AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Snart skal jeg fjerne mandlene kirurgisk, så har da noen spørsmål om dette. Har allerede prøvd laseroperasjon av mandlene en gang, uten virkning (bortkasta penger). Ja, jeg har allerede prøvd å google... Ifølge syklusen min skal jeg ha mensen akkurat da jeg skal opereres, er dette noe jeg burde informere sykehuset om? Hva er bra å spise etter kirurgisk mandeloperasjon? Har tidligere lest at is, suppe og grøt kan gå an. Noen andre tips? Var du dårlig lenge etterpå? Jeg bor et stykke unna sykehuset og kommer nok ikke til å greie å ta buss og tog etter operasjonen, får jeg da dekket taxi? Blir takknemlig for svar. Anonymous poster hash: 92f0f...8af
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg ble fortalt at man ikke får reise hjem alene/være alene rett etter narkosa. Dette var ved Majorstueklinikken i 2007. Spiste mye saftis men vaniljesaus var det som var best. Varmt kunne jeg ikke ha, det gjorde vondt. Vann gjorde faktisk vondt også, med mindre jeg drakk i veldig små mengder. En sup av gangen. Dag 10 kunne jeg spise som normalt. De fleste opplever verste smerte rundt dag 7, pga skorpene. Bare pass på å ha stikkpillene lett gilgjengelig så du bare kan putte dem inn mens du ligger i sengen og har våknet av vondt, og engangshandsker Jeg antok ikke jeg skulle få dekket noe taxi, det var mitt valg å fjerne mandlene så det betalte jeg da for selv. Anonymous poster hash: 6b7f6...b2c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #3 Skrevet 14. oktober 2014 Takk for svar. Dytter litt, skulle gjerne hatt flere svar da. Anonymous poster hash: 92f0f...8af
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #4 Skrevet 14. oktober 2014 Skal du gjøre detre på en privat klinikk? I tilfelle ja, så får du ikke dekket noe drosje eller reiseutgifter. Les på lovdata syketransport. Skal du til et offentlig sykehus eller en lege med refusjonsrett, kontakter du fastlegen som avgjør om du får dekket syketransport hjem. Dersom du har mensen når du skal på operasjonsbordet bruker du bind, ikke tampong. Du informerer sykehuset, slik at de kan bytte bind på deg om nødvendig. Frys isbiter som du kan ha til å suge på etterpå. Kald drikke, gele og puddinger, is, og alt annet som glir lett ned er bra å spise. Du kan kjøpe næringsdrikker på apoteket om du tror du klarer å få dette i deg. Særlig Compac varianten er ok. Mye næring og lite drikke.Anonymous poster hash: 70e74...943
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå