men man kan heller ikke smitte "med vilje" som når man er klar over det, ved utbrudd, så da må man si ifra/bruke kondom, selv om jeg ikke tror man vil ha sex når man har utbrudd da). Med andre ord; livet er ikke over. Det var ihvertfall det legen min sa Anonymous poster hash: 2e12d...c82 høres ut som en veldig snill og ordentlig lege. Bare det opplevdes beroligende for min del, uten at jeg vet om jeg har det.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #18 Skrevet 13. oktober 2014 høres ut som en veldig snill og ordentlig lege. Bare det opplevdes beroligende for min del, uten at jeg vet om jeg har det. Veldig god er hun Jeg ble ihvertfall beroliget. Det er faktisk ikke nødvendig at jeg noen gang får utbrudd igjen, tenk det. Dette er opp til meg, bare. Jeg håper jo såklart ikke du har det, men om det er slik, så ikke tenk på det som noe grusomt. Det er nemlig veldig veldig normalt. Kjipt, ja, men det er ikke farlig. (Beklager at jeg kupper tråden litt, men jeg trenger å blåse ut litt, da jeg fikk vite det her idag, selv etter at tre leger mente det ikke så ut som om det var det... Det er så kjipt. ) Anonymous poster hash: 2e12d...c82
enavdem Skrevet 14. oktober 2014 #19 Skrevet 14. oktober 2014 Veldig god er hun Jeg ble ihvertfall beroliget. Det er faktisk ikke nødvendig at jeg noen gang får utbrudd igjen, tenk det. Dette er opp til meg, bare. Jeg håper jo såklart ikke du har det, men om det er slik, så ikke tenk på det som noe grusomt. Det er nemlig veldig veldig normalt. Kjipt, ja, men det er ikke farlig. (Beklager at jeg kupper tråden litt, men jeg trenger å blåse ut litt, da jeg fikk vite det her idag, selv etter at tre leger mente det ikke så ut som om det var det... Det er så kjipt. )Anonymous poster hash: 2e12d...c82 Det er helt greit! Når ting er ferskt vil man gjerne ha behov for å lufte ut osv ! Utbruddene virker jo helt insane fæle å ha når det er på det verste, så krysser fingrene for at du ikke får utbrudd igjen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå