AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #1 Skrevet 10. oktober 2014 Har hittill bare pratet med psykologen. Vanlig prat om meg. Har ikke helt skjønt hva som skjer. Stiller ikke psykologen en diagnose? Burde jeg ikke fått et spørreskjema eller noe? Han får sikkert noe ut av det jeg sier, men hadde vel forventet at det ikke var prating. Anonymous poster hash: 759e1...6b7
Tabris Skrevet 10. oktober 2014 #2 Skrevet 10. oktober 2014 Da synes jeg du skal spørre psykologen din om det til neste time. Det er han som kan svare på hvordan opplegget er. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #3 Skrevet 10. oktober 2014 Det tar måneder eller til og med år å stille en diagnose. Spør psykologen din hva h*n forventer skal skje fremover og hva du kan forvente deg Anonymous poster hash: 4255a...5ca 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #4 Skrevet 10. oktober 2014 Syns det er flaut å spørre om det med diagnose. Han har sagt at vi kan snakke om ting han mener kan være grunnen til at jeg ikke har det bra. Jeg er ikke helt enig i grunnen, men han mener det kan ligge noe der. Anonymous poster hash: 759e1...6b7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #5 Skrevet 10. oktober 2014 Vil du være syk, elelr vil du være frisk? Det å ikke ha det så bra, er helt naturlig for oss alle i perioder av livet. Jeg har hatt perioder der jeg har vært sikker på at jeg "måtte ha noe" fordi det kunne jo ikke være normalt å ha det så ille sm jeg hadde det? Jeg er veldig glad for at jeg ikke fikk en diagnose, fordi etterhvert gikk ting seg til, jeg fikk det bedre fordi jeg klarte å gjøre endringer i livet mitt som gjorde at jeg følte meg bedre. Som ga meg inspirasjon til nye tiltak, etc. Jeg synes psykologen din har en sunn tilbærming til dette, jeg. Hans hovedmål er jo få deg til å ha det bedre, ikke å kalle deg syk. Anonymous poster hash: 4672d...1c5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #6 Skrevet 10. oktober 2014 Vil du være syk, elelr vil du være frisk? Det å ikke ha det så bra, er helt naturlig for oss alle i perioder av livet. Jeg har hatt perioder der jeg har vært sikker på at jeg "måtte ha noe" fordi det kunne jo ikke være normalt å ha det så ille sm jeg hadde det? Jeg er veldig glad for at jeg ikke fikk en diagnose, fordi etterhvert gikk ting seg til, jeg fikk det bedre fordi jeg klarte å gjøre endringer i livet mitt som gjorde at jeg følte meg bedre. Som ga meg inspirasjon til nye tiltak, etc. Jeg synes psykologen din har en sunn tilbærming til dette, jeg. Hans hovedmål er jo få deg til å ha det bedre, ikke å kalle deg syk. Anonymous poster hash: 4672d...1c5 Vil være frisk selvfølgelig. Ellers hadde jeg ikke gått dit. Jeg hadde kanskje forventet meg at jeg fikk mer svar litt fortere. Syns det går tregt. Hvor lang tid pleier det å ta før man merker bedring av depresjon? Anonymous poster hash: 759e1...6b7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #7 Skrevet 10. oktober 2014 Vil være frisk selvfølgelig. Ellers hadde jeg ikke gått dit. Jeg hadde kanskje forventet meg at jeg fikk mer svar litt fortere. Syns det går tregt. Hvor lang tid pleier det å ta før man merker bedring av depresjon? Anonymous poster hash: 759e1...6b7 Hos meg tok det tre år med ukentlige samtaler, men det er jo individuelt. Anonymous poster hash: 4e064...697 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #8 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg gikk hos psykolog i ett år uten å få diagnose, men jeg ble frisk fordi jeg fikk sparring og veiledning i hvordan jeg kunne jobbe med meg selv. Det gikk vel en måned eller to før det hjalp. Anonymous poster hash: 247cb...450
Kjerringa Skrevet 10. oktober 2014 #9 Skrevet 10. oktober 2014 Når man går til psykolog må man vente at det blir mye prat. Man får ikke noe ut av et spørreskjema hvis man ikke har snakket over tid, og psykologen kan ikke stille en diagnose uten å blitt godt kjent med deg. Ulike diagnoser kan virke like, og det er ofte noen småting som kan skille deg fra en diagnose til en annen. Derfor er det viktig at du er ærlig i timene, og verken underdriver eller overdriver. I Norge blir fryktelig mange feildiagnostisert og derfor også feilmedisinert fordi noen psykologer diagnostiserer for kjapt. Spør psykologen din hvordan han vil utrede deg for diagnosen og evt ca hvor lang tid det til ta. Det er veldig individuelt. Det kan også være du ikke har noen diagnose i det hele tatt. Ingen her kan hjelpe deg når vi verken vet bakgrunnen din eller deg som person. Det kan ta alt fra 3 måneder til et år, basert på hvordan disse timene går og hvor effektive de er. Det er ikke alltid en psykolog trenger bruke spørreskjema heller.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #10 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg fikk faktisk spørreskjema allerede andre timen som kunne indikere depresjon, spisefortyrrelser, angst, schizofreni og den slags.. Fikk diagnose depresjon og angst etter 3-4 timer. Noen lidelser tar lengre tid å utrede. Men jeg ble henvist fordi jeg ville utredes. Anonymous poster hash: d2a13...63d
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #11 Skrevet 10. oktober 2014 Det tar måneder eller til og med år å stille en diagnose. Spør psykologen din hva h*n forventer skal skje fremover og hva du kan forvente deg Anonymous poster hash: 4255a...5ca Det tar ca 3-4 timer å stille en diagnose. Måneder og år er bare tull. Anonymous poster hash: 842dc...94c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #12 Skrevet 10. oktober 2014 En liten utdyping: De fleste psykologer utreder først, nettopp for å finne diagnosen(e). For om de ikke gjør det, så vet man jo ikke hva man skal behandle. Det tar ofte 3-4 timer, og i tillegg er det spørreskjemaer. Det kan ta lengre tid om det er kompliserte tilfeller, men slett ikke mange måneder.Anonymous poster hash: 842dc...94c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå