Gå til innhold

FrP'ere alenemødre, uføre etc


Gleesius

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort meg opp noen meninger ang frp'ere, og lurer derfor på deres synspunkter..

Jeg er selv i utgangspunktet noe rød grønn i mitt politiske valg, jeg liker hva arbeiderpartiet står for, og hvilke mål de har. Jeg er selv i arbeid og har jobber siden jeg fylte 18, (bortsett fra et par år hvor jeg studerte, jobbet da deltid) jeg er nå 28 år. Har fast, stabil jobb. En helt ok utdannelse og tjerner helt ok. Har samboer som å tjerner godt. Jeg har fått påvist en kronisk sykdom som tilsier at jeg iløpet av mitt arbeidsliv kan risikere å

Være en del sykemeldt, og i værstefall risikere å bli ufør. Etterhvert.. Har ingen barn.

Nå til sakens kjerne, jeg har en hobby, hvor jeg møter en del forskjellige typer mennesker. Her har jeg møtt 3 kvinner i alderen 24-36 år. Alle 3 står uten jobb per i dag, 2 av dem er ufør, hvor en av disse "aldri" har vært i jobb. De er alle 3 alene mødre. Ingen av de har spesielt med formue, og er ingen "rike arvinger". De lever litt hånd til munn har jeg inntrykk av. Og alle 3 er medlemmer i FRP, og står fullt og helt bak deres mål og meninger. Jeg lurer da på har de ikke forstått hva høyre og FrP egentlig ønsker? Jeg har til og med hvert med i en diskusjon hvor de var for fjerning av kontantstøtte, lavere uføre trygd og mindre penger til de som ikke er i jobb. Hva er greia liksom?

Jeg kjenner også flere som er mer FRP, disse er pengesterke, og kanskje litt lite hensynsfulle ovenfor de som faktisk ikle har det så greit. Noe jeg mener er et valg man fullt og helt kan stå for og mene, så lenge man har forstått litt hva det går ut på..

Hva tenker kvinneguiden?

Endret av Gleesius
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan jo bare snakke for meg selv, og er verken alenemor, arbeidsledig, ufør eller har lite/mye penger. Jeg jobber, har gjennomsnittlig inntekt og har ingen barn. Jeg respekterer andre og hva de stemmer, og jeg har medfølelse for de som ikke har det så bra. Til en viss grad kan jeg være enig i at noen frp-ere er slik du beskriver dem, men mitt inntrykk er at det gjelder langt i fra alle.

Anonymous poster hash: a2165...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har kontakt med som stemmer eller er medlemmer i FRP er enten selvstendig næringsdrivende, eller arbeidsuføre/pensjonister. De arbeidsuføre følger ikke særlig mye med, er nesten umulig å diskutere noe saklig med og "kjøper" alt som står i avisa eller blir sagt på tv som den enste riktige vinklingen av en saksfremstilling.

I går presterte en å si at Siv Jensen er så flink med penger. Da får jeg det veldig travelt, med å komme meg avsted, altså.

Min oppfatning at det er sistnevnte gruppe FRP har klart å hente sitt valgflertall fra ved siste valg.

Jeg er ikke FRP velger.

Anonymous poster hash: 5dff9...c14

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da TS. For en ekkel rettferdiggjøring av egne fordommer.

Folk som stemmer FrP stemmer det fordi de ønsker liberal-konservative politiske verdier i samfunnet. Strengere grensekontroll, vesentlig mindre innvandring. I tillegg kommer biten om lavere skatt og følgelig lavere uføretrygd (mindre velferdsstat). Det er verken forkastelig, naivt eller misforstått. Det blir selvsagt som å drite i eget reir å stemme på et parti som vil senke utbetalingene dine, men igjen; hvem er da egentlig egoisten? AP-personen som vil ha penga til rikfolk? Det er minst like egoistisk.

Problemet med den klassiske rød-grønne politiske plattformen er at man vil ta fra de som skaper verdier og gi til de som sitter på rævva. Felles for alle politiske partier i Norge er at man vil ha en grunnleggende velferdsstat som gir deg det nødvendigste for de som har det dårligst.

I tillegg skal du ikke undervurdere effekten av at selv en uføretrygtet alenemor ville gått sulten om man hadde klart å redde vårt vakre land fra masseinnvandringens negative effekter.

