AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #1 Skrevet 10. oktober 2014 Hva gjør man når man har silblødd neseblod i 3 timer og begynner å bli svimmel????Anonymous poster hash: f8ab8...f3a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #3 Skrevet 10. oktober 2014 Hva har du prøvd? Som oftest så holder det å holde hodet litt fremover, trykk lett over nesen og legg en kald klut el over nesen. Nesespray kan også stoppe blødningen. Men siden du har prøvd lenge så ring legevakten og forklar dem problemet. Har du hatt problemer med neseblod tidligere? Aldri legg hodet bakover så blodet renner nedover spiserøret og ned i magesekken, da er sjansen stor for at du kaster opp pga blodet. Anonymous poster hash: f2b9a...45a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #4 Skrevet 10. oktober 2014 Da ringer man selvfølgelig legevakta og sier man kommer. Hold IKKE hodet bakover (fare for å aspirere blod) og trykk ved der nesebrusken starter opp ved nesa Anonymous poster hash: 9c846...648
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #5 Skrevet 10. oktober 2014 Ringte 113 da en gammel mann jeg var hos blødde en hel time i strekk. Ambulansen kom og de dyttet en bomullsdott med adrenalin oppi nesen for å få blodårene til å trekke seg sammen og dermed stanset blødningen. Det ble ikke nødvendig å legge han inn. Anbefaler deg å dra på legevakta. Anonymous poster hash: e7e74...109
Gjest earlgrey Skrevet 10. oktober 2014 #6 Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Har ikke prøvd så mye da jeg har angst for både blod og sykehus, sitter bare i fosterstilling og blør kan man dø av det??? Endret 10. oktober 2014 av earlgrey
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #7 Skrevet 11. oktober 2014 Har ikke prøvd så mye da jeg har angst for både blod og sykehus, sitter bare i fosterstilling og blør kan man dø av det??? Hvordan går det? Eller har du blødd så mye at du har svimt av og dødd? Anonymous poster hash: 9c846...648
Fraggzy Skrevet 11. oktober 2014 #8 Skrevet 11. oktober 2014 Har ikke prøvd så mye da jeg har angst for både blod og sykehus, sitter bare i fosterstilling og blør kan man dø av det??? Har du blødd mye før? Dersom du er bløder eller lignende (det burde du vite) kan det faktisk være dødelig, ellers er det vanligvis ufarlig, men, når du har blødd 3 timer i strekk (mye eller lite?) så er det på tide å få det sjekket ut.
Gjest earlgrey Skrevet 11. oktober 2014 #9 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg lever enda :D stoppet etter ca 3 1/2 time, men veeeeldig ubehagelig var det! Har ikke blødd neseblod siden jeg var liten og håndballkeeper :o er det noen andre som har opplevd kraftig neseblod? Trodde faktisk jeg skulle dø et øyeblikk
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #10 Skrevet 11. oktober 2014 Kom deg til legen til uka og få tatt litt blodprøver som kan si noe om koagulasjonen din. Be også legen ta en sjekk i nesa.Anonymous poster hash: 966d4...ae1
Gjest earlgrey Skrevet 12. oktober 2014 #11 Skrevet 12. oktober 2014 Skulle gjerne gjort det men tørr ikke å ta blodprøve, haha men kunne vel fått han til å ta en titt oppi der
Cata Skrevet 12. oktober 2014 #12 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg lever enda :D stoppet etter ca 3 1/2 time, men veeeeldig ubehagelig var det! Har ikke blødd neseblod siden jeg var liten og håndballkeeper :o er det noen andre som har opplevd kraftig neseblod? Jepp, og jeg dro på legevakta etter en time. Jeg har også legeskrekk, men da syntes jeg det fikk være nok. Legen stoppet det ved å stappe en "gummitampong" opp i nesen og blåse den opp så det blødende karet ble utsatt for trykk. Problemet var at dette var en kandidatlege så han stappet hele gummislangen opp i nesa. Selv som 14 åring så jeg det bar galt avsted da han hadde stappet 10 cm slange opp i snyteskaftet på meg. (Jeg har nemlig IKKE 10 cm nese.) Følgen var at "tampongen" var halvveis ned i svelget på meg da han begynte å blåse den opp og jeg holdt på å bli kvalt. Ikke fikk jeg sagt noe heller, for jeg kan love at talegavene er noe redusert når noen driver og blåser opp en ballong bak i svelget ditt..... Omsider fikk jeg sparket ham såpass på leggen at han skjønte han var på ville veier og kappet tampongen så lufta slapp ut og jeg fikk puste igjen. I forsøk nr. 2 lyktes han bedre og blødningen stoppet, men jeg måtte gå med den tampongen i nesa i 2-3 dager, noe som ikke var spesielt lekkert siden luftslangen hang ut. Heldigvis var det påskeferie. Jeg er ikke overvettes forfengelig og var det ikke da heller, men neimen om jeg hadde gått på skolen i en slik tilstand.
Gjest earlgrey Skrevet 12. oktober 2014 #13 Skrevet 12. oktober 2014 Jepp, og jeg dro på legevakta etter en time. Jeg har også legeskrekk, men da syntes jeg det fikk være nok. Legen stoppet det ved å stappe en "gummitampong" opp i nesen og blåse den opp så det blødende karet ble utsatt for trykk. Problemet var at dette var en kandidatlege så han stappet hele gummislangen opp i nesa. Selv som 14 åring så jeg det bar galt avsted da han hadde stappet 10 cm slange opp i snyteskaftet på meg. (Jeg har nemlig IKKE 10 cm nese.) Følgen var at "tampongen" var halvveis ned i svelget på meg da han begynte å blåse den opp og jeg holdt på å bli kvalt. Ikke fikk jeg sagt noe heller, for jeg kan love at talegavene er noe redusert når noen driver og blåser opp en ballong bak i svelget ditt..... Omsider fikk jeg sparket ham såpass på leggen at han skjønte han var på ville veier og kappet tampongen så lufta slapp ut og jeg fikk puste igjen. I forsøk nr. 2 lyktes han bedre og blødningen stoppet, men jeg måtte gå med den tampongen i nesa i 2-3 dager, noe som ikke var spesielt lekkert siden luftslangen hang ut. Heldigvis var det påskeferie. Jeg er ikke overvettes forfengelig og var det ikke da heller, men neimen om jeg hadde gått på skolen i en slik tilstand. Kjære vene for en skrekkhistorie, bra du hadde fri! Håper ikke du fikk varige men
Cata Skrevet 12. oktober 2014 #14 Skrevet 12. oktober 2014 Neida, eneste mén jeg fikk er at jeg har en lei tendens til å drasse med meg papirlommetørkler hvor jeg enn går. I ettertid er det jo en morsom historie, selv om det ikke var spesielt gøy der og da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå