Gjest Lille-pus Skrevet 13. oktober 2014 #21 Skrevet 13. oktober 2014 Men når man bare opplever skuffelser, f.eks ang forhold, er det rart om man blir bitter og suicidal? Anonymous poster hash: 1a5ec...2a5 Å legge ansvaret for det eventuelle lykke-/ulykkinnholdet i ens eget liv over på 'alle andre' er jo å fraskrive seg både styringsrett og styringsvilje i sitt eget liv. Det er hjelp å få for ønsker om å virkelig ville avslutte eget liv, men hjelpen må mottas. Man må våge å være sjef i eget liv, - selv om det innledningsvis kan være skummelt. Livet består av opp- og nedturer, - for absolutt alle mennesker. 1
Gjest KateW Skrevet 13. oktober 2014 #22 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg håper karma rævkjører eksen min, men jeg bruker ikke tid og krefter på det. Jeg har tilgitt at han initierte bruddet, for det kom til å skje uansett, men jeg tilgir aldri at han som kjente meg best i den prosessen valgte å trykke på knapper som ødela psyken min.Anonymous poster hash: 06af7...537 1) Karma? Hvorfor? Hva godt vil det gjøre deg? Vil det gjøre livet ditt bedre? (siterer deg, fordi du skrev sist, men det gjelder alle som ønsker død og fortvilelse over ekser, av ren nysgjerrighet) Når det gjelder nr to, det med psyken, så har jeg vært akkurat der. Han fikk hele min familie til å tro at jeg var psyk, og at han var en tålmodig sjel som holdt ut med og støttet en som meg. For å komme videre måtte jeg tilgi 1) meg selv, som giftet meg med en som gjorde meg så vondt 2) familien min som sviktet meg da jeg trengte dem mest 3) han, som tok ti år av livet mitt som jeg aldri får tilbake Den dagen jeg så ham på gata og kjente at du har ingen effekt på meg lengre (likegyldighet) da hadde jeg det godt.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #23 Skrevet 13. oktober 2014 1) Kamra? Hva godt vil det gjøre deg? Noe så enkelt, billig og nedrig som skadefryd. At jeg et øyeblikk kan late som universet er rettferdig. Når det gjelder nr to, det med psyken, så har jeg vært akkurat der. Han fikk hele min familie til å tro at jeg var psyk, og at han var en tålmodig sjel som holdt ut med og støttet en som meg. For å komme videre måtte jeg tilgi 1) meg selv, som giftet meg med en som gjorde meg så vondt 2) familien min som sviktet meg da jeg trengte dem mest 3) han, som tok ti år av livet mitt som jeg aldri får tilbake Den dagen jeg så ham på gata og kjente at du har ingen effekt på meg lengre (likegyldighet) da hadde jeg det godt. Så trist å lese historien din! Jeg har tilgitt meg selv og de rundt meg som sviktet, men eksen min bor i utlandet så jeg vil nok aldri ha den siste opplevelsen der. Jeg vet man skal tilgi for sin egen del, men å føle likegyldighet klarer jeg heller ikke overfor mobberne jeg ikke har møtt på 20 år. Jeg har kommet meg videre på alle andre måter, men det er et lite korn igjen av følelser. Det lille kornet minner meg på at jeg ikke skal la meg selv bli behandlet sånn igjen. Det lille kornet inspirerer meg hver dag til å jobbe med selvtillit og selvfølelse. Det lille kornet gjør at jeg vet at jeg klarer meg gjennom alt. Anonymous poster hash: 06af7...537 1
Gjest KateW Skrevet 13. oktober 2014 #24 Skrevet 13. oktober 2014 Noe så enkelt, billig og nedrig som skadefryd. At jeg et øyeblikk kan late som universet er rettferdig. Så trist å lese historien din! Jeg har tilgitt meg selv og de rundt meg som sviktet, men eksen min bor i utlandet så jeg vil nok aldri ha den siste opplevelsen der. Jeg vet man skal tilgi for sin egen del, men å føle likegyldighet klarer jeg heller ikke overfor mobberne jeg ikke har møtt på 20 år. Jeg har kommet meg videre på alle andre måter, men det er et lite korn igjen av følelser. Det lille kornet minner meg på at jeg ikke skal la meg selv bli behandlet sånn igjen. Det lille kornet inspirerer meg hver dag til å jobbe med selvtillit og selvfølelse. Det lille kornet gjør at jeg vet at jeg klarer meg gjennom alt. Anonymous poster hash: 06af7...537 Tusen takk for utfyllende og godt svar, og også for støtte. Forstår godt hva du mener her, og hvordan du tenker!