(For ordens skyld kan jeg legge til at jeg ikke selv stemmer FrP. Jeg har bare litt mer vett i skallen til å analysere politiske holdninger slik de faktisk er, ikke basert på banale fordommer og dumskap.)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uføre og stemmer FrP. Ikke for min egen del men for samfunnets del

Gladelig vil jeg personlig gå ned i levestandard med mindre utbetalit i uføretrygd om resten av samfunnet på sikt får bedre kår. Jeg tenker også frem i tid når våre barn og barnebarn vokser opp.

Hvilket Norge vil vi de skal vokse opp i? Skal de måtte vokse opp i frykt og usikkerhet slik mange norske barn føler på skoler i Oslo som er dominert av innvandrere eller vil vi at våre barn skal vokse opp i et trygt og godt samfunn slik det var når jeg var ung?

Det har godt en rekke dokumentarer på Nrk om hvordan norske elever blir mobbet på innvandrer skoler i Oslo og hvordan nordmenn blir trakkassert i bydeler hvor det bor stor antall innvandrer.

For og ikke snakke om alle de rasistiske overfallsvoldstektene som har svøpet som en epidimi gjennom oslos gater hver sommer de siste årene. Kvinner kan ikke lenger føle seg trygge alene i gatene på kveldstid.

Så kan vi jo begynne snakke økonomi siden du er så opptatt av at uføre skyter seg selv i foten ved å stemme FrP. Er det virkelig slik? Nei det er det ikke og jeg skal fortelle deg hvorfor :

Den ikke-vestlige innvandrings politikken som har blitt ført de siste 10 årene er ikke bærekraftig. Det vil på sikt føre til at oljeformuen blir spist opp ettersom velferdssystemet blir sprengt av alle de nye "kundene" de må fø på.

Prognosene tilsier at det ikke vil ta mange ti-år før oljeformuen er brukt opp og vi vil få en fullstendig kollaps i velferdssystemet. I Sverige har lignende allerede begynt skje hvor de nå innfører lavere pensjoner og lavere ledighetstrygd.

De eneste som tjener på ikke-vestlig innvandrere er banker som låner til kommuner utleiere, konsulenter, advokater, diverse direktører som tjener på at kommunene tar opp mye gjeld for å kjøpe varer og tjenester de ikke har råd til osv.

Så om prisen å betale for et trygt og stabilt land får våre barn og vokse opp i er å få mindre penger i uføretrygd så betaler jeg den prisen gledelig for felleskapets beste.

Det kommer uansett en dag hvor regjeringen er nødt til å stramme inn på alt som har av velferd og gjøre pga den uansvarlige innvandrings politikken som har blitt ført.

Jeg vil ikke at resten av Norge skal bli like rasert som Oslo hvor ghettofisering skjer over en lav sko, innvandrere som segrerer seg i egne bydeler. for og ikke snakke om eksplosjonen av vold, dop og kriminalitet

Her er noen tall dere rødgrønne velgere bør tygge litt på :

Når én ikke-vestlig innvandrer kommer, påtar den norske stat seg en fremtidig netto kostnadsforpliktelse som SSB beregner til 4,1 millioner 2012-kroner. Tallene knuser dermed myten om at innvandring er lønnsom, skriver Finansavisen.

- Tallet inneholder alle skatteinntekter, fratrukket alle offentlige utgifter, sier seniorforsker i SSB, Erlend Holmøy, til avisen.

De omlag 15.400 ikke-vestlige innvandrerne som kom i 2012 betyr i sum 63 milliarder kroner utgifter, netto. Det tilsvarer to bistandsbudsjett, eller omlag halvparten av de 125 milliarder kronene som staten vil bruke av oljeinntektene i år.

- Kostnaden vil bæres av gjennomsnittsnordmannen over skatteseddelen, eller i form av lavere kapasitet eller kvalitet på ulike velferdstilbud, sier Holmøy til Finansavisen.

Hvis den ikke-vestlige innvandringen fortsetter som i 2012, vil budsjettbelastningen dermed summere seg til nesten 2.900 milliarder kroner, for perioden 2015-2100.



Anonymous poster hash: 0622b...847
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alle som stemmer egoistisk.

Stemmer man FrP så er det faktisk det motsatte av egoisme.

Med mindre den ikke-vestlige innvandringen blir bremset kraftig og vi får integrert de vi allerede har tatt imot i samfunnet så vil velferdssystemet bli sprengt og oljeformuen borte vekk.

Med andre ord, om man er for at vi skal ha et bra velferdssystem i fremtiden når våre barn vokser opp så er det nødvendig å stemme FrP.

Når én ikke-vestlig innvandrer kommer, påtar den norske stat seg en fremtidig netto kostnadsforpliktelse som SSB beregner til 4,1 millioner 2012-kroner. Tallene knuser dermed myten om at innvandring er lønnsom, skriver Finansavisen.

- Tallet inneholder alle skatteinntekter, fratrukket alle offentlige utgifter, sier seniorforsker i SSB, Erlend Holmøy, til avisen.

De omlag 15.400 ikke-vestlige innvandrerne som kom i 2012 betyr i sum 63 milliarder kroner utgifter, netto. Det tilsvarer to bistandsbudsjett, eller omlag halvparten av de 125 milliarder kronene som staten vil bruke av oljeinntektene i år.

- Kostnaden vil bæres av gjennomsnittsnordmannen over skatteseddelen, eller i form av lavere kapasitet eller kvalitet på ulike velferdstilbud, sier Holmøy til Finansavisen.

Hvis den ikke-vestlige innvandringen fortsetter som i 2012, vil budsjettbelastningen dermed summere seg til nesten 2.900 milliarder kroner, for perioden 2015-2100.

Anonymous poster hash: 0622b...847

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer man FrP så er det faktisk det motsatte av egoisme.

Med mindre den ikke-vestlige innvandringen blir bremset kraftig og vi får integrert de vi allerede har tatt imot i samfunnet så vil velferdssystemet bli sprengt og oljeformuen borte vekk.

Med andre ord, om man er for at vi skal ha et bra velferdssystem i fremtiden når våre barn vokser opp så er det nødvendig å stemme FrP.

Når én ikke-vestlig innvandrer kommer, påtar den norske stat seg en fremtidig netto kostnadsforpliktelse som SSB beregner til 4,1 millioner 2012-kroner. Tallene knuser dermed myten om at innvandring er lønnsom, skriver Finansavisen.

- Tallet inneholder alle skatteinntekter, fratrukket alle offentlige utgifter, sier seniorforsker i SSB, Erlend Holmøy, til avisen.

De omlag 15.400 ikke-vestlige innvandrerne som kom i 2012 betyr i sum 63 milliarder kroner utgifter, netto. Det tilsvarer to bistandsbudsjett, eller omlag halvparten av de 125 milliarder kronene som staten vil bruke av oljeinntektene i år.

- Kostnaden vil bæres av gjennomsnittsnordmannen over skatteseddelen, eller i form av lavere kapasitet eller kvalitet på ulike velferdstilbud, sier Holmøy til Finansavisen.

Hvis den ikke-vestlige innvandringen fortsetter som i 2012, vil budsjettbelastningen dermed summere seg til nesten 2.900 milliarder kroner, for perioden 2015-2100.

Anonymous poster hash: 0622b...847

Hvordan har dette kunnet skje?

Hvorfor har politikerne våre ødelagt så mye av Norge?

Anonymous poster hash: 72fc2...d7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner godt at FRP har mange gode poeng med innvandringspolitikk osv.

Men hvorfor kan de ikke ta mer av de rike og mindre av de fattige? hvorfor motsatt.

en ufør ville jublet over 40 000 mer i året, mens for en riking så er dette en champagne på byn....



Anonymous poster hash: 623ab...1fa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner godt at FRP har mange gode poeng med innvandringspolitikk osv.

Men hvorfor kan de ikke ta mer av de rike og mindre av de fattige? hvorfor motsatt.

en ufør ville jublet over 40 000 mer i året, mens for en riking så er dette en champagne på byn....

Anonymous poster hash: 623ab...1fa

De rike investerer og skaper arbeidsplasser i Norge. Hva gjør uføretrygdede?

Anonymous poster hash: c86d8...2ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det være greit å ta fra rike og gi til de fattige?



Anonymous poster hash: a3939...2eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner godt at FRP har mange gode poeng med innvandringspolitikk osv.

Men hvorfor kan de ikke ta mer av de rike og mindre av de fattige? hvorfor motsatt.

en ufør ville jublet over 40 000 mer i året, mens for en riking så er dette en champagne på byn....

Anonymous poster hash: 623ab...1fa

Hvorfor skal det være greit å ta fra rike og gi til de fattige?

Anonymous poster hash: a3939...2eb

Staten tar mer fra en som er rik enn fra en som er fattig. Spørsmålsstillingen er altså direkte feil.

