AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #1 Skrevet 10. oktober 2014 Dette blir langt, det beklager jeg. De siste dagene, eller ukene blir det vel, har jeg følt meg slapp og utrent. Buksene føles stramme, midjen føles stor, lårene dvaske. Når jeg ser meg i speilet tenker jeg "uff, nei, nå må jeg ta meg sammen". Jeg har ikke trent på nesten et år, og før det var det veldig sporadisk. Jeg er ikke opptatt av å spise sunt eller variert. Så jeg har tenkt at jeg skal bli sunnere og begynne å trene igjen. Noe må jeg jo gjøre med denne kroppen som spinner helt ut av kontroll. Så stod jeg i dag igjen og uffet meg. Fant frem målebåndet for å få meg en "vekker", vi har nemlig ingen badevekt. Jeg har alltid hatt en naturlig smal midje på 60-64 cm, variasjoner på grunn av vannsamling gjennom den naturlige syklusen. Jeg tenker derfor at midjen min nok ligger på rundt 70 nå, vil jo ikke krisemaksimere helt heller. Men det er her "problemet" kommer inn. Midjen min var 62 cm. Akkuratt der den pleier å ligge. Jeg tenker at nei, da er det nok rumpa. Flytter målebåndet, men der viser tallet 92 cm. Altså ikke forskjell der heller. Kanskje det er "lovehandlesene" som får meg til å føle meg stor og oppblåst, men nei da, det tallet står også uendret. Jeg er fortsatt mitt smale selv. Jeg er faktisk litt smalere enn jeg er flere uker i en vanlig måned. Alt ligger altså i hodet. Hvordan skjedde dette? Jeg har ingen psykiske problemer eller spiseforstyrrelser. Jeg har en mann som elsker meg, gode venner og en jobb jeg trives i. Er det noen her som kanskje kan ha en forklaring på hvorfor selvbildet mitt plutselig har blitt helt skrudd? Jeg setter stor pris på alle forslag. Anonymous poster hash: da3c3...b9a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #2 Skrevet 10. oktober 2014 Ingen? :/ Jeg er litt bekymret for om jeg er i ferd med å utvikle en kroppsforstyrrelse. Anonymous poster hash: da3c3...b9a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #3 Skrevet 10. oktober 2014 Kan det være pms? Ikke for å avdramatisere, men du minner meg om hvordan jeg tenker om meg selv de 4-5 dagene pr. måned. Anonymous poster hash: c4919...eef
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #4 Skrevet 10. oktober 2014 Kan det være pms? Ikke for å avdramatisere, men du minner meg om hvordan jeg tenker om meg selv de 4-5 dagene pr. måned. Anonymous poster hash: c4919...eef Du, der sier du noe. Kjæresten min mener jeg har vært unormalt følsom i det siste. Begynte å gråte av Ellen show på tv. Det var ikke trist engang. Jeg går på prevensjonsmidler som gjør at jeg får mensen ekstremt sjelden. Så kjenner ikke igjen tegnene. Anonymous poster hash: da3c3...b9a
Gjest Brillefin Skrevet 10. oktober 2014 #5 Skrevet 10. oktober 2014 Tenker litt sånn selv ofte, men ofte er det bare at man bare gjerne er litt oppblåst der og da (gjerne det ikke synes, men det føles), PMS, eller bare en dårlig(ere) dag. Ofte er det kun i hodet vårt. Jeg ville heller søkt noe form for hjelp hvis dette varer. Bedre å ta tak i slike ting tidlig. Ikke nå, men hvis problemet vedvarer, typ noen uker framover.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #6 Skrevet 10. oktober 2014 Du, der sier du noe. Kjæresten min mener jeg har vært unormalt følsom i det siste. Begynte å gråte av Ellen show på tv. Det var ikke trist engang. Jeg går på prevensjonsmidler som gjør at jeg får mensen ekstremt sjelden. Så kjenner ikke igjen tegnene.Anonymous poster hash: da3c3...b9a Kanhende det er pms altså. Jeg går ikke på p-piller og har hatt "naturlig" mensen i flere år. Og det slår aldri feil, jeg har det sånn som du beskriver de dagene hver måned. Samme dag som jeg får mensen er jeg tilbake til meg selv igjen. Anonymous poster hash: c4919...eef
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #7 Skrevet 10. oktober 2014 Tenker litt sånn selv ofte, men ofte er det bare at man bare gjerne er litt oppblåst der og da (gjerne det ikke synes, men det føles), PMS, eller bare en dårlig(ere) dag. Ofte er det kun i hodet vårt. Jeg ville heller søkt noe form for hjelp hvis dette varer. Bedre å ta tak i slike ting tidlig. Ikke nå, men hvis problemet vedvarer, typ noen uker framover. Finnes det en "kur" mot pms? Fill me in Anonymous poster hash: c4919...eef
wintergirl Skrevet 10. oktober 2014 #8 Skrevet 10. oktober 2014 Tror det ligger i hodet ja. Sånn følte jeg meg rett før mensen denne mnd. og jeg følte meg håpløs. Jeg begynte å trene igjen, etter en lang sommerferie og det hjalp faktisk veldig mye. Skal ikke så mye til.
Gjest Brillefin Skrevet 10. oktober 2014 #9 Skrevet 10. oktober 2014 Finnes det en "kur" mot pms? Fill me in Anonymous poster hash: c4919...eef Ja, det var det Søvn og trening feks. Kan være en god gårtur ute i frisk luft
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #10 Skrevet 16. oktober 2014 Da var mysteriet oppklart. Jeg fikk mensen i går. Tusen takk for gode råd. Anonymous poster hash: da3c3...b9a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå