AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #1 Skrevet 12. oktober 2014 Har vært gift med mannen i ti år og har tre flotte barn. Vi har alle disse årene bodd svært nær mine foreldre og de har fått tatt stoooor del i våres barn liv. Vi et på besøk hos de flere ganger i uken. Mens de har sett våre barn 1 gang i året. De har igrunn ikke noe forhold i det hele tatt... Min mann er fra et annet land så de har ikke hatt mulighet til å komme hit. Nå skal vi flytte til min manns hjemland- noe som har vært planlagt i mange år. Og keg føler meg så kjip for nå gruer jeg meg til å ha så mye med familien hans å gjøre. De er bare kjempe hyggelige og jeg vet at de alltid vil våres beste. Men dette er en kultur hvor man gjerne kommer nesten uanbedt og man kan bli så lenge man vil. Mine svigerforeldre vil fortsatt bo i en annen by langt unna, så når de kommer på besøk kommer de sikkert til å bli i noen uker. Hva tenker dere om dette? Nå som mannen min har ofret alle disse årene her i Norge og familien hans nesten aldri har sett barna hans så burde vel jeg bare ta meg sammen nå? Men jeg klarer det ikke- jeg gruer meg til å være så mye med svigers....Anonymous poster hash: e7442...304
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #2 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg tenker at dette er noe du selv har valgt, og du har gått inn i det med åpne øyne. Tenker også at det er du som må endre din holdning til svigerfamilien og din manns kultur. Anonymous poster hash: 70c2b...02d 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #3 Skrevet 12. oktober 2014 <du gruer deg.....hva med din mann som hgar vært hos dine foreldre flere ganger i uken. Ta deg sammen..... Anonymous poster hash: 5757d...e5d 3
Kontormus Skrevet 12. oktober 2014 #4 Skrevet 12. oktober 2014 Du må forandre innstilling, du har selv valgt dette ved å gifte deg med en mann fra en annen kultur! 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #5 Skrevet 12. oktober 2014 Hvilket land er det snakk om? Anonymous poster hash: e7430...1d0
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #6 Skrevet 12. oktober 2014 Hvilket land er det snakk om?Anonymous poster hash: e7430...1d0 Det vil jeg faktisk ikke si- for da vil alle komme med personlige meninger og endel holdninger til landet som jeg ikke er interresert i å høre!! Det kan godt være du er nyskjerrig av godhet, men jeg vil ikke forpeste tråden😄Anonymous poster hash: cd083...d52
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #7 Skrevet 12. oktober 2014 <du gruer deg.....hva med din mann som hgar vært hos dine foreldre flere ganger i uken. Ta deg sammen.....Anonymous poster hash: 5757d...e5d Tusen takk - det er dette jeg vil høre. Jeg trenger å høre at jeg er urimelig !! Anonymous poster hash: cd083...d52
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #8 Skrevet 12. oktober 2014 Det vil jeg faktisk ikke si- for da vil alle komme med personlige meninger og endel holdninger til landet som jeg ikke er interresert i å høre!! Det kan godt være du er nyskjerrig av godhet, men jeg vil ikke forpeste trådenAnonymous poster hash: cd083...d52 Tråden har vel du selv allerede forpestet. Anonymous poster hash: 70c2b...02d
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #9 Skrevet 12. oktober 2014 Har du snakket med mannen din om dette da? Anonymous poster hash: 3f168...188
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #10 Skrevet 12. oktober 2014 Tusen takk - det er dette jeg vil høre. Jeg trenger å høre at jeg er urimelig !!Anonymous poster hash: cd083...d52 Hva hadde du forventet? Noe sånt som; Stakkars deg, vi skjønner deg osv... Anonymous poster hash: 70c2b...02d 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #11 Skrevet 12. oktober 2014 Hva hadde du forventet? Noe sånt som; Stakkars deg, vi skjønner deg osv... Anonymous poster hash: 70c2b...02d Jeg tror TS mente at hun trengte å høre det, hun er ikke sarkastisk. Anonymous poster hash: b3af1...dc0 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #12 Skrevet 12. oktober 2014 Hva hadde du forventet? Noe sånt som; Stakkars deg, vi skjønner deg osv...Anonymous poster hash: 70c2b...02d Nei, mente det. Noen ganger trenger jeg å høre fra andre at det jeg tenker er feil. Da kan jeg jobbe bedre med meg selv. Ville gjort saken mye verre om jeg fikk masse medlidenhet og stakkars meg.... Da hadde jeg tenkt at mine tanker var riktige også ville jeg holdt på de!!!Anonymous poster hash: cd083...d52
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #13 Skrevet 12. oktober 2014 Tråden har vel du selv allerede forpestet. Anonymous poster hash: 70c2b...02d Hvordan har jeg forpestet den?? Landet er Tyrkia forresten😜Anonymous poster hash: cd083...d52
