AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #1 Skrevet 11. oktober 2014 Visste ikke helt hvor jeg skulle sette dette.. Men kan jeg nekte sjefen min i å komme på jobb når jeg ikke har fått lønna mi? Skulle egentlig få lønn igår og jeg skal på jobb imorgen. Er sp sykt lei det stedet, de følger ikke arbeidsloven eller noen ting. Og nå har jeg ikke fått lønn.Anonymous poster hash: efaaa...b17
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #2 Skrevet 11. oktober 2014 Det finnes noe som heter å være fagorganisert. Du betaler en liten slant av lønna di, og får en rekke goder tilbake, blant annet hjelp i slike situasjoner som du nevner her. Anonymous poster hash: 298ec...2fb
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #3 Skrevet 11. oktober 2014 Om du nekter sjefen din å komme på jobb, er det sjefen din som ikke får komme altså. Anonymous poster hash: 46a74...92a
Gjest Coolaid Skrevet 11. oktober 2014 #4 Skrevet 11. oktober 2014 Det blir litt barnslig å ikke oppfylle egne forpliktelser selv om andre ikke gjør det. Som nevnt over, det er måter å håndtere dette på. Start med å fagorganisere deg. Det gir deg trygghet og mange fordeler som forsikring og skattefradrag osv. I tillegg får du hjelp under konflikter og uenigheter. Du får også noen du kan spørre til råds uten at de tar kontakt med arbeidsgiver. Du kan melde deg inn på nett. Du kan også melde fra til arbeidstilsynet / tipse, både anonymt og ikke anonymt om det er forhold på arbeidsplassen du ønsker at de skal vurdere. Det trenger ikke være brudd på arbeidsmiljøloven. Tips her: https://tips.arbeidstilsynet.no/ Hvorfor spør du ikke arbeidsgiver hvorfor lønnen ikke er kommet inn ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå