AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg leste rettningsinnlegget, men fikk ikke med meg om dette var lov å snakke om eller ikke? så tar sjansen. hørte at når jeg var 12 så sultet jeg meg og gikk mye ned i vekt. Men det husker jeg ikke. Helt siden jeg var 14 har jeg syns mat har vært en skam. Jeg spiste ikke foran andre og hvertfall ikke lærere/psykologer ect Når vi var på klasseturer spiste jeg minimalt når jeg var 16-17 begynte jeg å kaste opp. Det var ikke ofte, men det skjedde nok til at jeg fortalte det. Det gikk over I perioder jeg har vært innlagt har jeg nektet å spise. Spesielt på sykehus. Men kunne fint snike meg ut for å spise litt. Uansett hvor sulten jeg har vært så har jeg sagt nei til mat eller at jeg ikke er sulten. Det gjør jeg også på skolen den dag i dag I fjor sommer gikk jeg ned 6 kilo fodi jeg sultet meg og spiste lite hjemme også Har gått de kiloene opp igjen nå Nå begynte behandlerne mine å spørre om hvordan det var med spising. Jeg svarte at det er ikke det største problemet jeg har men så begynte jeg å tenke De siste ukene har jeg telt kalorier, spist sunt og prøvd få i meg så lite som mulig + trene nå spiste jeg så mye at jeg fikk vondt i magen. Gjorde så vondt at jeg tror jeg overspiste meg Hva tror dere.. ? Jeg tør ikke å si noe til noen for jeg syns det er så flaut. Tør ikke å spise med andre liksom. Virker jo bare som jeg vil ha oppmersksomhet. Jeg vil gjerne. men føler bare at jeg ikke fortjener Anonymous poster hash: 33c74...862
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 Veier meg også hver dag og jubla når jg så en kilo mindre Anonymous poster hash: 33c74...862
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 + alle kommenterer at jeg spiser så lite (selv om jeg kanskje er mett selv klarer jeg ikek blir sprengt) spiser aldri opp maten min Anonymous poster hash: 33c74...862
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #4 Skrevet 9. oktober 2014 Utrolig at denne tråden ikke er stengt. En kan ikke vite om brukerne på KG er kompetente nok til å uttale seg om dette. I tillegg kan en ikke si at du har en spiseforstyrrelse kun basert på ett innlegg her inne. Jeg vil anbefale deg å snakke med en psykolog eller liknende om dette slik at du får klargjort det. Ikke tenk på at det er flaut. Det er veldig viktig at du får pratet om dette, og det mener nok en evt. behandler også! Anonymous poster hash: 22ee7...dbd 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #5 Skrevet 9. oktober 2014 jeg ville spørre for regnet med at endel som er her har det og kjenner igjen tegene.. skrev på toppen at jeg ikke viste omd et var lov eller ei, men er jo ikke stengt enda såå.. ts. Anonymous poster hash: 33c74...862
Vill Skrevet 9. oktober 2014 #6 Skrevet 9. oktober 2014 Eg anbefaler deg å gå til fastlegen og snakke med han/ho om det. Eg synes ikkje det høres normalt ut iallefall, og det synes vel ikkje du heller siden du spør. Gå til legen, få time hos psykolog. Dei er langt bedre kvalifiserte til å vurdere slikt enn oss her inne. Lykke til!
Gjest AllisHagtorn Skrevet 10. oktober 2014 #7 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg kjenner mange som har hatt SF i ulike former og grader, og jeg vil si det ikke er noen tvil om at du har spiseproblemer. Utrolig mange har det på samme måte, og du skal aldri skamme deg. Ta kontakt med helsesøster eller lege, og si at du ønsker behandling(altså noen å snakke med). Dette er skadelig for deg, og mange sliter i årevis i voksen alder nettopp fordi de ikke turte oppsøke hjelp.
Gjest Blondie65 Skrevet 10. oktober 2014 #8 Skrevet 10. oktober 2014 Du må regne med at denne tråden etterhvert blir stengt. Det mest negative signalet du gir er at det er flaut/pinlig å spise foran andre og at det er for flaut/pinlig å snakke med andre om. Det er dette som hindrer deg mest i å få hjelp til sitt dårlige forhold til mat. Snakk med psykologen/behandleren din. Han eller hun er den som er nærmest til å hjelpe deg med dette. Skriv ned akkurat som du har gjort i denne tråden om spisevanene dine og gi det til behandleren, det kan være lettere enn å snakke om det. Jeg ønsker deg alt godt og lykke til med behandlingen!
Gjest AllisHagtorn Skrevet 10. oktober 2014 #9 Skrevet 10. oktober 2014 Hvorfor skulle denne tråden stenges? Det oppfordres ikke til SF,og gir på ingen måte signaler om at SF er noe å etterstrebe. Det er synd om man ikke skal kunne søke råd om hvordan tørre åpne seg om et problem som er svært utbredt og setter mange unge menneskers liv i fare. Såpass takhøyde må man ha, vi kan ikke lage tabuer ut av å be om tips til hvordan bli frisk. 2
Gjest Skrevet 10. oktober 2014 #10 Skrevet 10. oktober 2014 Kjære trådstarter. Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle nettsiden til IKS. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bil frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Mvh Ann Christin, mod
Fremhevede innlegg