Gå til innhold

Farge i brilleglass

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har type 15 % brun farge i brilleglassene mine. Nå virker det som om jeg reagerer negativt på denne konstante fargen feks i litt mørke rom og hvite rom spesielt merker jeg godt at det er noe rart. Noen som har erfaring med å reagere på 15% farge på brilleglassene.

Anonymous poster hash: a1ed4...f0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har du farge i i utgangspunktet? Hvor gammel er du? Og på hvilken måte er det at du nå merker det?

Anonymous poster hash: 729d4...7c1

Skrevet

Det er ikke tilrådelig å bruke farget glass i briller du bruker som daglig brille.

Unntaket er dersom det er en medisinsk årsak til at du har farge på glasset.

Skjønner ikke hvorfor du ikke har fått info om dette hos en seriøs optiker?

Anonymous poster hash: 0211a...5de

Skrevet

Det er ikke tilrådelig å bruke farget glass i briller du bruker som daglig brille.

Unntaket er dersom det er en medisinsk årsak til at du har farge på glasset.

Skjønner ikke hvorfor du ikke har fått info om dette hos en seriøs optiker?Anonymous poster hash: 0211a...5de

Ingen optiker oppmuntrer til å ha farge i glasset uten at der er en grunn til det, så det er sikkert en grunn her også, eller at ts selv tok det opp og ønsket det - de finnes de også :).

Skrevet

Jeg er da 26 år. Har farge pga var en del lysky en stund, men har nok gått en stund med forsterke briller rett og slett. Så kanskje det var grunnen. Merker på at lyset er rart på en måte og når jeg tar av brillene merker jeg på en måte at disse har dannet en mørkere farge selvsagt som er noe ubehaglig.

Jeg går til en veldig seriøst optiker. Min 3. Faktisk fordi jeg ikke har vært fornøyd. Fikk jo dette fordi de tenkte jeg bare var lysky så ville dempe dette. Hadde da ikke hatt farge på glassene uten at det fantes en grunn for det da.! Men lyskyheten har endret seg etter de gikk ned i styrke. Men hvorfor er ikke bra å ha farge på glassene tildaglig?

Skrevet

Da kan det hende at du ikke var så lyssky, at det skyldtes mer at du gikk med feil styrke. I alle fall virker det ikke som at du trenger farge i glassene lenger.

Er ikke noe galt i å ha farge i glassene egentlig, bare litt upraktisk da det gjengir feil farger for deg. Og når man blir eldre kan det være negativt ettersom det stjeler lys som man i utgangspunktet da trenger mer av.

Skrevet

Det kanvære. Ta meg en tur å snakke med han imorgen :) Var bare greit å høre fra noen som viste noe/hadde erfaringer. At det ikke bare er meg.

Takk for svar :)

Skrevet

Dersom andre har opplevd det hadde det vært fint med erfaringer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...