Gå til innhold

Smerter i magen og skulderen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et litt rart spørsmål.. Alle mener i hvert fall det er kjemperart:)

Er det noen sammenheng med magen og skulderen? Dette høres utrolig dumt ut men jeg får av og til skikkelig vondt i høyre side på magen. Verking/stikkende smerte. Og samtidg, det slår aldri feil, får jeg også kjempevondt i høyre skulder. Kjennes ut som noen stikker en kniv inn på fram- og baksiden av skulderen.

Disse smertene kan vare fra en halvtime til mange timer, og er så vonde at jeg føler meg kvalm. Kan komme alt fra flere ganger i uken, til bare få ganger i mnd.

Er det i det hele tatt noen sammenheng mellom disse områdene? Eller er det jeg som er litt smårar?;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne litt, for jeg vil så gjerne vite om noen vet😊

Skrevet

Kan passe med gallestein. Kommer det spesielt når du har spist noe fett?

Anonymous poster hash: 7c2ba...e3b

Gjest Sprettballen
Skrevet

Ja, det er en sammenheng!

Jeg hadde det da jeg hadde ektopisk svangerskap med blod i bukhulen, og jeg har hatt det med fri luft i bukhulen.

Jeg har det også av og til ellers når jeg har aktiv betennelse i tarmen, men da ikke like intenst.

Det kan sikkert komme av flere andre årsaker også.

Skrevet

Fenomenet du beskriver kan være det som på fint heter referert smerte, forresten. Ikke uvanlig, hjernen er ikke like god til å lokalisere smerte fra indre organer som for eksempel fra en arm.

Skrevet

Kan passe med gallestein. Kommer det spesielt når du har spist noe fett?

Har egentlig ikke tenkt over hva jeg har spist før det kommer, men skal gjøre det fremover!

Hvordan kan jeg finne ut om det er gallestein? Må man ta ultralyd da?

Skrevet

Har egentlig ikke tenkt over hva jeg har spist før det kommer, men skal gjøre det fremover!

Hvordan kan jeg finne ut om det er gallestein? Må man ta ultralyd da?

Ta en tur til fastlegen, så kan du bli henvist til den typen undersøkelse som er mest passende når du har fortalt mer om symptomene. Som du ser av sprettballens innlegg kan det være andre ting også :)

Skrevet (endret)

Ja, det er en sammenheng!

Jeg hadde det da jeg hadde ektopisk svangerskap med blod i bukhulen, og jeg har hatt det med fri luft i bukhulen.

Jeg har det også av og til ellers når jeg har aktiv betennelse i tarmen, men da ikke like intenst.

Det kan sikkert komme av flere andre årsaker også.

Har vel også tenkt at det kommer av luft i magen/tarmene, så har ikke spurt legen min heller, men skal gjøre det..

Betennelser hadde kansje slått ut å blodprøver? Crp el? Det eneste jeg vet er at leververdiene mine er høye..

Endret av tessa3
Skrevet

Luftsmerter kan gi smerter andre steder, som opp mot skuldrene.

Anonymous poster hash: c11f7...be4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...