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #25 Skrevet 13. oktober 2014 1) Karma? Hvorfor? Hva godt vil det gjøre deg? Vil det gjøre livet ditt bedre? (siterer deg, fordi du skrev sist, men det gjelder alle som ønsker død og fortvilelse over ekser, av ren nysgjerrighet) Når det gjelder nr to, det med psyken, så har jeg vært akkurat der. Han fikk hele min familie til å tro at jeg var psyk, og at han var en tålmodig sjel som holdt ut med og støttet en som meg. For å komme videre måtte jeg tilgi 1) meg selv, som giftet meg med en som gjorde meg så vondt 2) familien min som sviktet meg da jeg trengte dem mest 3) han, som tok ti år av livet mitt som jeg aldri får tilbake Den dagen jeg så ham på gata og kjente at du har ingen effekt på meg lengre (likegyldighet) da hadde jeg det godt. Synd å høre at du var gift med en som var slem mot deg. Og bra du føler deg likegyldig nå. Men det har kanskje gått litt tid? Min ex dumpet meg på en forferdelig måte for 1,5 år siden, og det føles som jeg aldri kommer over det. Kommer aldri til å tilgi den hora som stjal han fra meg, eller at han behandlet meg som han gjorde. Hvorfor får han et lykkelig familieliv mens jeg må være alene resten av livet? Jeg har mest lyst å dø, så vondt gjør det. Har prøvd å komme meg videre jeg, men ingen menn kan leve opp til exen min. Jeg er max deprimert, og jeg lever ikke, jeg eksisterer. Og hva slags liv er det? Håper exen blir påkjørt av en buss men håper forsåvidt jeg blir det og, så jeg slipper ha det kjipt noe mer. Jeg skriver ikke dette for at noen skal synes synd på meg, men føles som jeg ikke har noe å leve for Så dette med bitterhet er ikke så enkelt som å skrive på kg "get over it, det er ikke attraktivt." Nei kanskje ikke, men både menn og kvinner som har hatt masse uflaks får min fulle sympati! Anonymous poster hash: 1a5ec...2a5 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #26 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har mest lyst å dø, så vondt gjør det. Har prøvd å komme meg videre jeg, men ingen menn kan leve opp til exen min. Jeg er max deprimert, og jeg lever ikke, jeg eksisterer. Og hva slags liv er det? Håper exen blir påkjørt av en buss men håper forsåvidt jeg blir det og, så jeg slipper ha det kjipt noe mer. Jeg skriver ikke dette for at noen skal synes synd på meg, men føles som jeg ikke har noe å leve for Anonymous poster hash: 1a5ec...2a5 Jeg er AB fra lengre oppe her. 1.5 år etter at eksen min dumpet meg var jeg også dypt deprimert, på grensen til innleggelse. Heldigvis "tvang" sjefen min meg til legen, som ga meg antidepressiva og hurtigfil til kognitiv terapeut. En kombinasjon av kognitiv terapi og oppmerksomhetsmeditasjon, som begge er kjent for å fungere spesielt godt på deprimerte, har gjort at jeg nå 3 år etter bruddet og med mye jobb har det bedre enn noen sinne. Jeg håper du ber om hjelp og får hjelp. Anonymous poster hash: 06af7...537 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #27 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg er AB fra lengre oppe her. 1.5 år etter at eksen min dumpet meg var jeg også dypt deprimert, på grensen til innleggelse. Heldigvis "tvang" sjefen min meg til legen, som ga meg antidepressiva og hurtigfil til