Gå til innhold

Asperger, utdannelse/yrke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan klarer en gjennomsnittlig person med asperger seg på skolen?

Kan de få toppkarakterer og henge med i svingene?

Kan de ta en bachelor og jobbe ganske normalt f.eks?

Anonymous poster hash: d82ff...6bc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan klare alt du vil. Men vær obs på ting du strever med. Ansvar for egen læring, gruppearbeid og sosiale problemer og uegnet bosted ødela mye for meg, som ikke engang visste hva Asperger var, og at jeg hadde det. + ADD.

Anonymous poster hash: 2ea04...7ff

Skrevet

Mennesker med Aspergers diagnose kan godt fungere veldig bra i både utdannelses systemet og i yrkeslivet. Har du diagnosen så betyr det ikke at man "ikke" klarer det. Dessuten er det store forskjeller blant de som har diagnosen.

Mitt tips er at du ikke "skal bli" diagnosen din dersom du har den og prøve ut det som fungerer for deg. Så jeg ville ikke generelt svare "nei" på noen av spørsmålene du stiller.

Jeg har ikke diagnosen men endel psykologer har nevnt AS og jeg ser det som sannsynlig selv at jeg er innenfor basert på mine egne opplevelser i livet.

Ellers synes jeg AB over tar opp noen ting det er godt å tenke over basert på hvordan du fungerer generelt på skolen ellers. Det kommer også annpå studie selvsagt og interesser, noen studier krever sikkert mer sosialt enn andre mens andre inneholder mye selvstudie.

Skrevet

Vi har en lege på sykehuset som har Aspergers. Han fungerer helt fint

Anonymous poster hash: d0369...c24
Skrevet

Min sønn har det, lynende intelligent- i tillegg lærer jeg han sosiale koder og spilleregler ved hjelp av "direkte oppskrift"- gode håp for fremtiden da han i tillegg er vakker.

Anonymous poster hash: 3b38d...3bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...