Gå til innhold

Svimmel og dusj

Fremhevede innlegg

Skrevet

Merket idag jeg ble veldig svimmel etter dusjen. Har merket det før da jeg har slitt med nakke og svimmelhet. Har en uvane hvor jeg dusjer i veldig varmt vann og gjerne setter meg ned i dusjen å slapper av i varmen. Kan dettw være med at jeg er svimmel etterpå og gjerne en stund etterpå også. Blir også veldig slapp og snå uvel.

Erfaringer?

Anonymous poster hash: 3b690...554

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, både jeg og min venninne ble det. :)
Derfor leste vi oss opp på nettet, og fikk denne forklaringen:

Når du dusjer i varmt vann blir du varm, og så går blodet til huden for å avkjøle deg. I tillegg svetter du og blir dehydrert. Akkurat som når du er varm i sola. Da går det mindre blod til hodet, og så blir du svimmel eller får "black out".
Drikk mye vann når du har kommet ut av dusjen, og før du dusjer, for å motvirke dehydreringen, og ikke bruk fullt så varmt vann. :)

Endret av Noope
  • Liker 1
Skrevet

Blodtrykksfall. Jeg opplever det samme innimellom.

Skrevet

Ja, både jeg og min venninne ble det. :)

Derfor leste vi oss opp på nettet, og fikk denne forklaringen:

Når du dusjer i varmt vann blir du varm, og så går blodet til huden for å avkjøle deg. I tillegg svetter du og blir dehydrert. Akkurat som når du er varm i sola. Da går det mindre blod til hodet, og så blir du svimmel eller får "black out".

Drikk mye vann når du har kommet ut av dusjen, og før du dusjer, for å motvirke dehydreringen, og ikke bruk fullt så varmt vann. :)

Men er det normalt at det varer noen timer ? Føler mg uvel og slapp etterpå, varer ofte et par-tre timer.

Skrevet

Hjelper å drikke og spise litt etterpå om det allerede har skjedd. Jeg spiser alltid frokost og drikker godt før dusjen, for jeg sliter veldig med å besvime i dusjen.. :) annbefaler ikke å dette bakover å slå hode i vasken.. Dusjforheng og lite bad...

Skrevet

Hjelper å drikke og spise litt etterpå om det allerede har skjedd. Jeg spiser alltid frokost og drikker godt før dusjen, for jeg sliter veldig med å besvime i dusjen.. :) annbefaler ikke å dette bakover å slå hode i vasken.. Dusjforheng og lite bad...

Det hørtes ikkje godt ut nei! Satser på det er normalt, var bare ubehaglig at det satt i så lenge! :) men er gjerne vanlig ?

Skrevet

Blodtrykksfall pga varmen i dusjen, får det en gang i blant jeg og. Da blir jeg som regel liggende på sengen (må avbryte dusjingen) i 30-45 min fordi jeg er så uggen, og fortsetter å dusje etterpå. Veldig ekkelt, men kun farlig om man slår seg om man faller.

Anonymous poster hash: 229ae...c7f
Skrevet

Blodtrykksfall pga varmen i dusjen, får det en gang i blant jeg og. Da blir jeg som regel liggende på sengen (må avbryte dusjingen) i 30-45 min fordi jeg er så uggen, og fortsetter å dusje etterpå. Veldig ekkelt, men kun farlig om man slår seg om man faller.

Men er du feks uggen noen timer etterpå ? Jeg har aldri blitt så dårlig at jeg må avbryte egentlig. Er liksom etterpå jeg er svimmel og uggen.

Skrevet

Men er du feks uggen noen timer etterpå ? Jeg har aldri blitt så dårlig at jeg må avbryte egentlig. Er liksom etterpå jeg er svimmel og uggen.

Jeg besvimer nesten og spyr nesten, så jeg må avbryte og legge med nedpå. Men det varer ikke i flere timer nei, etter ca en time er jeg i normal form. Men vi opplever jo ting forskjellig :)

Gjest SånnCirka
Skrevet

Dette har jeg lurt på mange ganger! Nå skjønner jeg plutselig hvordan jeg kan forhindre at det skjer :D har glemt å google eller spørre hver gang det har skjedd...

Skrevet

Forresten du nevner jo nakken, har nakkeproblemer og svimmelhet selv. Da kan varme (som i en dusj) påvirke nakken, og etterpå kan man bli uggen. Kanskje det er dette som er med deg, og ikke blodtrykksfall. Når jeg har hatt nakkeplager så har jeg vært mye kvalm og svimmel, og gjør jeg noe som provoserer nakken så kan jeg bli dårlig i flere timer.

Går du til behandling for nakken?

Skrevet

Å sitte i en varm dusj er å be om svimmelhet, kvalme og synsforstyrrelser for min del. :ler: Gjør det ikke nå lengre fordi jeg blir så dårlig. Er dog ikke dårlig i flere timer etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...