Gå til innhold

Menn og biseksualitet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har oppfattelsen av at fryktelig mange menn er biseksuelle. Ikke alle, og sikkert ikke flertallet, men mange.

Selv er jeg biseksuell, og har hatt profil på bl.a nakenprat og brukt mange chattekanaler. Det florerer av andre biseksuelle menn. Er det bare slik at de samles på slike sider, i større grad enn heterofile?

Selv har jeg aldri tatt steget å prøve ut med gutter, mye pga fordommer. Jeg er klar over at mange regner dette som stuerent, men jeg føler mange jenter er negative til å være sammen med en mann som er biseksuell.

Frykter dere jenter at partneren er biseksuell og treffer menn bak deres rygg?

Anonymous poster hash: fcb18...ba8
Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeee
Skrevet

Hadde blitt forbanna om min samboer traff noen bak min rygg, uansett mann eller dame jeg da :dry:

• Liker 2
Skrevet

Frykter dere jenter at partneren er biseksuell og treffer menn bak deres rygg?

Nei.

• Liker 3
Skrevet

Om du oppsøker slike arenaer aktivt og selv identifiserer deg som det er det ikke rart at du ser mange. Det blir litt som å bo på tøyen og tro at alle i Norge har aner fra Midtøsten og øst Afrika. Veldig dårlig empiri altså.

Statistisk sett stemmer ikke antagelsen dine. Og derfor vil dette nok overhodet ikke være noe norske kvinner i forhold tenker på.

Skrevet (endret)

Nå er ikke typen bi, men jeg hadde blitt like forbannet, og dumpet fyren, uansett hvilket kjønn han var utro med. Nå stoler jeg på typen, så det er et ikke-tema uansett.

Red. Det sagt jeg har ikke noe imot bifile, men har samtidig ikke veldig lyst til å være sammen med en som er det. Antagelig fordi det faller så langt unna mine egne seksuelle preferanser som erekstremt i hetero enden av skalaen.

Endret av Sapientia
Skrevet

Om du oppsøker slike arenaer aktivt og selv identifiserer deg som det er det ikke rart at du ser mange. Det blir litt som å bo på tøyen og tro at alle i Norge har aner fra Midtøsten og øst Afrika. Veldig dårlig empiri altså.

Statistisk sett stemmer ikke antagelsen dine. Og derfor vil dette nok overhodet ikke være noe norske kvinner i forhold tenker på.

Nå har jeg jo ikke vært på gaysir akkurat, men nøytale kanaler der både heterofile, homofile og bifile ferdes.

Skrevet

Nå har jeg jo ikke vært på gaysir akkurat, men nøytale kanaler der både heterofile, homofile og bifile ferdes.

Du skriver "og har hatt profil på bl.a nakenprat og brukt mange chattekanaler.". Dette er områder homofile og bifile frekventerer i langt større grad enn hetrofile.

Skrevet

Liker begge kjønn og drømmer om å ha trekant med en dame + en mann.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror mange menn kunne tenke seg å eksperimentere litt med det samme kjønn, uten at de egentlig ville ha definert seg som biseksuelle eller bifile av den grunn.

Men en del er nok biseksuelle og tenner også mye på eget kjønn..

Anonymous poster hash: f68a0...64f
Skrevet

Men nei, jeg har egentlig aldri fryktet at en mann også har sex med menn bak min rygg, men ville definitivt ønske å vite om det dersom dette hadde vært aktuelt og hva det innebar.

Liker vanligvis litt barske, oppegående menn som er trygge på seg selv og verken lider av homofobi eller bitterhet ovenfor kvinner, og kan tenke meg å prøve både MMK og KKM en gang- da helst uten at frykt for å berøre hverandre er til stede hos noen av partene ;).

Anonymous poster hash: f68a0...64f
  • Liker 1
Skrevet

... Jeg er av motsatt oppfatning jeg da, har veldig mange jentevenner som er bifile, men kjenner få bifile mannfolk. Dog tror jeg kanskje det er mange bifile mannfolk som er hetero utad til vanlig og lever ut "same sex attraction" i hemmelighet med hjelp av nettdating eller cruising.

En liten kommentar til deg som sa du ikke kunne vært sammen med en som var bifil: Hva er egentlig problemet? Hvis man er forelsket i og glad i en person ser man ikke på andre, uansett om man i utgangspunktet er "programmert" til å like menn, kvinner eller begge deler. Man har ikke noe større problem med å være monogam som bifil enn som heterofil/homofil ...

Skrevet

... Jeg er av motsatt oppfatning jeg da, har veldig mange jentevenner som er bifile, men kjenner få bifile mannfolk. Dog tror jeg kanskje det er mange bifile mannfolk som er hetero utad til vanlig og lever ut "same sex attraction" i hemmelighet med hjelp av nettdating eller cruising.

En liten kommentar til deg som sa du ikke kunne vært sammen med en som var bifil: Hva er egentlig problemet? Hvis man er forelsket i og glad i en person ser man ikke på andre, uansett om man i utgangspunktet er "programmert" til å like menn, kvinner eller begge deler. Man har ikke noe større problem med å være monogam som bifil enn som heterofil/homofil ...

Jeg tror svaret er enkelt. Kvinner tenner på sterke menn. Det å være mann og ha sex med menn, er det samme som å være femi. Homo = femi. Jeg tror det er tankegangen.

Vi menn kan ha sex med både jenter med mannlige trekk og kvinnelige trekk. Vi er allikevel i førersetet, vi er konge, sjef, u name it.

Mens jenter må ha en sterk mann til å dominere seg. Da nytter det ikke med en mann med knekk i håndleddet.

Ikke noe imot hverken homofile eller bifile, men jeg bare spekulerer i den biologiske grunnen til denne observasjonen, gitt at den er riktig.

Skrevet

Hadde blitt forbanna om min samboer traff noen bak min rygg, uansett mann eller dame jeg da :dry:

Det skjønner jeg godt.

Skrevet

Jeg tror svaret er enkelt. Kvinner tenner på sterke menn. Det å være mann og ha sex med menn, er det samme som å være femi. Homo = femi. Jeg tror det er tankegangen.

Vi menn kan ha sex med både jenter med mannlige trekk og kvinnelige trekk. Vi er allikevel i førersetet, vi er konge, sjef, u name it.

Mens jenter må ha en sterk mann til å dominere seg. Da nytter det ikke med en mann med knekk i håndleddet.

Ikke noe imot hverken homofile eller bifile, men jeg bare spekulerer i den biologiske grunnen til denne observasjonen, gitt at den er riktig.

Nå er det jo mange homofile som er nokså maskuline. Femihomsene er de som får masse oppmerksomhet i media.

Anonymous poster hash: 10379...0ca

Skrevet

Hmm..Jeg er litt uenig der. Mannen min og flere mannlige venner jeg har, gir klart utrykk for at de ikke tenner på maskuline kvinner. På samme måte tennet jeg lite på veldig feminine menn. Jeg tenker at dette kanskje er det mest typiske.

Men så er det det da at det finnes bøtter og spann av homser/lesber og bifile/biseksuelle som IKKE er stereotypiske når det kommer til dette. de er bare ikke så synelige...

Som kvinne tenner jeg på menn som har sex med hverandre (ikke superfeminine), på samme måte som mannen min tenner på ikke for maskuline kvinner som har sex. Jeg finner tanken på at mannen min har sex med en mann pirrende, på samme måte som han finner tanken på meg og en jente pirrende. Men dette er bare i tankene da ;)

Jeg tror dette har mye med tabuer, hva som er akseptert og redselen for "homostempel" hos mange menn. Det er en grunn til at flere menn er "homofobe" enn kvinner. De føler oftere at egen maskulinitet blir truet, og har kanskje et større press på seg enn kvinner.

Anonymous poster hash: a946e...d12

Skrevet

Som kvinne tenner jeg på menn som har sex med hverandre (ikke superfeminine), på samme måte som mannen min tenner på ikke for maskuline kvinner som har sex. Jeg finner tanken på at mannen min har sex med en mann pirrende, på samme måte som han finner tanken på meg og en jente pirrende. Men dette er bare i tankene da ;)

Hmm...

Så det er altså vi gutta som har skylden i at det er så tabu med homser?

Skrevet

Hmm...

Så det er altså vi gutta som har skylden i at det er så tabu med homser?

Nope ;) Tror bare rollene vi har og hele samfunnet legger litt opp til det.

Er det ikke slik at menn liker å se to kvinner sammen, og det bør jo vi kvinner også like. To damer og en mann, jippi, dette er liksom helt akseptert. Og ut i fra den typiske tanken om at mannen skal erobre, og kvinnen skal stå der å gjøre seg deilig, blir det veldig feil om mannen har fantasier om sex med menn.

Klart at vår rolle på en del områder er "enklere".

Anonymous poster hash: a946e...d12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...