Gå til innhold

Candida spørsmål

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått påvist candida, og lurte på om noen her har gått igjennom denne kuren og dietten? Jeg har fått masse tabletter som jeg må gå på sammen med dietten. Legen mente det ville ta 1 år å bli god.

Har dere blitt friske?

Har dere forslag i mat som kan lages? Er ikke mye man kan ha når man må utelukke melk, gluten, for mye karbo, sukker, gjær osv...

Hadde satt kjempe pris om noen kunne svart på dette.

Anonymous poster hash: b25ce...64e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, etter å ha blitt pepret med antibiotikakurer et års tid pga div infeksjoner slet jeg mye med ulikekroppslige ting og mistenkte candida. tok selv kontakt m Balderklinikken, ble satt påp diett og fikk ulike piller. For meg hadde dette god effekt relativt raskt. Candidaen gjør jo at immunforsvaret brytes ned og man lettere får infeksjoner, så de hyppige infeksj fikk meg til å ane at det var en candidainfeksj. så i tillegg til at jeg fikk merkbart mye mer solid immunforsvar og ikke ble syk lengre fikk jeg påfallende mye mer energi i løpet av den perioden jeg gikk der. Tenker alltid på meg selv som trøtt og lav på energi men det var helt rart hvor fort jeg fikk energi av dette! Kunne starte m vask og rydding hjemme etter jobb og det er virkelig utenom det vanlige. Det tok nok ikke så mye som et år, men kanskje nærmere et halvt?

Jeg fikk et ark med foreslåtte matvarer fra han som behandlet meg og spiste mye havregrøt, danskrugbrød, rugknekkebrød, "rene" pålegg- som skinke, kalkunpålegg, fisk, grønnsaker, frukt, omeletter, salater, kjøtt og grønnsaker til middag (f.eks masse broccoli), noen typer ris var godtatt og dansk græddost, .. tja, husker ikke alt, men den lista var god å ha.

Ellers har jeg en fin oppskrift på pannekaker med soyamelk, rugmel, olivenolje, egg, kardemomme... altsåhelt uten melk, sukkerog hvete. kan legge den inn her når jeg finner den. :)

lykke til:)

Anonymous poster hash: c7b90...227
Skrevet

Hva slags tullelege er dette? Det tar ikke et helt år å bli frisk av sopp!

Anonymous poster hash: a46a5...205

• Liker 1
Skrevet

8-12 uker med Diflucan, 1 tabl i uka.

Forøvrig finnes candida i normalfloraen både i skjeden og i tarmen. Det er når det blir for mye av den at det blir et problem.

Høres ikke ut som en vanlig lege du går til.

Anonymous poster hash: e89d7...713

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Jeg går til Heggeli helhetsmedisin i oslo.

Har fått en diet der jeg må kutte ut sukker, gjær, kan ikke ha mye karbohydrater(så kan ikke ha mye brød/knekkebrød heller uten gjær), gluten, melk, eddik, frukt, alkohol, kaffi osv.

Skal gå på sterke probiotika, nystatin i 4 uker, og fluconazol i 4 uker, så stabilisere tarmen med glutamin og fortsette med dietten.

Skrevet

TS her. Jeg går til Heggeli helhetsmedisin i oslo.Har fått en diet der jeg må kutte ut sukker, gjær, kan ikke ha mye karbohydrater(så kan ikke ha mye brød/knekkebrød heller uten gjær), gluten, melk, eddik, frukt, alkohol, kaffi osv. Skal gå på sterke probiotika, nystatin i 4 uker, og fluconazol i 4 uker, så stabilisere tarmen med glutamin og fortsette med dietten. Anonymous poster hash: b25ce...64e

Lykke til.

Anonymous poster hash: 7c7cd...639

Skrevet

Høres helt hinsides ut og som om denne "legen" vil melke deg for penger. Det tar som AB over her sier 8-12 uker med riktig behandling...

Anonymous poster hash: ba618...009
  • Liker 1
Skrevet

TS her. Jeg går til Heggeli helhetsmedisin i oslo.Har fått en diet der jeg må kutte ut sukker, gjær, kan ikke ha mye karbohydrater(så kan ikke ha mye brød/knekkebrød heller uten gjær), gluten, melk, eddik, frukt, alkohol, kaffi osv. Skal gå på sterke probiotika, nystatin i 4 uker, og fluconazol i 4 uker, så stabilisere tarmen med glutamin og fortsette med dietten. Anonymous poster hash: b25ce...64e

Det er jo ditt valg om du velger å tro på at du må gå på en så eksluderende diett, der du kan risikere mangelsykdommer. Det å kutte ut sukker, brus og hvitt brød er fornuftig, da soppen liker dette, men når det er så ekstremt som du skildrer her, er det kanskje på tide å stoppe opp og tenke litt kritisk. Om du ikke har gluten eller laktoseintoleranse er det ingen grunn til å følge en så streng diett.

• Liker 1
Skrevet

Ts her.

Jeg har fra før fått påvist melke og gluten intoleranser. Derfor må jeg holde meg borte fra det :)

Skrevet

Ts her.Jeg har fra før fått påvist melke og gluten intoleranser. Derfor må jeg holde meg borte fra det :)Anonymous poster hash: b25ce...64e

Åja, da er det litt mer forståelig :) Men høres ut som en veldig streng diett. God bedring i alle fall!

Skrevet

Er det noen som har gått på denne dietten som har blitt friske? :)

Og noen som har noen oppskrifter eller forslag til frokost/lunch/middager? :)

Skrevet

opp:)

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, har nettopp begynt å snuse på emnet selv.<br />men har et par spørsmål: Hva slags/hvordan ble testen utført?<br /><br />Tar du en blanding av "ekte" medisin og helsekost?<br /><br />Hva slags pålegg kan man spise på den dietten?

Anonymous poster hash: 2ca51...eac

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, har nettopp begynt å snuse på emnet selv.<br />men har et par spørsmål: Hva slags/hvordan ble testen utført?<br /><br />Tar du en blanding av "ekte" medisin og helsekost?<br /><br />Hva slags pålegg kan man spise på den dietten?

Anonymous poster hash: 2ca51...eac

Når jeg ble testet for det ble det tatt blodprøver og avføringstester. Tar blanding av medisin fra apoteket og fra helsekosten. De fra helsekosten er mer vitaminer og mineraler og probiotika.

Som pålegg kan man ha melkefri smør, rent pålegg som kalkunskinke, kokt skinke, roastbiff osv.

Men har forstått at det ikke er lurt å spise mye karbo mat, som brød og knekkebrød.

Skrevet

3. tråden om dette nå...

Anonymous poster hash: a60fd...1ac

Skrevet

Er det noen som har gått på denne dietten som har blitt friske? :)

Og noen som har noen oppskrifter eller forslag til frokost/lunch/middager? :)

Skrevet

opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...