Gå til innhold

BUP.. Innlagt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.. :lillesky:

Går det ann å bli innlagt på sykehus(vet ikke hva det heter) om man går på BUP? Hvor ille må man ha det? Eller hva er grunnene for at man kan bli lagt inn?

Jeg går til hjelper´n nå, men legen min sa at om jeg ikke blir bedre må han sende meg videre. Antageligvis til BUP. Jeg er 15 år, så jeg vet ikke helt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gå til psykolog/ spesialpedagog/ lege/ psykiater på BUP. Det kan være poliklinisk (at du møter opp en gang i uken for eksempel), og noen steder har de også en avdeling der du kan være innlagt. Man kan også bli innlagt på ungdomspsykriatisk på sykehuset.
Behandlerne dine på BUP kan vurdere om du er frisk nok til å gå på poliklinikken eller om du må bli lagt inn på sykehuset. Suicidale og/ eller veldig underernærte personer kan f.eks. vurderes som så syk at de må legges inn på psykriatisk avdeling på sykehus.

Anonymous poster hash: 5524e...48b
  • Liker 1
Skrevet

Da jeg var inne hos BUP var det noe som het BUP-døgn :)

Skrevet

Skulle ingenting til for å bli lagt inn når jeg gikk til BUP iallefall..

Skrevet

ja. du kan bli innlagt på BUP-døgn, men det bestemmer behandleren/legen din. det skal faktisk veldig mye til for å bli innlagt nå om dagen, det finnes få plasser, og en må være veldig syk for å bli innlagt over lengre tid (noe annet for kortere akuttopphold, men da må det være en stor risiko for livet ditt eller andres der og da). det holder ikke alltid å være suicidal, vet om mange som er kronisk suicidale (både som er under DPS og BUP), som ikke er innlagt, fordi legen/behandleren mener det er bedre at de er hjemme. meg inkludert.

Dette er noe du TS må ta opp med legen din, eller eventuelt behandler på BUP når du kommer dit om det skulle være noen grunn for at du trenger en innleggelse.

lykke til TS

Anonymous poster hash: b6091...ddc
Skrevet

Ryddet for avsporinger.

Irrlys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...