Gå til innhold

er du glad hver dag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

kjenner at dagene forsvinner i et kaos av negative tanker og bekymringer, det er alltid noe å bekymre og grue seg til, føler at jeg aldri kan slappe helt av.. Hvis jeg slapper av, så skjer gjerne noe negativt og da tenker jeg at bare jeg hadde vært forberedt, så hadde det ikke skjedd. Tips?

Anonymous poster hash: 7a86a...34b
Videoannonse
Annonse
Gjest Spirula
Skrevet

Jeg tror ikke at jeg noen gang har gått en hel dag uten å ha kjent glimt av glede en eneste gang. Men jeg tror heller ikke at jeg noen gang har gått en hel dag uten å ha følt glimt av bekymring, irritasjon, lei meg, frustrasjon, eller en annen negativ følelse i løpet av dagen.

Hos deg virker det derimot som om de negative følelsene har tatt overhånd i hverdagen, og det er ikke bra.

Hvis du klarer, så prøv å vri tankegangen din over til noe positivt når du bli bevisst de negative tankene.

Jeg husker ikke hvem som sa dette, men det er i alle fall veldig sant:"jeg hadde mange bekymringer, men de fleste kom ikke".

Det er klart, du kan mentalt forberede deg på snøstorm i juli, hetebølge i januar, haglstorm og tornado i mars, men hvis du skal forberede deg på alle eventualiteter som kanskje kan oppstå, men mest sannsynlig ikke gjør det, så blir du utslitt.

Skrevet

Jeg tror ikke at jeg noen gang har gått en hel dag uten å ha kjent glimt av glede en eneste gang. Men jeg tror heller ikke at jeg noen gang har gått en hel dag uten å ha følt glimt av bekymring, irritasjon, lei meg, frustrasjon, eller en annen negativ følelse i løpet av dagen.

Hos deg virker det derimot som om de negative følelsene har tatt overhånd i hverdagen, og det er ikke bra.

Hvis du klarer, så prøv å vri tankegangen din over til noe positivt når du bli bevisst de negative tankene.

Jeg husker ikke hvem som sa dette, men det er i alle fall veldig sant:"jeg hadde mange bekymringer, men de fleste kom ikke".

Det er klart, du kan mentalt forberede deg på snøstorm i juli, hetebølge i januar, haglstorm og tornado i mars, men hvis du skal forberede deg på alle eventualiteter som kanskje kan oppstå, men mest sannsynlig ikke gjør det, så blir du utslitt.

Signerer denne :)

Skrevet

Jeg kan glatt innrømme at jeg har hatt min del av helt forj**lige dager, likevel så er det alltid minst et glad-moment. Og det momentet der klamrer jeg meg fast i når jeg legger meg om kvelden. Det hjelper i de vanskelige perioder ;)

Skrevet

Nei, absolutt ikke glad hver dag, men setter ekstra pris på de gode dagene :)

Skrevet

Mamma som er alvorlig syk skal dø, og jeg er nødt til å ta meg av lillebroren min alene. Jeg har nettopp startet eget selskap og aner ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom dette økonomisk, helt alene. Det kommer til å bli voldsomt vanskelig, og det kommer til å ta lang tid å bygge meg opp igjen til det punktet der jeg faktisk er glad igjen. Det er bare noe jeg må begynne å forberede meg på.

Jeg hadde ofte unødvendige bekymringer før, hele tida. Hadde jeg visst hvor unødvendige de tingene var kontra det jeg møter nå, skulle jeg gjort mye annerledes. Da hadde jeg ikke ofret de tankene så mye som en kalori en gang, og heller konsentrert meg om å sette pris på de gode tingene, og vært fornøyd med at jeg bare hadde filleting å bekymre meg for.

Ikke la unødvendige bagateller ødelegge for deg.

Anonymous poster hash: 7b68e...873
Skrevet

Man må ha noen dårlige dager slik at man kan sette pris på de gode dagene. Hvis man har bare gode dager, hvordan kan man da vite hvor heldig man er? Og hva enn du føler, så kommer det til å gå over til noe annet en eller annen gang. Ingenting varer for alltid. Så om du føler deg grusom nå, så kommer du ikke til å føle deg slik resten av livet, heldigvis.

Nå vet ikke jeg hva du bekymrer deg for, men det kan hjelpe å tenke på noe annet. Spille et spill, se en morsom serie eller snakke med en venn. Det er ikke sunt å bekymre seg for mye. Desto mer en tenker og gnager på noe, desto verre ser det ofte ut til å være enn det egentlig er. Det kan kanskje hjelpe å skrive ned bekymringene dine, så ser du selv hvor alvorlige de er.

Anonymous poster hash: ec69a...3d6
Skrevet

Innerst inne er jeg glad og lykkelig hver dag. Men dagene er allikevel preget av unødvendige bekymringer som gir mye angst og ødelegger mye av hverdagsgleden

Å bekymre seg over muligens, kanskje, hvis og om, er så utrolig unødvendig energibruk og bidrar kun til mer problemer. Så jeg prøver å IKKE la bekymringer ta over dagen min, og fokusere på det jeg faktisk har kontroll over og kan gjøre noe med.

• Liker 1
Skrevet

Viktig å tenke realistisk om de negative tankene sine. Ofte er de blåst helt ut av proporsjoner, og har lite med virkeligheten å gjøre. Jeg tror ikke rette løsningen er å "tenke positivt", det blir som å unngå å tenke på rosa elefanter. Man kan ikke tvinge seg til å tenke på ting man ikke tror på, man bør heller prøve å få en mer realistisk tankegang om virkeligheten. Situasjonen er nesten alltid mer positiv enn man tror, særlig for noen som har en depresjon, men det tar tid å og krefter å kunne se det.

Anonymous poster hash: 19fa2...5b2
Skrevet

Kan ikke huske sist jeg kjente meg ordentlig glad desverre..Forsøker å gjøre ting som kan føre til glede, men ender opp med å ikke kjenne noe likevel, så det blir mest tomhet i hverdagen for min del.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Nei. Jeg er da et menneske... Husk at du ikke kan kontrollere alt, at du sitter med negative tanker og bekymringer gjør ikke at du forhindrer noenting, det eneste som skjer er at du får det vondt inni deg.

Normal forsiktighet og fornuft skal vi alle ha, ingen burde dra ut av huset og fra oppvaskmaskinen imens den står på, eller å la varmeovnen stå for nærme brennbart materiale, men når du vet at du er normalt forsiktig og gjør som du pleier, kan du bare være glad! Så får det negative som skjer bare skje, det er ikke din feil.

• 3 uker senere...
Skrevet

ser ofte rundt meg, på kollegaer og folk rundt meg, de ler og virker i godt humør, synes det virker så godt å kunne glede seg i hverdagen, selv tillatter jeg meg ikke å være bekymringsøs, siden problemer alltid venter rundt neste sving, det er min erfaring

Anonymous poster hash: 7a86a...34b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...