Gå til innhold

Innflytningsfest- hadde ikke med gave

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var på innflytningsfest, og to av jentene hadde ikke med seg gave. Er ikke dette utrolig uhøflig? Jeg og alle andre ga en oppmerksomhet. De kom kun med egen alkohol. Vertinnen hadde disket opp med snacks og godt. Ble flau på deres vegne... Er det ikke normal folkeskikk å ta med seg en liten oppmerksomhet når det faktisk er snakk om en innflytningsfest?

Anonymous poster hash: 67822...306
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sånn halvvanlig

Skrevet

Det er ganske vanlig ja, men jeg har også vært i mange innflyttingsfester der mange ikke har hatt med gave. Jeg hadde ikke blitt sur for å ikke få gave av noen i den sammenhengen. Det kan være mange grunner også - kanskje visste de ikke at de skulle før i siste liten, kanskje har de gitt gave tidligere (jeg har gjort det, gitt gave ved innflytting og så blitt bedt i fest senere og ikke tatt med en gave til:P)

Anonymous poster hash: bc108...f8d
  • Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at de kanskje hadde gitt en gave tidligere, eller at de har snakket med de som hadde festen og sagt at gave er på vei eller noe. Ellers pleier jeg ikke følge med på om andre har med gave eller ikke.

Skrevet

Det er vanlig å ta med noe ja, i det minste en flaske vin. Men dersom vertinnen faktisk har bedt alle ta med egen alkohol stiller det seg litt annerledes.

Anonymous poster hash: 2d312...0ce
Skrevet

Vi hadde innflytningsfest i fjor og mange hadde med gaver. Veldig koselig, men det var på ingen måte "påkrevd", og det var også de som ikke ga gave uten at jeg tenkte noe særlig over det. Bare det at de kom var nok syns jeg :)

Skrevet

Vet du, folk er utrolig forskjellig på dette. Er helt ulik kultur fra vennegruppe til vennegruppe, innad familier osv. om dette er vanlig eller ikke.:P Jeg tok en gang med en liten gave til ei som hadde kjøpt seg leilighet, og ble sett på som om jeg var grønn med antenne på hodet. Jeg var jo gjest! Jeg skulle da ikke ha med noen gave! Hun ble litt små-fornærma, var skikkelig kleit:P Mens andre steder blir man nesten jaktet ned med høygafler om en ikke har noe med. Så kan fort slå begge veier det der ass om en ikke kjenner mottaker godt.

Anonymous poster hash: df9e7...144
  • Liker 3
Skrevet

Både og. En venninne av meg har flyttet tre ganger de siste to årene, og kommer til å flytte igjen til våren. Så jeg har havnet på en "annethver gang" løsning til henne ;)

Anonymous poster hash: dc201...dfc

Skrevet

Jeg syntes det er rart ja, hadde aldri dukket opp på en innflyttingsfest uten en gave...

Gjest Lille-pus
Skrevet

Vet du, folk er utrolig forskjellig på dette. Er helt ulik kultur fra vennegruppe til vennegruppe, innad familier osv. om dette er vanlig eller ikke. :P Jeg tok en gang med en liten gave til ei som hadde kjøpt seg leilighet, og ble sett på som om jeg var grønn med antenne på hodet. Jeg var jo gjest! Jeg skulle da ikke ha med noen gave! Hun ble litt små-fornærma, var skikkelig kleit:P Mens andre steder blir man nesten jaktet ned med høygafler om en ikke har noe med. Så kan fort slå begge veier det der ass om en ikke kjenner mottaker godt.

Anonymous poster hash: df9e7...144

:Nikke:

Helt herlig skrevet :takke:

Jeg foretrekker å bli sett på som jeg har antenne på hodet fremfor å være 'byttet' i høygaffeljakten, så en flaske vin eller en 'ryddig' stor eske konfekt eller blomster er 'standard' gave..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...