Gå til innhold

Sære vaner....eller litt OCD?

Anbefalte innlegg

Gjest paramount
Skrevet

Jeg får helt noia dersom klesklypene er av forskjellige farver når jeg henger opp tøy!..I know...Og jeg orker ikke at bare den ene hånden blir våt...da MÅ jeg ta vann på den andre... :fnise:

Har du noen rimelig sære vaner/uvaner?

Videoannonse
Annonse
Gjest lillelarve
Skrevet (endret)

Jeg gjør det samme med den våte hånda. Klarer det bare ikke! :fnise: Og ellers... tja:

- Pynt på bordene MÅ stå rett vei, og kan ikke stå skjevt. Jeg klarer bare ikke se på pynt som står skjevt og eventuelt litt for langt i fra hverandre. Jepp.

- Når jeg bretter skjorter, t-skjorter, gensere, etc. får jeg noia om armene krysses eller krølles. Vet ikke hvorfor, men liker at de er perfekt brettet. Og ingen armer som stikker ut.

- Skjeve lampeskjermer.. Oh god. De må være rette de også. Alt må tydeligvis være rett i mitt hjem :icon_lol:

- Jeg liker ikke at bestikk krysses. Men det kommer av at min bestemor ikke likte det, og jeg har plukket opp vanen etter henne :) Mest sannsynlig.

- Jeg må sjekke at lysene og komfyren er slått av opp til flere ganger før jeg legger meg, selv om jeg vet at jeg har slått de av. Woho.

Perfeksjonist kanskje, eller tvangshandlinger. Aner ikke :) Er jo ikke redd for noe; bare gjør det av uvane.

edit:skrivefeil

Endret av lillelarve
  • Liker 1
Gjest paramount
Skrevet

Jeg gjør det samme med den våte hånda. Klarer det bare ikke! :fnise: Og ellers... tja:

- Pynt på bordene MÅ stå rett vei, og kan ikke stå skjevt. Jeg klarer bare ikke se på pynt som står skjevt og eventuelt litt for langt i fra hverandre. Jepp.

- Når jeg bretter skjorter, t-skjorter, gensere, etc. får jeg noia om armene krysses eller krølles. Vet ikke hvorfor, men liker at de er perfekt brettet. Og ingen armer som stikker ut.

- Skjeve lampeskjermer.. Oh god. De må være rette de også. Alt må tydeligvis være rett i mitt hjem :icon_lol:

- Jeg liker ikke at bestikk krysses. Men det kommer av at min bestemor ikke likte det, og jeg har plukket opp vanen etter henne :) Mest sannsynlig.

- Jeg må sjekke at lysene og komfyren er slått av opp til flere ganger før jeg legger meg, selv om jeg vet at jeg har slått de av. Woho.

Perfeksjonist kanskje, eller tvangshandlinger. Aner ikke :) Er jo ikke redd for noe; bare gjør det av uvane.

Gamle damer er vonde å vende...sorry vaner.....Sååå glad for at det ikke bare er jeg som har dette med våt hånd...skjeve lampeskjermer...eller bilder...Fææælt!! Eller folk som går med forskjellige sokker...Krise!.. :fnise:

Skrevet

Jeg gidder ikke bry meg med skjeve bilder og lampeskjermer. Vet at min far retter dem opp neste gang han stikker innom uansett.

Men det er godt å vite at jeg sannsynligvis ikke er den eneste som sorterer klesklyper etter farge...

• Liker 1
Gjest lillelarve
Skrevet

Gamle damer er vonde å vende...sorry vaner.....Sååå glad for at det ikke bare er jeg som har dette med våt hånd...skjeve lampeskjermer...eller bilder...Fææælt!! Eller folk som går med forskjellige sokker...Krise!.. :fnise:

Takk og lov for at vi er flere, haha!!

Ahhh, forskjellige sokker ja....! Jeg tok på meg forskjellige sokker (de var begge hvite, men den ene var litt trangere enn den andre + hadde annen hvit-tone) en gang, og merket det ikke før flere timer etterpå... Helt grusomt :fnise: Måtte gå med de hele dagen. Det er tortur for min del.

:laugh:

Gjest paramount
Skrevet

Jeg gidder ikke bry meg med skjeve bilder og lampeskjermer. Vet at min far retter dem opp neste gang han stikker innom uansett.

Men det er godt å vite at jeg sannsynligvis ikke er den eneste som sorterer klesklyper etter farge...

HURRRAA :) Endelig noen som også MÅ ha like klesklyper...det funker bare ikke å ha en rød og en blå f.eks når jeg henger opp en genser...*grøsser*.... :laugh:

Gjest paramount
Skrevet

Takk og lov for at vi er flere, haha!!

Ahhh, forskjellige sokker ja....! Jeg tok på meg forskjellige sokker (de var begge hvite, men den ene var litt trangere enn den andre + hadde annen hvit-tone) en gang, og merket det ikke før flere timer etterpå... Helt grusomt :fnise: Måtte gå med de hele dagen. Det er tortur for min del.

:laugh:

Min aller dypeste medfølelse ang sokkene dine...Det må ha vært grusomt!! Jeg hadde tatt de av meg...for det orker jeg ikke..klarer det bare ikke!.. :fnise: Eller når min elskede har kraven på gensern stikkende halvveis ut....neiiiiiiiiiiii....

Skrevet

Det blir ikke mye søvn hvis ikke alle dyna fyller alle hjørnene på dynetrekket!

• Liker 3
Gjest paramount
Skrevet

Nemlig!! Eller hvis knappene på dynetrekket IKKE ligger nede ved føttene....angst!!!.. :sjokkert:

• Liker 2
Skrevet

Nemlig!! Eller hvis knappene på dynetrekket IKKE ligger nede ved føttene....angst!!!.. :sjokkert:

Eller hvis dyna ikke er ristet opp, og det blir tomt for dyne øverst i trekket!

• Liker 1
Gjest paramount
Skrevet

Eller hvis dyna ikke er ristet opp, og det blir tomt for dyne øverst i trekket!

Det er jo bare ekkelt!! Eller at dynetrekket og putetrekket er forskjellig/mønster...farve....Noia!.. :fnise:

Skrevet

Det er jo bare ekkelt!! Eller at dynetrekket og putetrekket er forskjellig/mønster...farve....Noia!.. :fnise:

Vel, akkurat nå aksepterer jeg det siden jeg syns det er deilig med putetrekk i silke. Det påstås at håret ikke blir fullt så jævlig i løpet natten :) Og så er det mykt mot kinnet selvsagt...

Gjest paramount
Skrevet

Vel, akkurat nå aksepterer jeg det siden jeg syns det er deilig med putetrekk i silke. Det påstås at håret ikke blir fullt så jævlig i løpet natten :) Og så er det mykt mot kinnet selvsagt...

ALT som inneholder ordet silke kan man akseptere...og ja...veldig mykt mot kinnet...Det liker vi :)

Skrevet

Må hoppe over eller gå rundt komlokk,

Dette gjelder flere ting, men om jeg f.eks. knipser med den ene hånden, så må jeg knipse to ganger på den andre, og en gang til på den første, for å "jevne" ut.

Når jeg legger ned noe på et bord, enten en glass eller mobil, så må den legges rett ned, sånn at hele underflaten treffer bordet samtidig, eller så må jeg ta det opp og ned tre ganger, og tredje gangen MÅ det blir gjort riktig.

Synes det er ganske flaut når jeg er med folk, men ikke fått noen rare blikk ennå. :rosaengel:

Gjest paramount
Skrevet

Dette gjelder flere ting, men om jeg f.eks. knipser med den ene hånden, så må jeg knipse to ganger på den andre, og en gang til på den første, for å "jevne" ut.

Når jeg legger ned noe på et bord, enten en glass eller mobil, så må den legges rett ned, sånn at hele underflaten treffer bordet samtidig, eller så må jeg ta det opp og ned tre ganger, og tredje gangen MÅ det blir gjort riktig.

Synes det er ganske flaut når jeg er med folk, men ikke fått noen rare blikk ennå. :rosaengel:

..og velkommen i klubben for oss med sjarmerende vaner :) Jeg tenker også dette med å jevne ut...balanse....kan ikke være våt på èn hånd??!! Begge må være våte eller tørre :)

Skrevet

Tenk hvis du får en skeiv sønn da..

Anonymous poster hash: 2ac85...247

• Liker 3
Gjest paramount
Skrevet

Tenk hvis du får en skeiv sønn da..

Anonymous poster hash: 2ac85...247

Min sønn er hetro, men hadde han vært skeiv...so what :) Elsker homser jeg så no problema :)

Skrevet

Så lenge dine tvangstanker er små og ikke går ut over livskvaliteten din, så har du ikke OCD. Mange mennesker har små tvangstanker her og der på bestemte områder som ikke trenger behandling, men det er når det tar over livet ditt du må søke om hjelp.

Skrevet

Jepp

Gamle damer er vonde å vende...sorry vaner.....Sååå glad for at det ikke bare er jeg som har dette med våt hånd......!skjeve lampeskjermer...eller bilder...Fææælt!! Eller folk som går med forskjellige sokker..Krise :fnise:

Jepp

Jepp

Jepp

Jeg personlig klarer ikke å bruke klesklyper i det hele tatt. Det kommer trykkmerker i tøyet som jeg blir helt gal av.

Flytter på pynten på bordet daglig fordi det alltid står "feil". Har en lampeskjerm i vinduskarmen jeg aldri blir fornøyd med. Må ALLTID tisse før jeg spiser eller før jeg går ut av leiligheten. Hater folk som bruker fargesprakende sokker. Mørke sokker til mørke bukser og lyse sokker til lyse bukser!!

Dette høres ut som skikkelige tvangstanker.

Anonymous poster hash: 1f012...e88

• Liker 1
Gjest paramount
Skrevet

Så lenge dine tvangstanker er små og ikke går ut over livskvaliteten din, så har du ikke OCD. Mange mennesker har små tvangstanker her og der på bestemte områder som ikke trenger behandling, men det er når det tar over livet ditt du må søke om hjelp.

Nei de går ikke utover livskvaliteten :) Hadde søkt hjelp dersom det gjorde det. Og syns oppriktig synd på de som sliter med OCD...som må vaske hendene 100 ganger hver dag osv osv...stakkars mennesker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...