kognitiv terapeut. En kombinasjon av kognitiv terapi og oppmerksomhetsmeditasjon, som begge er kjent for å fungere spesielt godt på deprimerte, har gjort at jeg nå 3 år etter bruddet og med mye jobb har det bedre enn noen sinne. Jeg håper du ber om hjelp og får hjelp. Anonymous poster hash: 06af7...537 Det gir meg håp å høre at du er bedre hvertfall Jeg har gått på antidepressiva i nesten 1 år. Det hjelper mot grininga og humørsvingningene. Og nå er jeg på psykolog nr 2 da psykolog nr 1 ikke hjalp meg så veldig. Har bare gått der noen uker så det tar nok litt tid før jeg merker noen bedring. Poenget mitt er at det er mange her på kg som mener at alle bitre mennesker bare velger å bli bitter. Det er sjelden sånn det fungerer. De fleste farges av sine erfaringer. Mine venner og nærmeste merker sjelden at jeg er deprimert pga exen. Men når jeg sitter for meg selv hjemme merker jeg at jeg er sint og bitter pga det exen gjorde mot meg, og det er ikke noe som går over uten videre. Anonymous poster hash: 1a5ec...2a5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #28 Skrevet 13. oktober 2014 Det gir meg håp å høre at du er bedre hvertfall Så bra! Men når jeg sitter for meg selv hjemme merker jeg at jeg er sint og bitter pga det exen gjorde mot meg, og det er ikke noe som går over uten videre. Anonymous poster hash: 1a5ec...2a5 En av teknikkene jeg lærte meg av kognitiv terapi var nettopp å ikke sitte alene hjemme og grave meg ned i vonde tanker. Jeg lærte at tanker er bare tanker; de oppstår av seg selv og med mindre jeg mater dem så forsvinner de igjen. For meg føltes depresjon som hakk i plata - de samme vonde tankene om og om og om igjen. Da jeg sluttet å mate tankene så forsvant de fortere og tok færre krefter. Jeg har derfor blitt en ekspert på å distrahere meg selv når sammen tankerekke kommer med runde to. Jeg rister på hodet, sier "skjerp deg, AB" høyt og gjør noe annet, som f.eks. rydde ut av vaskemaskinen mens jeg bare fokuserer på akkurat det. Håper du blir bedre snart. Anonymous poster hash: 06af7...537 1
Gjest KateW Skrevet 13. oktober 2014 #29 Skrevet 13. oktober 2014 Ja, det tok tid. Jeg husker at noe "brast" (som i et lys gikk opp) da jeg var på et seminar og en psykolog snakket om at vold ikke trenger være utenpå. Han kom med noen eksempler, og de andre lytterne bare lo, for det var så absurd for dem at noen menn var sånn, og jeg tenkte, slik var min eks, akkurat slik var min eks, jeg var jo et offer, noen forstår det. Videre, så var jeg ute for en knivstikkingsulykke (ingenting med eks å gjøre) vi var flere som ble angrepet, og da fikk vi psykologhjelp umiddelbart. Da fikk jeg snakket om eksen min. Ulykken prellet av meg, for å være ærlig , men da fikk jeg hjelp. Alt i alt tok han ti år. Vi var ikke gift i alle ti, det tar tid etterpå. Viktig å påpeke.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #30 Skrevet 13. oktober 2014 Å være bitter er litt det samme som å drikke gift og håpe at andre tar skade av det. Prøver å unngå og bli bitter, men tar meg selv i å ha bitre øyeblikk omtrent hver dag. Spiser deg opp innvendig og er utrolig lite oppbyggende. Hs bitter mann Anonymous poster hash: 1fa94...fed
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå