Gå til innhold

Bekymrer meg hele tiden over alt :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er alltid noe som bekymrer meg også går jeg rundt å tenker på den tingen og er super-deprimert resten av dagen, det kan være alt fra at jeg ikke klarer å betale regninger og blir kasta ut av huset, at jeg aldri kommer til å få meg kjæreste og blir ensom og barnløs resten av livet, at jeg er stygg, at jeg er misslykket, at jeg aldri får meg jobb, ender opp venneløs (er venneløs)

Noen ganger vet jeg ikke riktig hva jeg er bekymret over bare at jeg er bekymret og deprimert.

Hva kan jeg gjøre for å få det bedre? Noen medisiner som kan hjelpe (mener sånne medisiner man tar hver dag fast) ?

Anonymous poster hash: 37856...b55
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alltid noe som bekymrer meg også går jeg rundt å tenker på den tingen og er super-deprimert resten av dagen, det kan være alt fra at jeg ikke klarer å betale regninger og blir kasta ut av huset, at jeg aldri kommer til å få meg kjæreste og blir ensom og barnløs resten av livet, at jeg er stygg, at jeg er misslykket, at jeg aldri får meg jobb, ender opp venneløs (er venneløs)

Noen ganger vet jeg ikke riktig hva jeg er bekymret over bare at jeg er bekymret og deprimert.

Hva kan jeg gjøre for å få det bedre? Noen medisiner som kan hjelpe (mener sånne medisiner man tar hver dag fast) ?

Anonymous poster hash: 37856...b55

Psykologhjelp

Anonymous poster hash: 2261d...154

Skrevet

Venninne av meg tok noen piller hun fikk tak i på helsekost, skulle visst hjelpe på angst og sånt og hun merket det godt de dagene hun glemte de.

Men jeg aner ikke hva de heter :/ går jo an å søke litt etter det da.

Anonymous poster hash: 7af6c...219

Skrevet

Venninne av meg tok noen piller hun fikk tak i på helsekost, skulle visst hjelpe på angst og sånt og hun merket det godt de dagene hun glemte de.

Men jeg aner ikke hva de heter :/ går jo an å søke litt etter det da.

Johannesurt. Blir også anbefalt av leger mot depresjon

Skrevet

Johannesurt. Blir også anbefalt av leger mot depresjon

Det var det vettu! Stemmer. :)

Skrevet

Eg ville gått til fastlegen og fått time hos psykolog. Der kan du få gode råd og verktøy til å håndtere angst og uro. Dei kan også vurdere om det er sånn at du bør ta medisiner. :) Lykke til!

Gjest supernova_87
Skrevet (endret)

Sier du at du er faktisk deprimert, eller er det en overdrivelse?

For det finnes mange antidepressiver dersom du har en klinisk depresjon. En lege er den riktige til å rådføre seg om å begynne på medisiner.

Ellers har jeg hørt om et tips som er å ha en "bekymrings-time", om jeg kan kalle det det. Det betyr at du setter et fast tidspunkt hver dag, som er din tid der du har lov til å bekymre deg. Hver gang i løpet av dagen der du tenker på noe som du bekymrer deg over, så kan du skrive ned med et ord hva det er sånn at du vet du ikke glemmer det, men så si til deg selv at "jeg har en bekymrings-time senere, jeg legger det vekk til da". Og dersom du senere kommer tilbake til noe som du har bekymret deg for i bekymringstimen, så kan du fortelle deg selv at "dette har jeg bekymret meg over i bekymringstimen, og jeg kom ingen vei (eller jeg fant ut sånn og sånn), men jeg kan bekymre meg videre over dette i neste bekymringstime i morgen" og "dette er ferdig tenkt". En sånn bekymringstime kan ta laaang tid å få jobbet inn, men dersom du holder frem så kan det hjelpe etter hvert. Ikke bli sint på deg selv for at du ikke holder deg til bekymringstimen, det er helt greit, men fortsett å prøve. Kunne dette vært noe for deg?

Endret av Rainstorm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...