Anonymous poster hash: e49b9...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner godt at FRP har mange gode poeng med innvandringspolitikk osv.

Men hvorfor kan de ikke ta mer av de rike og mindre av de fattige? hvorfor motsatt.

en ufør ville jublet over 40 000 mer i året, mens for en riking så er dette en champagne på byn....

Anonymous poster hash: 623ab...1fa

Tømme bedrifter for midler slik at de kjøpes opp, blir svakere, mindre utvikling.

Gi uføre 40.000 ekstra slik at det blir enda mindre lønnsomt å faktisk jobbe. Og de uføre vil sprenstraks bestille tur til Thailand. For det har de fortjent.

Fortsett slik noen år så kan vi sitte å skrike vår nød alle sammen. Men fordelen er at med massiv arbeidsledighet og rasert velferdsystem vil ihvertfall landslaget bli bra!!

Anonymous poster hash: ed844...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta fra de som sliter mest. Høyrepolitikk. Vi har selv stemt de frem. Heldigvis er det valg om tre år.

Nå vil de ha uføre i jobb, det skal lønne seg. Helt sant,men det er så mange som lider av alvorlige sykdommer som aldri kommer seg ut.

Det skal lønne seg og jobbe ved siden av trygden. Nå skal de kutte grensen for mye en kan tjene ved iden av trygden. Hvor er logikken?

Siv Jensen vil kutte barnetillegget til uføre til 27 kroner dagen , 5 dager i uken. Skulle ønske hun vil sette opp regnestykke til disse barna.

Ang arb. og trygd. Handicappede vil i jobb, men det fins ikke arbplasser til de. Mange har søkt mange jobber,men arbplassene vil ikke ha de.

De gikk på valg med lettvinte løsninger. Verst er vel frp. Bllig bensin, fjerning av bomstasjoner, billig alkohol, og div. andre populistiske gulrøtter til folket.

Hvor mange bomstasjoner blir fjernet? De fjernet campingvognavgift på 1100 i ået. Hurra. Ha du vogn, og råd til å drive den på ferie, så merker du ikke 1100 kroner.

Så kutter de trygder, og slike smålige greier. Og mye har vi ikke lest ennå. At det går gjennom på stortinget, er vel tvilsomt. Det var vel eneste gangen Siv vil legge frem et budsjett.

Jeg vil ikke ha skattelette, for jeg vet hva skattelette til den vanlige arbtaker er. En hundrelapp i mnd.

Og har jeg råd til bil, så har jeg råd til bompenger. Jeg vil at pengene mine skal gå til eldre, syke,skole,barn generelt.

20 mill til eldreomsorgen, en stor skam.

De som har megainntekter er de som vil tjene på dette.

Noe som ville ha hjulpet er:

Uføre gift med ektefelle som tjener over 500.000 i året,mister barnetillegget

Barnetrygd til ektefeller som har totalinntekt over 650.000 mister trygden.

Stipend til unger på vg forsvinner der ektefeller har inntekt over 800.000 til sammen

Kontantstøtten fjernes.

Statlige arb.plasser skal ha x antall ansatte som er ufør-handicappet.

Nav-sosial forplikter seg å finne jobb til ungdom innen 4 mnd etter de har beg på sosialhjelp. Syke under sosialhjelp skal ikke under den ordningen.

Folk med inntekt over 1.5 mill får en kraftig skjerpelse på skatt. (prsninntekt)

Uføre som er gift, og der ektefelle har inntekt over 600.000 får ikke støtte til bil fra nav

Grunnstønad-hjelpestønad til syke økes

Sykmeldte som er i behandling, venter i kø på operasjon skal ikke miste inntekten etter et år.

Sykmeldte som ikke er i beh-utredning blir som dagens ordning

Kronisk syke som er i jobb, skal ikke betale egenandeler til fysioterapi annen beh. Slik vil uføresøknad gå ned



Anonymous poster hash: 1c9f2...996
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner godt at FRP har mange gode poeng med innvandringspolitikk osv.

Men hvorfor kan de ikke ta mer av de rike og mindre av de fattige? hvorfor motsatt.

en ufør ville jublet over 40 000 mer i året, mens for en riking så er dette en champagne på byn....

Anonymous poster hash: 623ab...1fa

Rike investerer i langt større grad. NHO er helt klar på at formueskatten må bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...