AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Ved virusinfeksjon i luftveiene (med hoste pga slim i luftrøret/ bronkier), uten direkte feber men man er litt varm av og til: Når er man smittefri? Regnes det for de som har feber at det er et visst antall dager etter at feberen har gitt seg? Hvordan regnes dette ut, når man ikke har feber? Når kan man gå tilbake på jobb? Anonymous poster hash: ba7ab...4e1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg fant litt av svaret her: "Noen bør være hjemme to døgn etter at de er friske Mange tror at man ikke er smittsom lenger etter å ha vært syk i et par dager, stemmer det? - Det varierer fra virus til virus. Men det er klart at for eksempel for luftveisinfeksjoner vil smittsomheten blant annet avhenge av hvor kraftig man hoster, og det er jo gjerne mest hoste de første dagene." http://www.nrk.no/livsstil/nar-er-du-smittsom_-1.7524220 På forhånd takk for svar fra dere som kan fortelle mer om dette! Anonymous poster hash: ba7ab...4e1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 Hvordan gjør dere det? Anonymous poster hash: ba7ab...4e1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #4 Skrevet 10. oktober 2014 Hei Er det noen som vil dele av hvordan dere gjør det? Når synes du at kan man gå tilbake til jobb, og når kan man benytte buss o.l., etter virus luftveisinfeksjon? Anonymous poster hash: ba7ab...4e1
masekopp Skrevet 10. oktober 2014 #5 Skrevet 10. oktober 2014 Når jeg skulle besøke en med lungekreft fikk jeg beskjed om 3 dager etter jeg var helt frisk.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #6 Skrevet 10. oktober 2014 Når jeg skulle besøke en med lungekreft fikk jeg beskjed om 3 dager etter jeg var helt frisk. Tusen takk for råd Anonymous poster hash: ba7ab...4e1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #7 Skrevet 11. oktober 2014 Når jeg skulle besøke en med lungekreft fikk jeg beskjed om 3 dager etter jeg var helt frisk. Må jeg vente så lenge før jeg kan ta buss også? Hva mener dere om det? Anonymous poster hash: ba7ab...4e1
rox Skrevet 12. oktober 2014 #8 Skrevet 12. oktober 2014 Må jeg vente så lenge før jeg kan ta buss også? Hva mener dere om det? Anonymous poster hash: ba7ab...4e1 Gosh, nei. Vær nøye med håndhygiene, host/nys/snyt deg i et papirlommetørkle. Med mindre du har ebola eller kikhoste eller andre allmennfarlige infeksjoner, da. (ebola var tull)
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #9 Skrevet 12. oktober 2014 Gosh, nei. Vær nøye med håndhygiene, host/nys/snyt deg i et papirlommetørkle. Med mindre du har ebola eller kikhoste eller andre allmennfarlige infeksjoner, da. (ebola var tull) Ok Tusen takk! Anonymous poster hash: ba7ab...4e1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå