Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du gjort hvis du vant Flax for livet? Dvs 20 000 skattefrie kroner i måneden i 20 år, indeksregulert. Jeg ville sluttet å jobbe, og lagt av nok penger hver måned til å dekke de siste ca 5 inntektsfrie årene før pensjon. Ville også lagt av litt ekstra med tanke på at jeg ville endt opp som minstepensjonist. Kanskje tatt høyde for at pensjonsalderen kan bli 70 eller høyere også. Mine venner ville bare gjort kjedelige ting, de er av typen som ville gått på veggen uten å jobbe 40 timer i uka. :laugh:

Anonymous poster hash: 2bce8...113
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde funnet meg en 50% stilling, ikke sluttet å jobbe :)

Noen som har vunnet? Virker umulig.

Anonymous poster hash: c9385...35f
  • Liker 3
Skrevet

Ville nok startet en alpakka-farm.

• Liker 2
Skrevet

Hadde gått i mange tusenlapper i minus hver mnd, om jeg sluttet å jobbe, så det hadde jeg ikke gjort. Sannsynligvis gått ned til 80% stilling, hatt litt romsligere økonomi og brukt ett par tusen mer i mnd. Resten hadde jeg satt inn på sparekonto til diverse reiser, konfirmasjon til ungene, lappen til ungene, osv...

• Liker 2
Skrevet

Morsom ide, kanskje jeg hadde begynt i en 20%-stilling hos deg hvis jeg begynte å kjede meg. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hadde jobbet som før og brukt pengene til å betale ekstra på boliglånet, og kjøpt meg hytte og brukt mer på ferie.

Anonymous poster hash: bc054...33c

• Liker 2
Skrevet

Hadde jobbet som før og brukt pengene til å betale ekstra på boliglånet, og kjøpt meg hytte og brukt mer på ferie.

Anonymous poster hash: bc054...33c

Skrevet

Vi har vunnet 5000 kr i mnd. i 20 år. Det har nå steget til litt over 6000,- Og det er fortsatt en del år igjen.

At vi vant har hjulpet oss til å bo i et fint hus, tror ikke vi hadde bodd her vi bor uten den premien.

Vi er kjempetakknemlige! :)

Anonymous poster hash: 634ed...353
  • Liker 5
Gjest fotballflue
Skrevet

Hadde vel fortsatt livet som normalt med Jobb og sånt. Hadde nok brukt mye av det på å betale ned på lånet.

Skrevet

Vi har vunnet 5000 kr i mnd. i 20 år. Det har nå steget til litt over 6000,- Og det er fortsatt en del år igjen.

At vi vant har hjulpet oss til å bo i et fint hus, tror ikke vi hadde bodd her vi bor uten den premien.

Vi er kjempetakknemlige! :)

Trodde man vant enten 20 000 i året i 20 år eller bare enkeltbeløp, jeg? Men 60 000 i året hadde heller ikke vært dumt å ha. Litt lite å leve av dessverre da :)

Skrevet

Trodde man vant enten 20 000 i året i 20 år eller bare enkeltbeløp, jeg? Men 60 000 i året hadde heller ikke vært dumt å ha. Litt lite å leve av dessverre da :)

Vi vant den gangen det het Kjempeflax. Litt lite å leve av, det er sant. Men en kjempegod hjelp.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke sluttet å jobbe, 20k hadde vært litt lite for meg per måned og jeg vil spare til pensjon. Hadde i første omgang brukt pengene til å betale ned på boliglån, spare litt til reiser feks, og kanskje kjøpe meg noe fint hver måned. Så ville jeg over tid vurdert å forsøke å få en litt lavere stillingsprosent (er ikke aktuelt å få det akkurat nå i min jobb, men muligens på sikt når jeg har mer erfaring og ansenitet i bedriften:))

Anonymous poster hash: b6b58...66a
Skrevet

Hadde totalrenovert huset, satt av litt til sparing og betalt resten inn på boliglånet.

Hadde ikke økt forbruket da vi lever flott på det vi har idag :-)

Skrevet

Jeg ville ha jobbet ca 30% stilling i min nåværende jobb samt startet opp kattepensjonat i tillegg. Det ville ha gitt meg nok penger til å leve godt i tillegg til at jeg hadde hatt en kjempetrivelig jobb og ekstra fritid. Det hadde vært en finfin fremtidsplan :)

Anonymous poster hash: 3db26...8b3
Skrevet

Jeg hadde ikke sluttet å jobbe, jeg har utbetalt mer enn 20 000,- i dag.

Jeg hadde nok gått ned i ca 50% stilling i noe som jeg hadde LYST til å jobbe med. Og så hadde jeg nedbetalt all forbruksgjeld, satt inn maks på BSU, og betalt ned bilen så snart som mulig. Og så kunne jeg spart mye mer enn jeg gjør i dag. Og reist mer :-)

Skrevet

Jaaa :laugh:

Anonymous poster hash: 97056...a5a

Skrevet

Jeg hadde arbeidet som før, men lagt av en del penger til barnas konto, slik at de kan få egenkapital til bolig når de blir voksne, samt studietiden...

Anonymous poster hash: 97056...a5a
Skrevet

Jeg ville fortsatt å jobbe som nå, men økt forbruket, reist mer og kjøpt finere bolig.

Anonymous poster hash: 5ec09...8b4

Skrevet

Jeg har utbetalt omtrent det doble i dag, så jeg hadde ikke sluttet å jobbe, men hadde trappet ned litt på arbeidsmengden og reist litt mer på ferier!

Anonymous poster hash: fd2be...332

Skrevet

Vet ikke hvor gamle dere er, men jeg hadde fortsatt vært langt unna pensjonsalder innen de 20 årene var gått. Min umiddelbare tanke er hvilket sjokk det ville blitt den dagen forbruket pr mnd er 20 000,- høyere enn det inntekten kan forsvare. Når det er sagt så tror jeg at 20 000,- ekstra pr mnd hadde blitt kastet i boliglånet til det var nedbetalt, deretter blitt investert i annen fast eiendom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...