AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #1 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg sliter veldig sterkt i livet mitt om dagen og kunne trengt noen å snakke med. Var hos psykolog og ble nektet adgang da jeg ikke har henvisning. Jeg føler meg urettferdig behandlet! Trenger jeg virkelig henvisning til psykologen? Anonymous poster hash: 44253...a3f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #2 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg sliter veldig sterkt i livet mitt om dagen og kunne trengt noen å snakke med. Var hos psykolog og ble nektet adgang da jeg ikke har henvisning. Jeg føler meg urettferdig behandlet! Trenger jeg virkelig henvisning til psykologen? Anonymous poster hash: 44253...a3f Du kan bestille time hos psykolog uten avtalepraksis, dersom du ønsker det. Da blir ikke betalingene regnet med på egenandelskortet, slik det blir med betaling hos psykolog med avtaleprasis som lege kan henvise deg til. Anonymous poster hash: 9de0c...19c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #3 Skrevet 10. oktober 2014 Ok, han jeg var hos krevde bastant at jeg viste frem henvisning selv om jeg kranglet til jeg ble rød i trynet. Er ikke dette feilbehandling da? Skal jeg anmelde ham? Anonymous poster hash: 44253...a3f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #4 Skrevet 10. oktober 2014 Du må som regel ha henvisning. De fleste private krever det også nå til dags. Men det er noen private som ikke gjør det, og skal du få uten henvisning må du selvfølgelig finne en sånn. Du har sannsynligvis gått til offentlig psykolog og krevd noe du PÅ INGEN MÅTE har krav på. Lol. Anonymous poster hash: 09e33...599 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #5 Skrevet 10. oktober 2014 Ok, han jeg var hos krevde bastant at jeg viste frem henvisning selv om jeg kranglet til jeg ble rød i trynet. Er ikke dette feilbehandling da? Skal jeg anmelde ham?Anonymous poster hash: 44253...a3f Jeg tenkte det var noe feil i kroppen min og troppet opp på sykehuset for å få tatt MR. Tror du ikke de avviste meg :O Og så jeg som er så syk og VIL ta MR. Nå skal jeg saksøke hele sykehuset. Anonymous poster hash: 17b57...9a8 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #6 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg tenkte det var noe feil i kroppen min og troppet opp på sykehuset for å få tatt MR. Tror du ikke de avviste meg :O Og så jeg som er så syk og VIL ta MR. Nå skal jeg saksøke hele sykehuset. Anonymous poster hash: 17b57...9a8 Oj, da blir de redde, tenker jeg Ja, du trenger henvisning om du skal bli vurdert hos psykolog. Anonymous poster hash: b5ca4...c5b 1
Frisørdama Skrevet 10. oktober 2014 #7 Skrevet 10. oktober 2014 Trodde man måtte til legen sin først for å få henvisning, hvis ikke man kontakter privat psykolog som ikke krever henvisning...
mandel92 Skrevet 10. oktober 2014 #8 Skrevet 10. oktober 2014 Ja, som regel trenger man henvisning. Møtte du bare opp til kontoret og krevde time?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #9 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg tenkte det var noe feil i kroppen min og troppet opp på sykehuset for å få tatt MR. Tror du ikke de avviste meg :O Og så jeg som er så syk og VIL ta MR. Nå skal jeg saksøke hele sykehuset. Anonymous poster hash: 17b57...9a8 Ja, ja, lykke til med å saksøke sykehuset, da. Du har jo virkelig skjønt hvem du skal saksøke. Du skal vel være selvprosesederende, da? Skulle alle troppe opp på sykehus, hos spesialister uten henvisning og forlange å komme til, så blir det villt kaos. Fastlegene er satt til å vurdere om det er nødvendig med undersøkelser og behandlingi spesialisthelestjenesten. Kan det ikke vente så er det legevakta som skal vurdere og evt. Henvise. Anonymous poster hash: 3fda4...fe2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #10 Skrevet 10. oktober 2014 Ja, ja, lykke til med å saksøke sykehuset, da. Du har jo virkelig skjønt hvem du skal saksøke. Du skal vel være selvprosesederende, da? Skulle alle troppe opp på sykehus, hos spesialister uten henvisning og forlange å komme til, så blir det villt kaos. Fastlegene er satt til å vurdere om det er nødvendig med undersøkelser og behandlingi spesialisthelestjenesten. Kan det ikke vente så er det legevakta som skal vurdere og evt. Henvise.Anonymous poster hash: 3fda4...fe2 Tror det var sarkasme for å henge ut TS. Anonymous poster hash: 2a9d2...f5c
RavN Skrevet 10. oktober 2014 #11 Skrevet 10. oktober 2014 Nei man trenger ikke henvisning fra legen. Bare og dra frem lommeboka så kommer de
Gjest miora Skrevet 10. oktober 2014 #12 Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Må jeg ha henvisning fra lege for å gå til psykolog? Nei. Du må kun ha henvisning fra lege for å gå til psykologer som har driftsavtale med helseforetak (hvor deler av utgiftene refunderes fra staten/helsevesenet). Kilde: http://www.oslopsykologen.no/faq_henvisning.php Endret 10. oktober 2014 av miora
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #13 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg føler meg urettferdig behandlet! Virkelig? Jeg vil si ja, du trenger definitivt henvisning til psykolog. Anonymous poster hash: 577f9...c09
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå