Gå til innhold

Treg data, tror det kan være virus?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en data som har blitt så utrolig treg. Jeg vet ikke hva det skyldes.

Jeg har Norton antivirusprogram, og maskinen er to år gammel. Det er en asus nv56z. Det er akkurat som om den henger seg opp, og jeg sliter med popups og lignende. Jeg har ikke brukt maskinen til annet enn skolearbeid, men nå er den så treg at jeg ikke kan bruke den til det en gang!

Hva kan jeg gjøre for at den skal bli raskere?

Anonymous poster hash: eb527...615
Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Restart PC hver dag for å slette midlertidige filer som gjør PC`en treg

- Kjør CCleaner for å renske opp i alt dritt som samler seg

- Avinstaller alle toolbars

- Installer pop-up blocker

- Installer ad-blocker

- Kjør virus scan

- Restart PC igjen

Anonymous poster hash: 65a60...5ac
  • Liker 3
Gjest Sådetså
Skrevet

Fjern Norton å installer Avast free og Malwarebytes Free så har du god beskyttelse på plass som jobber veldig godt sammen.

CC-cleaner kan du også kjøre for å slette midlertidige filer, Ad blocker er anbefalt om du bruker chrome eller firefox.

Malwarebytes skal ta det meste av skadevare iallefall, samt at Avast har on the spot detection.

• Liker 3
Skrevet

I tillegg til det som er nevnt er å passe på at du ikke har for mange oppstartsprogrammer(de som starter opp av seg selv uten at du må trykke på dem), samt at ikke for mye ligger lagret på skrivebordet ditt.

Anonymous poster hash: 2e228...704
Skrevet

I tillegg til det som er nevnt er å passe på at du ikke har for mange oppstartsprogrammer(de som starter opp av seg selv uten at du må trykke på dem), samt at ikke for mye ligger lagret på skrivebordet ditt.

Anonymous poster hash: 2e228...704

Mulig dette er et dumt spørsmål, men hvorfor blir den tregere av å ha mye på skrivebordet?

Og hvordan kan jeg få f.eks stoppet spotify fra å starte automatisk?

Skrevet (endret)

Mulig dette er et dumt spørsmål, men hvorfor blir den tregere av å ha mye på skrivebordet?

Og hvordan kan jeg få f.eks stoppet spotify fra å starte automatisk?

http://community.spotify.com/t5/Help-Desktop-Linux-Mac-and/Remove-from-startup/td-p/16075

Jeg bruker ikke Spotify lengre for ellers kunne jeg linket et bilde av hvor du skal gå. Men forklaringen var rimelig rett fram.

Om du trenger hjelp med å velge hvilke programmer som ikke skal starte. Så bare link et bilde av hvordan listen i oppstartsmenyen din ser ut.

Endret av -Leon-
Skrevet

Hvordan restarter man?

Anonymous poster hash: 42035...3c9

Skrevet

Hvordan restarter man?

Mulig det spm ble for enkelt for meg så jeg tror du mener du annet enn det som faktisk står der, men å restarte en pc er det samme som å "starte på nytt" - altså startknappen -> start på nytt

Anonymous poster hash: 262e7...26c

Skrevet

Mulig det spm ble for enkelt for meg så jeg tror du mener du annet enn det som faktisk står der, men å restarte en pc er det samme som å "starte på nytt" - altså startknappen -> start på nytt Anonymous poster hash: 262e7...26c

Hehe okey, takk.

Skrevet

Sliter i grunnen med det samme som deg TS, og forbanner hele Windows 8 dit peppern gror med alle de hersens appene som går i bakgrunnen, og gjør maskinen treeeg...

Dette kan du imidlertid kontrollere ved å stanse ymse apper og programtillegg, man må bare vite hvilke som faktisk kan stanses uten at de påvirker resten av maskinen. Har gjort dette noen ganger, men gidder ikke å tråle gjennom den lange prosedyren hver gang jeg starter maskinen lenger.

Ellers er defragmentering og disk-opprydding noe som bør gjøres med jevne mellomrom, da det samles opp mye grums mens maskinen er på, særlig hvis den er pålogga nett hele tida.

Å holde en PC sunn og frisk blir stadig vanskeligere har jeg inntrykk av, og jeg er slett ikke sikker på hvorvidt alle de irriterende og stadig oftere oppdateringene heller er av det gode. Det skal foregå altfor mye samtidig, skjult under tastaturet, noe jeg tror bare gjør hele skiten tregere til tross for stadig større prossessorkapasitet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...