Gå til innhold

Tilbakefall etter slutt på "lykkepille" ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

I kveld opplevde jeg noe jeg ikke har kjent på 2 år siden rett før jeg begynte på medisiner. Jeg fikk panikk angst, da ikke så veldig mange fysiske syntomer, men jeg fikk rett og slett panikk, og følte jeg mistet kontrollen. Fikk en enorm tristhet. Jeg husker denne følelsen for 2 år siden. Og den var helt for j*****!! Og grunnen til at jeg begynte på medisiner.

I 2 år har jeg gått på Cipralex. Dette har holdt meg stabil. Jeg har forsatt slitt med depresjon. Men jeg har aldri hatt den følelsen som beskrevet over. I vår bestemte jeg meg for å slutte på medisinene, da jeg hadde hørt at disse faktisk kan hemme deg i å være glad. Jeg ville ikke lenger bare være stabil. Jeg ville føle på glede igjen, og selv nedturene også kunne komme sterkere, så følte jeg at det var på tide å prøve seg videre uten.

Og jo, jeg har siden jeg sluttet klart meg ganske bra. Foruten et par kjipe episoder i livet som naturlig nok har gjort meg trist. Men følte som jeg hadde kontroll.

Nå er det gått ca 2 1/2 mnd siden jeg sluttet. Og de siste 2 ukene har ikke vært gode. Jeg har kjent meg skikkelig nedfor, mer enn på lenge. Og jeg har følt at jeg hele tiden har vært på randen til å miste kontrollen. Og ikveld kjente jeg på akkurat det!

Er det tilbakefall, eller kan dette være en reaksjon pga pille slutt? Jeg lurer jo nå på om jeg skal starte opp igjen. Jeg har tenkt det en stund, men så har jeg tenkt at jeg må gi det mer tid. Men jeg vet ikke om jeg tør mer... Syntes dette er veldig ubehagelig. Noen med erfaringer??

- Lill

Anonymous poster hash: b7f25...4be
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på Cipralex i 3 år. Jeg var ekstremt glad den perioden, alt var bare fryd og gammen, og jeg hadde ingen bivirkninger. MEN jeg ble aldri skikkelig trist, og jeg falt ikke en tåre på de 3 årene, uansett hva som skjedde. Det var da selfølgelig ikke en dårlig ting, men man vet jo godt at det ikke er sånn livet skal være. Jeg valgte å slutte fordi jeg følte meg frisk, og fordi jeg følte at det begynte å sløve hukommelsen min.<br />Nå har jeg vært uten medisin i 10 mnd, og har begynt å føle meg ganske "tung" igjen.Heldigvis har jeg ikke hatt panikkanfall eller andre "episoder" men jeg lever også et veldig stabilt liv uten de store utfordringer som kan vippe meg av pinnen.<br /><br />Tror bare vi må inne at vi ikke blir kurerte av medisinen, den virker bare når vi tar den, og når vi stopper så er vi fortsatt like syke som før..<br /><br />jeg har også vært inne på tanken om å starte igjen, men det at man ikke kjenner langtidsvirkningene skremmer meg litt, og særlig hvis det påvirker hukommelsen..<br />Men man må jo bare se hva som veier tyngst, og hva man kan leve med..<br /><br />Lykke til!

Anonymous poster hash: 766cd...edc

Skrevet

Du må vende deg til å ikke bruke pillene lenger, du trappet vel ned før du sluttet helt?

Ser for meg at hvis du sluttet tvert kan kroppen ha fått et lite sjokk når du ikke lenger har rester av lykkepillene i systemet.

Anonymous poster hash: 98025...973
Skrevet

Du må vende deg til å ikke bruke pillene lenger, du trappet vel ned før du sluttet helt?

Ser for meg at hvis du sluttet tvert kan kroppen ha fått et lite sjokk når du ikke lenger har rester av lykkepillene i systemet.

Anonymous poster hash: 98025...973

Jeg nedtrappet i ca. 1 1/2mnd. Det var kanskje ikke lenge nok til å ha gått på dem i 2 år. (?) Jeg gikk tom for piller, og tenkte at det holdt. Legene sa vel egentlig at jeg skulle trappe ned litt lenger, men at vi måtte se det litt an åssen det gikk. Jeg følte meg helt fin under nedtrappingen. Men er det noen som har erfaring med bivirkning av pille slutt såpass "lenge" etter slutt? Eller tar det lang tid før pillene er ute av kroppen helt?

Anonymous poster hash: 59a27...0fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...