Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde vel brukt dem til å kjøpe meg bolig, og på pensjonssparing, litt kjedelig ja. Men, med ca 20 år igjen til pensjonstilværelsen, og at jeg ikke eier en shitt her i verden, så hadde jeg vel bare måttet være kjedelig :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde fortsatt å jobbe som før, men kjøpt bolig og bil. Ellers hadde jeg spart så mye jeg fikk til.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg ville betalt gjeld og satt av penger til pensjon.

Jeg har en jobb jeg trives i og har verken lyst å slutte eller trappe ned.

Skrevet

Jobbet litt mindre og fokusert mer på studier, men hovedsakelig spart så mye som mulig til egenkapital til bolig.

Anonymous poster hash: a0b82...08f

Skrevet

Fortsatt å jobbe som før, spandert på oss noen dyre reiser, og ellers spart resten.

Skrevet

Jeg hadde betalt ned boliglånet til det var nedbetalt, deretter hadde pengene gått til sparing til større leilighet/hus, nedbetaling av studielån og reiser.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg hadde dødd av sjokk? :ler:

Hvis ikke, så hadde jeg satt pengene på sparekonto til jeg klarte å finne på noe fornuftig. Leiligheten min er snart nedbetalt og jeg har ikke det minste lyst til å slutte å jobbe eller feriere mer, så det utgår automatisk. Hytte har jeg heller ikke spesielt lyst på.

Tror kanskje jeg hadde spart pengene til jeg kommer nærmere pensjonsalderen og så brukt dem som innskudd i bolig der jeg har lyst å bo når jeg er ferdig med å jobbe her.

Skrevet (endret)

Dette høres kanskje utakknemlig ut, men jeg syns ikke 20 000,- i mnd er såå mye..

Det hadde hvertfall ikke gjort at verken mannen min eller jeg hadde sluttet å jobbe, for det hadde vi tapt på.

20 000,- hadde på ingen måte gjort en enorm endring i livene våre, men hadde selvfølgelig vært veldig velkomment.

Så ikke misforstå, jeg hadde mer enn gjerne takket ja.

Tipper pengene hadde gått til nedbetaling av boliglån, og generelt forbruk til reiser og goder i hverdagen :)

Edit: Og satt av mer penger til sparing enn det vi gjør pr idag.

Endret av Pip-pip
Skrevet

Så mange som syns 20 000 i mnd er lite :)

Jeg lever veldig godt for ca det i dag, men det hadde ikke gjort meg noe å slippe å jobbe for dem. Man trenger jo ikke stirre i veggen av den grunn. Jeg hadde nok brukt 15 000 og spart resten.



Anonymous poster hash: 2bce8...113
Skrevet

Min umiddelbare tanke er hvilket sjokk det ville blitt den dagen forbruket pr mnd er 20 000,- høyere enn det inntekten kan forsvare.

Hva mener du? At forbruket automatisk vil øke hvis man slutter å jobbe? Går jo an å leve som før økonomisk. Forstår selvsagt at det ville vært verre for de som tjener vesentlig mer i dag.

Anonymous poster hash: 2bce8...113

Skrevet

Jeg hadde gått ned til å jobbe 50 %. Så hadde jeg fikset fast caskehjelp ;-) Og kjøpt hytte :-)

Anonymous poster hash: be2cb...596

Skrevet

Jeg hadde gått ned til å jobbe 50 %. Så hadde jeg fikset fast vaskehjelp ;-) Og kjøpt hytte :-)

Anonymous poster hash: be2cb...596

Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke sluttet å jobbe, har noe mer utbetalt i dag. Men jeg eier ikke bolig ennå, og er enslig med barn, så de 20k ekstra ville gjort at jeg kunne fått boliglån i hvertfall. Hadde ikke gjort mye ekstravagant tror jeg. Hadde oppgradert litt forsikringer, sørget for god pensjonsoppsparing, generelt spart mye mer, og unnet meg en god del mer ferie/fri med ungene i løpet av året. Sikkert veldig kjedelig, men som andre nevner - 20 år er ikke såå lenge, og den dagen man ikke får disse pengene lenger er det greit å ha nok å falle tilbake på.



Anonymous poster hash: d73fa...00a
Skrevet

Jeg hadde flyttet til varmere strøk, og jobbet med noe jeg fant betydningsfullt - uten å måtte tenke på lønn.

  • Liker 1
Skrevet

Nå studerer jeg, så det hadde kommet veldig godt med. Ferdig med studier hadde jeg nok nøyd meg med ca 70% stilling. Jeg hadde fått nedbetalt boliglånet, bil og reist litt mer. Men denne summen er faktisk bare 4,8 mill til sammen. Så det er jo ikke så mye. Skal man ha en bolig, er det ca den summen man må ut med.



Anonymous poster hash: 91f1d...e36
Skrevet

Nå er jeg enda student, men hvis jeg hadde vunnet hadde jeg nøyd meg med 50% stilling som ferdig utdannet. Jeg hadde levd et normalt liv, men jobbet 50 % og brukt mer tid på fritidsaktiviteter og meg selv.

Anonymous poster hash: 88580...228

  • Liker 1
Skrevet

Dette høres kanskje utakknemlig ut, men jeg syns ikke 20 000,- i mnd er såå mye..

Det hadde hvertfall ikke gjort at verken mannen min eller jeg hadde sluttet å jobbe, for det hadde vi tapt på.

20 000,- hadde på ingen måte gjort en enorm endring i livene våre, men hadde selvfølgelig vært veldig velkomment.

Så ikke misforstå, jeg hadde mer enn gjerne takket ja.

Tipper pengene hadde gått til nedbetaling av boliglån, og generelt forbruk til reiser og goder i hverdagen :)

Edit: Og satt av mer penger til sparing enn det vi gjør pr idag.

Håper ikke dere vinner noe da.

Siden dere slett ikke høres ut til å verken trenge eller verdsette pengene.

Kunne gitt dem vekk til Bymisjonen, da :laugh: .

Anonymous poster hash: 1a61e...619

  • Liker 2
Skrevet (endret)

Håper ikke dere vinner noe da.

Siden dere slett ikke høres ut til å verken trenge eller verdsette pengene.

Kunne gitt dem vekk til Bymisjonen, da :laugh: .

Anonymous poster hash: 1a61e...619

Har jeg sagt at jeg ikke ville verdsatt pengene? Selvfølgelig ville alle verdsatt det!

Men hadde det endret livene våre, og gitt oss mulighet til å slutte å jobbe osv? Absolutt ikke.

Det ville gitt oss en større frihet, og det er jo helt knall.

Jeg er da virkelig ikke utakknemlig av den grunn?!

Edit: Eller burde jeg automatisk gi bort pengene til kirkens bymisjon (som ikke hadde vært valget forøvrig), fordi vi ikke lider av hungersnød?

Endret av Pip-pip
  • Liker 2
Skrevet

Jeg hadde jobbet som før, satt mye på sparing og heller unnet meg en fin ferie i ny og ne.

.. kanskje også kjøpt drømmejakken på 15k :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...