AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #1 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg har aldri vært utbrent selv, så jeg lurer oppriktig på hva det vil si å være utbrent. Jeg har hatt inntrykk av at da går man helt i kjelleren og klarer så vidt å bevege på seg og at det tar laaaang tid å komme tilbake til sitt "gamle jeg" igjen. Nå har det seg sånn at jeg har en kollega som er utbrent og som har vært sykmeldt i 8 mnd grunnet dette. Det jeg stusser litt over er hvor aktiv hun virker å være, utifra Facebooken hennes. Hun er på fest hver fredag og lørdag - masse festbilder og tagget i statuser fra fest. Dagen etterpå er det posting av selfies og med klaging på at idag er hun jammen fyllesyk. Ellers er det full fart med innsjekking på treningssenteret, på shopping, på tur med danskebåten, hyttetur o.l. Så er det oppussing av stua på gang med alle detaljer og rapporter hver dag. Osv osv osv. Jeg blir litt matt, for jeg forstår ikke helt hvordan hun kan være i stand til å gjøre alt dette her, men ikke være på jobb? Vi jobber altså i butikk.. Jeg forstår at man bør trene og slikt for å bli i bedre form/bedre rustet til arbeid igjen, men.. nå har det gått 8 mnd og det føles rart at hun kan gjøre alt mulig av aktiviteter, men ikke stå i kassen på jobb og brette klær liksom. Er det noe psykisk som gjør at jobben er verre enn å pusse opp stua f eks? Noen som vet mer om hvordan en lege vurderer om noen er utbrent? Jeg spør ikke for å henge ut eller gjøre narr av, jeg spør fordi jeg rett og slett ikke vet og er nysgjerrig og gjerne vil vite før jeg dømmer altfor mye.. For føler jeg begynner å bli litt skeptisk.. :/ Anonymous poster hash: e1a6e...6ed
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #2 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg kan si ganske sikkert at hun ikke er utbrent utifra det du skriver. Både jeg og min samboer har vært utbrent selv. Han var mer aktiv enn meg pga han fikk råd om å trene f.eks. Så han trente styrke 3 ganger i uken og gikk på fjelltur når han orket, men han orket da nesten ingenting utover det. Et og annet middagsbesøk. For min egen del har jeg vært utbrent i mange år og jeg orker nesten ingenting. Klarer ikke vaske huset en gang i uken selv og må lade før jeg kan dusje. Klarer ikke å trene eller sånne ting heller. Anonymous poster hash: e9b96...df3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #3 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg kan si ganske sikkert at hun ikke er utbrent utifra det du skriver. Både jeg og min samboer har vært utbrent selv. Han var mer aktiv enn meg pga han fikk råd om å trene f.eks. Så han trente styrke 3 ganger i uken og gikk på fjelltur når han orket, men han orket da nesten ingenting utover det. Et og annet middagsbesøk. For min egen del har jeg vært utbrent i mange år og jeg orker nesten ingenting. Klarer ikke vaske huset en gang i uken selv og må lade før jeg kan dusje. Klarer ikke å trene eller sånne ting heller.Anonymous poster hash: e9b96...df3 Takk for svar. Men hvordan kan det ha seg at man kan få sykmelding av legen sin i måned etter måned mens man holder på sånn? Jeg syntes det er ganske drøyt. Og spesielt at hun er så åpen om alle aktivitetene på Facebook i denne situasjonen. Anonymous poster hash: e1a6e...6ed
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #4 Skrevet 11. oktober 2014 Takk for svar. Men hvordan kan det ha seg at man kan få sykmelding av legen sin i måned etter måned mens man holder på sånn? Jeg syntes det er ganske drøyt. Og spesielt at hun er så åpen om alle aktivitetene på Facebook i denne situasjonen. Anonymous poster hash: e1a6e...6ed Jeg er ikke den du spør, men kan det tenkes at hun egentlig er sykemeldt for en annen diagnose? For arbeidsgiver får jo ikke vite diagnosen uten videre? Uansett så høres det ut som et høyt aktivitetsnivå for en som er syk...Anonymous poster hash: 25ac0...1cb 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #5 Skrevet 11. oktober 2014 Har vært utbrent selv og stusser ja om det er sånn som du beskriver. Enten er hun sykemeldt pga noe annet eller så utnytter hun systemet Anonymous poster hash: 006ab...223
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #6 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg kan si ganske sikkert at hun ikke er utbrent utifra det du skriver. Både jeg og min samboer har vært utbrent selv. Han var mer aktiv enn meg pga han fikk råd om å trene f.eks. Så han trente styrke 3 ganger i uken og gikk på fjelltur når han orket, men han orket da nesten ingenting utover det. Et og annet middagsbesøk. For min egen del har jeg vært utbrent i mange år og jeg orker nesten ingenting. Klarer ikke vaske huset en gang i uken selv og må lade før jeg kan dusje. Klarer ikke å trene eller sånne ting heller. Anonymous poster hash: e9b96...df3 Hvordan kan du si det? Det finnes ikke noe fasitsvar på hvordan hver enkelt takler og føler utbrenthet. Jeg har selv tidligere vært sykemeldt i nesten 1 år pga utbrenthet, og klarte en sjelden gang å være aktiv og sosial. Problemet var bare at da lå jeg de neste dagene. Og nei, jeg snakker ikke om en real fest, men et selskap for eksempel. Selvom man er sykemdlt betyr ikke det at man skal avstå fra absolutt all sosial omgang. Til TS: om denne kolleagen har vært på fest så betyr ikke det at hun er helt frisk. Men om hun deriomot fester hver helg ville jeg stusset. Anonymous poster hash: 38d0c...d89
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå