AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #1 Skrevet 12. oktober 2014 Hva synes dere om dette som står her? http://noodlemaz.wordpress.com/2013/02/14/confessions-of-a-former-misogynist/ Anonymous poster hash: 3016e...b04
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #2 Skrevet 12. oktober 2014 Hvorfor er det så galt å være bitter egentlig..? Hvorfor brukes det som skjellsord her på kg? Det skjønner jeg fortsatt ikke. Anonymous poster hash: 1a5ec...2a5 1
Gjest EspenAskeladd Skrevet 12. oktober 2014 #3 Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Fordi å være bitter er bortkastet tid. Du kommer ingen vei med å bruke tid på å være bitter. Og de som kommer ingen vei er ikke noe særlig. Endret 12. oktober 2014 av EspenAskeladd 4
Gjest Rhaegar Targaryen Skrevet 12. oktober 2014 #4 Skrevet 12. oktober 2014 Bittre menn Bittre kvinner de er overalt. 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #5 Skrevet 12. oktober 2014 Fordi å være bitter er bortkastet tid. Du kommer ingen vei med å bruke tid på å være bitter. Og de som kommer ingen vei er ikke noe særlig. Men hvorfor? Det betyr jo ikke at man roper ut sin frustrasjon i hverdagen til folk man møter på? Ingen trenger jo merke det. Er man såret så har man all grunn til å bli bitter mener jeg. Tilgir ingen av mine dritt-exer og håper de havner i en bilulykke. Anonymous poster hash: 1a5ec...2a5 2
Gjest EspenAskeladd Skrevet 12. oktober 2014 #6 Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Men hvorfor? Det betyr jo ikke at man roper ut sin frustrasjon i hverdagen til folk man møter på? Ingen trenger jo merke det. Er man såret så har man all grunn til å bli bitter mener jeg. Tilgir ingen av mine dritt-exer og håper de havner i en bilulykke. Anonymous poster hash: 1a5ec...2a5 Bitterhet er en negativ følelse. Om du er bitter har årsaken til bitterheten et slags grep om deg som hindrer deg. Tillat deg selv å være såret og trist i en liten periode, deretter tilgi dem og legg det bak deg. Endret 12. oktober 2014 av EspenAskeladd 1
Gjest brutal_mann Skrevet 12. oktober 2014 #7 Skrevet 12. oktober 2014 Hva synes dere om dette som står her? http://noodlemaz.wordpress.com/2013/02/14/confessions-of-a-former-misogynist/ Anonymous poster hash: 3016e...b04 At han er en trist karakter som har gått fra å hate alle, men hatet kvinner mest, til å nesten være selvutslettende og nesten trygler om at en feminist skal komme og rævpule han. Men ok, dette er i USA, de er jo ikke kommet så langt som vi har der likestillingen har bikket over totalt. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #8 Skrevet 12. oktober 2014 Folk må få lov å være bitre, så lenge de holder kjeft om det og ikke trer sure oppgulp nedover huene på alle andre. Men jeg håper de kommer over bitterheten en vakker dag. Anonymous poster hash: 3fc98...235 1
Gjest EspenAskeladd Skrevet 12. oktober 2014 #9 Skrevet 12. oktober 2014 Tror folk synes det er greit at folk er bittre så lenge man slipper å omgås bitterheten. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #10 Skrevet 12. oktober 2014 Bitterhet er en negativ følelse. Om du er bitter har årsaken til bitterheten et slags grep om deg som hindrer deg. Tillat deg selv å være såret og trist i en liten periode, deretter tilgi dem og legg det bak deg. Hvorfor det? Jeg nekter å tilgi noen som helst. Jeg er selv kvinne, men har ingen problemer med å ha empati for menn som har blitt avvist hele livet. Jeg blir bare avvst jeg og. Ikk f om jeg skal tilgi de kjipe mannfolka som har vært utro mot meg. Har all grunn til å være bitter! Det blir noe annet om man er sur og negativ i hverdagen, mot venner, kollegaer og familie. Det er så klart ikke noe hyggelig. Jeg er absolutt ikke det, blir kalt en bubbly blonde faktisk. Anonymous poster hash: 1a5ec...2a5 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #11 Skrevet 12. oktober 2014 At han er en trist karakter som har gått fra å hate alle, men hatet kvinner mest, til å nesten være selvutslettende og nesten trygler om at en feminist skal komme og rævpule han. Men ok, dette er i USA, de er jo ikke kommet så langt som vi har der likestillingen har bikket over tota Synes det er rart at du tenker sånn. jeg tenker at det er en person som har gått fra å hate alle og kvinner mest, til å finne ut hvorfor han hatet alle, og nå greier å se verden på en mer humanistisk måte. Anonymous poster hash: 3016e...b04 2
Gjest brutal_mann Skrevet 12. oktober 2014 #12 Skrevet 12. oktober 2014 Synes det er rart at du tenker sånn. jeg tenker at det er en person som har gått fra å hate alle og kvinner mest, til å finne ut hvorfor han hatet alle, og nå greier å se verden på en mer humanistisk måte. Anonymous poster hash: 3016e...b04 Det er greit det, men en trenger ikke gjøre knefall for feminismen fordi om. 1
Gjest Hummels Skrevet 12. oktober 2014 #13 Skrevet 12. oktober 2014 Men hvorfor? Det betyr jo ikke at man roper ut sin frustrasjon i hverdagen til folk man møter på? Ingen trenger jo merke det. Er man såret så har man all grunn til å bli bitter mener jeg. Tilgir ingen av mine dritt-exer og håper de havner i en bilulykke. Anonymous poster hash: 1a5ec...2a5 Ikke jeg heller. Jeg håper ikke x'ene mine havner i bilulykke, men at de ender opp helt alene! Ingen fortjener sånne utroe kjerringer som de.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #14 Skrevet 12. oktober 2014 Ikke jeg heller. Jeg håper ikke x'ene mine havner i bilulykke, men at de ender opp helt alene! Ingen fortjener sånne utroe kjerringer som de. Hvis det er deg på bildet der,så er du alt for pen til å være så bitter. Anonymous poster hash: dc9b4...77e
Gjest Hummels Skrevet 12. oktober 2014 #15 Skrevet 12. oktober 2014 Hvis det er deg på bildet der,så er du alt for pen til å være så bitter. Anonymous poster hash: dc9b4...77e Det er Mats Hummels på bildet Jeg prøver bare å glemme x'ene mine jeg. Men for andre sin del så fortjener de ikke de der utroe idiotene. Jeg vet hvor vondt det er å vite at de man elsker er utro. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 13. oktober 2014 #16 Skrevet 13. oktober 2014 Bitterhet synes være en mental tilstand hvor 100% av oppmerksomheten er rettet mot å identifisere de negative aspektene ved tilværelsen. Rent bortkastet energi er min mening om det. Den som ikke evner tenke igjennom og akseptere at det som har vært har vært, se hvorfor det kunne bli slik, - og forsone seg med det. Vedkommende vil bruke resten av sitt liv til å fokusere på å finne flest mulig negative aspekter istedet for å se på verden med øyne som ser at den er variert og full av muligheter. Man kan velge. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #17 Skrevet 13. oktober 2014 Bitterhet synes være en mental tilstand hvor 100% av oppmerksomheten er rettet mot å identifisere de negative aspektene ved tilværelsen. Rent bortkastet energi er min mening om det. Den som ikke evner tenke igjennom og akseptere at det som har vært har vært, se hvorfor det kunne bli slik, - og forsone seg med det. Vedkommende vil bruke resten av sitt liv til å fokusere på å finne flest mulig negative aspekter istedet for å se på verden med øyne som ser at den er variert og full av muligheter. Man kan velge. Men når man bare opplever skuffelser, f.eks ang forhold, er det rart om man blir bitter og suicidal? Anonymous poster hash: 1a5ec...2a5
Gjest KateW Skrevet 13. oktober 2014 #18 Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Wow! Merker jeg blir helt satt ut av å lese hva enkelte her skriver. Man ønsker sine ekser vondt? Tilgir dem aldri? Dere er klar over at det motsatte av kjærlighet ikke er hat, men likegyldighet? Og at man ikke tilgir for dem, men for sin egen del, slik at man slipper og gå rundt å bruke energi på mennesker som ikke fortjener det og iallefall ikke fortjener en plass i livet ens. De forholdene jeg har vært i som har gått helt på snørra, har i stor grad gjort det fordi han har hatt masse hat, bitterhet og negativitet i forhold til sin eks. Det er en grunn til at man bør bearbeide og tilgi før man går videre. Men for all del, ønsk død og hat og ikke tilgi, jeg vet at for min del fungerer det virkelig ikke sånn. Endret 13. oktober 2014 av KateW 2
WubWub Skrevet 13. oktober 2014 #19 Skrevet 13. oktober 2014 Wow! Merker jeg blir helt satt ut av å lese hva enkelte her skriver. Man ønsker sine ekser vondt? Tilgir dem aldri? Dere er klar over at det motsatte av kjærlighet ikke er hat, men likegyldighet? Og at man ikke tilgir for dem, men for sin egen del, slik at man slipper og gå rundt å bruke energi på mennesker som ikke fortjener det og iallefall ikke fortjener en plass i livet ens. De forholdene jeg har vært i som har gått helt på snørra, har i stor grad gjort det fordi han har hatt masse hat, bitterhet og negativitet i forhold til sin eks. Det er en grunn til at man bør bearbeide og tilgi før man går videre. Men for all del, ønsk død og hat og ikke tilgi, jeg vet at for min del fungerer det virkelig ikke sånn. Godt sagt
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #20 Skrevet 13. oktober 2014 Det er mange måter å snakke om bitterhet på. Jeg er langt på vei enig at det handler om å bruke energi og tid på å tenke masse vonde tanker og det er liten vits i. Jeg håper karma rævkjører eksen min, men jeg bruker ikke tid og krefter på det. Jeg har tilgitt at han initierte bruddet, for det kom til å skje uansett, men jeg tilgir aldri at han som kjente meg best i den prosessen valgte å trykke på knapper som ødela psyken min. Det går helt fint an å ikke bruke krefter på dette. Anonymous poster hash: 06af7...537 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå