Gå til innhold

Stjernekamp-sensurering av Gold digger (broke nigga)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så på Stjernekamp og Jørn Hoel fremførte en sensurert versjon av Gold Digger Kanye West. Han uttalte ikke "broke nigga", men noe annet som rimte. Er dette vanlig? Var det fordi en hvit person skulle synge sangen og det ble for følsomt?

Kveldens sending skulle handle om hip-hop, ord som fuck og ande typisk banneord ble ikke sensurt med broke nigga ble altså sensurert. Jeg synes det er litt merkelig.

Anonymous poster hash: 1b359...fbf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som han prøver å lage en "scratcheeffekt", i stedet for "broke nigga" sier han "broke...broke". Kan hende Jørn Hoel ikke var komfortabel med å si nigga og at det var derfor det ble sånn - det trenger ikke være NRK som sensurerte her.

Synes også det ble litt merkelig. Sensureringen ødelegger låta litt.

Anonymous poster hash: c0c5b...aee
Skrevet

Han gjorde en "clean" versjon av låta. Samme som ble sendt på radio i USA ettersom "nigga" blir sett på som et "banneord". Har ingenting ting med at han er hvit å gjøre. Kanye gjorde det på samme måte.

Anonymous poster hash: d1176...81d

• Liker 4
Skrevet

Det er fordi den vanligste radioversjonen er sånn, sannsynligvis. Det er ikke sikkert han hverken har skjønt hvordan låta egentlig er. Mens alle vi som husker 05 godt fremdeles, vi smilte vel av det. Jeg så bare oppsummeringen, fordi jeg syns stjernekamp er så jævlig dårlig.

• Liker 2
Skrevet

Det er fordi den vanligste radioversjonen er sånn, sannsynligvis. Det er ikke sikkert han hverken har skjønt hvordan låta egentlig er. Mens alle vi som husker 05 godt fremdeles, vi smilte vel av det. Jeg så bare oppsummeringen, fordi jeg syns stjernekamp er så jævlig dårlig.

Sannhet x2! Jeg har aldri hørt den sensurerte utgaven av låta før, men der sier jo Kanye "broke, broke" i stedet for "broke niggas", ja. Synes fortsatt det ødelegger ;)

Jeg har bare spolet meg gjennom sendingen på nrk nett-tv. Synes det er så utrolig flaut med folk som rapper når de ikke kan det. Jeg er såpass gammel-hiphoper at jeg fortsatt hører på Fattaru, "det handlar om känslan, det handlar om flyt, det handlar om stil o har ni inte det så e inte rap din pryl, för kan man inte rappa ska man inte rappa, punkt, vi lämnar det där, vafan troru, helt jävla vad!".

Fikk litt forventninger til Jørn Hoel etter klippet hvor han var med Nasty Kutt i studio, men på fremføringen synes jeg det ble mye roping og "gangsta-vugging". Trist å høre Anita Skorgan skjende "Stjerner" med å fucke opp teksten flere ganger i det andre verset. Og Paul, stakkar, som ikke klarer å komme seg gjennom andreverset uten å gispe etter luft. De andre gadd jeg ikke å se.

Anonymous poster hash: c0c5b...aee

Skrevet (endret)

Ja, jeg gadd ikke følge med. Jeg hørte på UGK og Bun B i stedet, og browset nettet etter film...

Endret av hubbabubbabubba
Skrevet

det var pinlig dårlig uansett, ørene mine blødde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...