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #14 Skrevet 12. oktober 2014 Har du snakket med mannen din om dette da?Anonymous poster hash: 3f168...188 Nei- jeg vil ikke såre han for han har ofret såååå mye for meg disse årene. Vi gleder oss skikkelig til å flytte og egentlig er jo ikke svoger et problem. De er fantastiske mennesker alle sammen. Jeg føler verk litt at jo mer jeg er sammen med de jo mer "mister " jeg min familie..... Selv om min familie fortsatt kan besøke oss mange flere ganger i året enn svigers kunne.Anonymous poster hash: cd083...d52
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #15 Skrevet 13. oktober 2014 Gleder du deg egentlig til å flytte sånn ellers? Hvorfor skal dere flytte nå? Hvordan blir livet til barns etter flyttinge. Kan du og barna spårket? Kjenner at jeg er meget skeptisk til å ta med barna til et land som er så langt unna at dere bare har besøkt det en gang i året tidligere... Er dere sikre på at dette er en god idé? Hvilket land gir barna et like godt utgangspunk å vokse opp i som Norge?Anonymous poster hash: bb9b9...046 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #16 Skrevet 13. oktober 2014 Synes du skal prate med mannen din om dette. Han er jo tross alt på mange måter i den situasjonen du gruer deg til å havne i. Det er bedre å ta det opp nå, enn etter at dere har flyttet og i gang med "det nye livet". Har du følt dette hele veien eller har du først begynt å grue deg nå som nærmer seg? Er planen at dere skal flytte permanent eller skal dere tilbake til Norge igjen? Anonymous poster hash: 3f168...188
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #17 Skrevet 13. oktober 2014 Tusen takk - det er dette jeg vil høre. Jeg trenger å høre at jeg er urimelig !! Anonymous poster hash: cd083...d52 Men du er jo urimelig. Anonymous poster hash: b105d...841 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #18 Skrevet 13. oktober 2014 Gleder du deg egentlig til å flytte sånn ellers? Hvorfor skal dere flytte nå? Hvordan blir livet til barns etter flyttinge. Kan du og barna spårket? Kjenner at jeg er meget skeptisk til å ta med barna til et land som er så langt unna at dere bare har besøkt det en gang i året tidligere... Er dere sikre på at dette er en god idé? Hvilket land gir barna et like godt utgangspunk å vokse opp i som Norge?Anonymous poster hash: bb9b9...046 Jeg har alltid gledet meg, og vi kan språket! Og jeg er ikke i tvil om at barna mine for et mye bedre utgangspunkt for livet der enn å vokse opp i dette samfunnet fyllt med et evig stress og late ungdom. Vi har veldig god økonomi og gode jobb muligheter. For meg er ikke Norge det beste stedet å oppdra barn lenger. Bare så det er sagt. Og denne tråden var derfor ikke ment for å gi ytringer om hvorvidt det er lurt å flytte eller ikke- og jeg vet av erfaring at når jeg sier det er Tyrkia somer landet blir jeg møtt med en enorm skepsis, men noen ganger har jeg sagt det er USA og da syntes alle jeg er kjempe heldig som har den mulighten. Det kaller jeg uvitenhet på høyt nivå....Anonymous poster hash: cd083...d52 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #19 Skrevet 13. oktober 2014 Men du er jo urimelig. Anonymous poster hash: b105d...841 Hehe- ja det er vel det jeg faktisk ønsker å høre da.... Var ikke sarkastisk😜Anonymous poster hash: cd083...d52
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #20 Skrevet 13. oktober 2014 Synes du skal prate med mannen din om dette. Han er jo tross alt på mange måter i den situasjonen du gruer deg til å havne i. Det er bedre å ta det opp nå, enn etter at dere har flyttet og i gang med "det nye livet". Har du følt dette hele veien eller har du først begynt å grue deg nå som nærmer seg? Er planen at dere skal flytte permanent eller skal dere tilbake til Norge igjen? Anonymous poster hash: 3f168...188 Jeg har ikke følt deg sånn før datoen for flytting ble satt. Vi har planlagt dette i ti år og har jobbet hardt og spart opp endel penger samt kjøpt oss en leilighet der. Vi har i tillegg utarbeidet en forretningsidé og jeg har virkelig gledet meg til å sette igang. Vi hatt satt et tidsperspektiv på ca 5 år og har vi ikke klart å lykkes og vi ser at dette ikke ble som forventet så flytter vi tilbake. Men som jeg har nevt tidlige så ønsker jeg faktisk at barna mine skal få oppleve noe annet enn at foreldrene jobber og stresser seg ihjel for å få endene til å møtes (huspriser i Norge) jeg ønsker at skolene skal være litt mer strukturerte og at utdanning settes høyt ( Norge er et av landene med flest ungdom som dropper ut av skole) jeg vil bort fra et kroppsfiksert og et seksualisert samfunn, det er mye depresjon blant ungdom idag og mye rusmidler... Listen er faktisk ganske lang på hva jeg syntes er en utfordring ved det Norske samfunnet idag.Anonymous poster hash: cd083...d52 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå